E det konstigt att man älskar volvo endå..

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Zkinz
Övningskörning
Inlägg: 225
Blev medlem: 16 dec 2003, 20:36
Ort: Ystad - Skillinge
Kontakt:

E det konstigt att man älskar volvo endå..

Inlägg av Zkinz »

I mitt liv har jag haft 3 st 740:or å några andra sorters bilar.. och efter varje gång jag sålt en 740:a svär jag på att alldrig mer ha en trög volvo som bara dricker mängder med bensin åsså skaffar man sig en honda eller annan liten tjejbil å blir missnöjd, allt resulterar i att man köper en ny 740:a nästa gång... nu när jag sålde min sista 740:a så var jag så trött på bilen, lovade att jag alldrig mer ska ha en volvo, fast efter man har gått bil lös i uppmot en vecka å man tittat på den ena efter andra dåliga, skramliga små bil, utan varesig komfort eller kvalite så börjar det rycka åt volvo igen. då kommer man på att trotts man behandlat sin bil som en traktor, krockat den 3 ggr å bara bankat ut bucklorna, kört den till spanien å till baka i sträck så har den alltid startat, alldrig bråkat och bara varit medgörlig. Så jag gå å provar en v40 å håller på att kräkas över hur trångt man sitter, att den driver på fel hjul och att det inet känns som en volvo... så allt slutar med att man går å köper en 940:a med samma gammla slöa törstiga 116 hk motor som i sin gammla 740:a och jag känner mig helt nöjd. bakhjulsdrift, tung, törstig å helt underbar...

Frågan är nu hur länge jag orkar ha denna innan jag börjar tveka.. nu har jag ju updaterat mig till 945:a från att ha haft 744:or.. så vem vet kanske det kommer att kännad kanon.. jag ångrar mig lite bara att jag inte köpte en turbo.. . men jag e så van vid B230 motorn, har delat sådana motorer otaliga ggr, så det känns säkert..



Det e som dom säger.... Volvo 4 Life :D

jesper13
Forumsnarkoman
Inlägg: 4221
Blev medlem: 03 feb 2003, 18:21
Ort: HÖÖR

Inlägg av jesper13 »

alla 700/900 är inte törstiga och sega heller. jag upplever inte min gl som något av det
kör 945T aut och 945T man, 1998

Snatto
Uppkörning
Inlägg: 866
Blev medlem: 15 jun 2003, 18:26
Ort: Blekinge...

Re: E det konstigt att man älskar volvo endå..

Inlägg av Snatto »

skrev:svär jag på att alldrig mer ha en trög volvo som bara dricker mängder med bensin åsså skaffar man sig en honda eller annan liten tjejbil å blir missnöjd, allt resulterar i att man köper en ny 740:a nästa gång...


Ja ja... vet vad du menar. Har inte själv gjort det men, tänkte köpa en golf eller liknande. De flesta avrådde mig att göra det...
h OND a

SirKim
Van forumsanvändare
Inlägg: 1323
Blev medlem: 01 dec 2002, 01:13
Ort: Köping/Västmanland
Kontakt:

Inlägg av SirKim »

tänker inte byta märke i första taget... men risken finns att man byter till framhjulsdrivet... eller AWD..
Bild

Körde:

740 GL -88B B230F

Kör:

850R -96

Zkinz
Övningskörning
Inlägg: 225
Blev medlem: 16 dec 2003, 20:36
Ort: Ystad - Skillinge
Kontakt:

Inlägg av Zkinz »

jag har 531 topp och antagligen vx3 kam.. så den kanske har potensial för ett lustgas system.. =)

Juppo
Van forumsanvändare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 28 dec 2003, 17:11
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Juppo »

Jag får väll vara lite mot strömmen och säga att jag tycker om japan bilar (sportbilarna) men som student finns det inte en möjlighet att ha råd att reparera något annat äm en 740 om något skulle hända, sedan är ju 740n bra mycket bättre på långkörningar.
--Daniel Carlsson--

eXpaniX
Uppkörning
Inlägg: 358
Blev medlem: 19 jul 2003, 11:43
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av eXpaniX »

bara så du vet så har du inte någon 116 hästars motor utan en 130.. ;)
Volvo 940tic -94...

Zkinz
Övningskörning
Inlägg: 225
Blev medlem: 16 dec 2003, 20:36
Ort: Ystad - Skillinge
Kontakt:

Re:

Inlägg av Zkinz »

skrev:bara så du vet så har du inte någon 116 hästars motor utan en 130.. ;)


insåg det idag.. blev riktigt glad... =)



531 topp å vx3 kam

Douge
Övningskörning
Inlägg: 288
Blev medlem: 30 sep 2003, 20:28
Ort: Ronneby

Re: E det konstigt att man älskar volvo endå..

Inlägg av Douge »

skrev:
skrev:svär jag på att alldrig mer ha en trög volvo som bara dricker mängder med bensin åsså skaffar man sig en honda eller annan liten tjejbil å blir missnöjd, allt resulterar i att man köper en ny 740:a nästa gång...


Ja ja... vet vad du menar. Har inte själv gjort det men, tänkte köpa en golf eller liknande. De flesta avrådde mig att göra det...
tro mig du vill inte ha en Golf
volvo 740 Raggare

Skriv svar