Konvertera servicenyckel till vanlig nyckel

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Användarvisningsbild
Vita_Vargen
Webshopansvarig
Inlägg: 2192
Blev medlem: 16 feb 2011, 21:55
Kör: Många bilar
Ort: Stockholm
Kontakt:

Konvertera servicenyckel till vanlig nyckel

Inlägg av Vita_Vargen »

Sökt runt men hittade ingen info om detta förutom att enligt ett gammalt inlägg här på forumet ska nyckelämnet vara tjockare på servicenyckeln.

Jag har en bil som jag precis bytt tändningslås på som handskfacket är låst på och har en servicenyckel med gamla kodningen som så klart inte gå in i låset. Har jämfört nycklar till en annan bil där jag har båda nycklarna och de ser ut som att spåret som slipas ner på dom "vanliga" nycklarna bara.
2022-09-19 20.10.02.jpg
2022-09-19 20.10.02.jpg (114.64 KiB) Visad 203 gånger
Vanlig nyckel
2022-09-19 20.09.53.jpg
2022-09-19 20.09.53.jpg (119.04 KiB) Visad 203 gånger
Service nyckel

Hade kunnat gå loss på den med dremeln men har inte bytt dörrlås till samma som tändningslåset så kör med dubbla nycklar just nu så inte så smidigt om servicenyckeln blir obrukbar :roll:

Någon som prövat? :D
Smiley missbrukare [tyst]

Användarvisningsbild
Vita_Vargen
Webshopansvarig
Inlägg: 2192
Blev medlem: 16 feb 2011, 21:55
Kör: Många bilar
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Konvertera servicenyckel till vanlig nyckel

Inlägg av Vita_Vargen »

Jag kan rapportera att det fungerade att slipa ner spåret och använda nyckeln i handskfacket. Hur funktionen är på tändningslåset efter modifikationen kan jag tyvärr inte svara på men kan inte tro att de skulle påverkats.
Smiley missbrukare [tyst]

Skriv svar