Kupéfilter (eftermarknads) för AC

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
RollE2k
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 59
Blev medlem: 30 apr 2018, 20:10
Kör: 940 LTT
Ort: Luleå

Kupéfilter (eftermarknads) för AC

Inlägg av RollE2k »

Hej!

Ser att ac-parts säljer detta: http://www.acdelar.se/ac_produkter.asp?produkt_id=2938
Någon som har en aning om vars det monteras? och någon som testat?

Moto-XXX
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 535
Blev medlem: 04 dec 2002, 09:39
Kör: 945 Classic
Ort: Trångsund, Stockholm

Re: Kupéfilter (eftermarknads) för AC

Inlägg av Moto-XXX »

Man sätter det på höger sida under torpedplåten. Jag har kört med det (ev. sitter det kvar, minns inte) men jag märkte inte nån direkt skillnad.

RollE2k
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 59
Blev medlem: 30 apr 2018, 20:10
Kör: 940 LTT
Ort: Luleå

Re: Kupéfilter (eftermarknads) för AC

Inlägg av RollE2k »

Är det tjorvigt att ta lös torpedplåten för att byta?
Tänker annars kunde man ju köpa ett och ev. behålla ramen och byta själva filtret till ett finare planfilter eller så?
Borde ju vara rätt bra att slippa få ner massor av skräp till förångaren tänker jag.(?)
Skall montera AC i min bil, har köpt en donator och skall försöka flytta över kylare och det i höst, men resten till våren - och funderar då om man skulle montera något filter.

Moto-XXX
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 535
Blev medlem: 04 dec 2002, 09:39
Kör: 945 Classic
Ort: Trångsund, Stockholm

Re: Kupéfilter (eftermarknads) för AC

Inlägg av Moto-XXX »

Det är ju inte svårt att ta bort torpedplåten, man får lossa torkararmarna och sen är det väl 3 skruvar i motorrummet. Däremot tycker jag att det är lite småkrångligt att få torkarna tillbaka i rätt läge och lite pill med nån gummilist osv. så jag vill inte gärna lyfta torpedplåten i onödan.

Skriv svar