Lösa vinrutetorkare, Volvo 965 -92

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Henrikrosen
Färsk användare
Inlägg: 2
Blev medlem: 26 feb 2020, 07:14
Kör: BMW 523iA, Volvo 965
Ort: Västerkärr
Kontakt:

Lösa vinrutetorkare, Volvo 965 -92

Inlägg av Henrikrosen »

Hej.

Igår skulle jag flytta sambos 965 ute på gårdsplan. Det var mycket snö på bilen så jag tänkte att jag startar den medans jag borstar och skrapar av snön. När jag startade insåg jag att hon glömt stänga av torkarna när hon parkerade och jag han inte ut och få bort snön innan det var för sent. När jag testade efter att sopat bort all snö så låter det som motorn går men torkarna rör sig inte. Försökt läsa mig till lite i gamla trådar men hittar bara info om att ena armen slutat fungera och att det då är en wire som gått av eller lossnat. I mitt fall så är torkarmarna sammanlänkande för när jag rör den ena följer den andra med.
Misstänker att jag inte är den första som råkat ut för detta men innan jag hyr garage och kavlar upp ärmarna så tänkte jag kolla med er här om vad som kan gått sönder och om jag bör beställa hem någon reservdel innan jag börjar skruva isär bilen.

/Henrik Rosén

thol
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 2934
Blev medlem: 20 dec 2011, 19:34
Kör: 740 se
Ort: Bollnäs/Järbo

Re: Lösa vinrutetorkare, Volvo 965 -92

Inlägg av thol »

Går motorn men inget rör sig så skulle jag börja med att ta lös armen och kolla om splincen på axeln är bra. Du kan även starta motorn då och se om axeln faktiskt roterar när motorn går.

Henrikrosen
Färsk användare
Inlägg: 2
Blev medlem: 26 feb 2020, 07:14
Kör: BMW 523iA, Volvo 965
Ort: Västerkärr
Kontakt:

Re: Lösa vinrutetorkare, Volvo 965 -92

Inlägg av Henrikrosen »

Tahck Thol för tipsen. Skall kika på detta i helgen.

Skriv svar