En liten fråga om 240, om det är ok
Har ju en 244 1980, så j-a trevlig med automat och B21A, funkar finfint på sommaren som bruksis. Stora minuset är att den saknar servo (speciellt nu med Mk18 och sportratt). Går det att flytta över servogrejorna och "lätt få servo på en sån? Typ köpa alla delarna från en nyare 240 på skroten, eller finns det nått annat sätt som är bättre? Från vilka bilar kan man ta grejor, och exakt vad behöver man ta?
Servo 240
-
- Uppkörning
- Inlägg: 491
- Blev medlem: 10 sep 2017, 10:28
- Kör: Bakhjulsdrivet
Servo 240
Nuvarande: 945 LTT aut. fd polisbil '95, V70 D5 aut. Polestar R-Line '08
Fd: 740 likbil '88, C70 193hk man. '00, V70R 2.0 '97, 944 GL '92 130hk 5-vxl man. slungdiffad, 142 '73 B20 man, 944 LTT man. '97 trimmad, 744 aut. '92, 945 FTT man. '97, 244 aut. '80, PV 544 '60/'62 B18 dubbla Weber 45 mm, 944 '91, 945 LTT aut. '96 x2, 945 FTT aut. '98, 760 TIC '85, 965 3.0 '96, Volvo 245 '77 med M50B25 och ZF + ca.20st V70 och 240
Fd: 740 likbil '88, C70 193hk man. '00, V70R 2.0 '97, 944 GL '92 130hk 5-vxl man. slungdiffad, 142 '73 B20 man, 944 LTT man. '97 trimmad, 744 aut. '92, 945 FTT man. '97, 244 aut. '80, PV 544 '60/'62 B18 dubbla Weber 45 mm, 944 '91, 945 LTT aut. '96 x2, 945 FTT aut. '98, 760 TIC '85, 965 3.0 '96, Volvo 245 '77 med M50B25 och ZF + ca.20st V70 och 240