HenrikG skrev:
Jag ska fatta mig extremt kort men min åsikt här.
Är det en bil du ska göra iordning på lediga stunder för att det är lite kul, men avsikt att bruka lite lagom på sommaren som finbil.
Ja, absolut! Bilhobby är kul och glädje mäter man inte i pengar.
Är det en bil du ska ska göra iordning för att köra som bruksbil året runt, fixa det som är trasigt, äga i 3-5 år osv.
Njae, egentligen inte, som du är inne på lite för mycket jobb, kanske bättre att köpa nåt på blocket att åka i.
Är det en bil du ska göra iordning för att sälja och försöka få igen en slant.
Nej, inte värt det.
Låter krasst, men så är nog tyvärr verkligheten.
Fanken,det var huvudet på spiken!
Dags att lägga korten på bordet då eftersom jag inte sagt vad priset låg på....
Ja, lacken är jättefin,inredningen kunde väl vara bättre,tror att det var en spricka i sätet förarstolen.
Tror att de flesta grejerna finns där förutom listerna,sen är det ju däck bromsar batteri diverse bult och plock.
Sen då att den inte är startad efter byte av turbo och vevstakar för ca 8 år sedan gör ju att man kan få påhälsning av andra problem,torra slangar,ärgade kopplingar,elproblem etc.
Då är vi där HenrikG: det är ingen hobbybil som ska fisa omkring 2 månader på sommaren. Det är ingen bil som ska göras iordning för att säljas. Det var en bil som jag skulle ha till min grabb som blir 18 till våren och tyvärr tror jag inte han ser samma skönhet i bilen när den stått färdig blank o fin,jo till en början men sen blir det en bakhjulsdriven volvo lik förbannat som det ska busas med och då vet jag inte om jag vill lägga ner den tiden kontra det priset han vill ha för den som den står idag.
Priset då? 10000kr...