Pinnbult till ventilkåpan

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Lehto
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 941
Blev medlem: 08 maj 2015, 17:23
Kör: Volvo 940
Ort: Västerås

Pinnbult till ventilkåpan

Inlägg av Lehto »

Tjenare,

Ringde Volvo å tänkte köpa nya pinnbultar till ventilkåpan men enligt tjejen I telefonen så säljs inte dessa pinnbultar...
Eller är det pinnbultar? Det måste det väl vara? Om det nu verkligen stämmer att dem inte säljs är det någon som råkar veta hur långa dem ska vara?
Gissar att det är M6 va?

Har en som är av så tänkte jag ska byta ut alla 10.

Tack på förhand
Mikael
940 Turbo brukis: Bild

HenrikG
Sekreterare
Inlägg: 3429
Blev medlem: 10 mar 2003, 19:33
Kör: för lite..
Ort: Stockholm. Klubbens försäkringsansvarig för MHRF-försäkringen
Kontakt:

Re: Pinnbult till ventilkåpan

Inlägg av HenrikG »

Prova att ringa och beställa 10st 953035
Dom är utritade i katalogen på bilden med cylinderhuvudet och inte på bilden med ventilkåpan, där muttrarna är med.
/H
Bild
Invecklare
780 -90, 945 -98, 944 -91, 744 -88, 745 -88, XC70 -13, V60 -18

Lehto
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 941
Blev medlem: 08 maj 2015, 17:23
Kör: Volvo 940
Ort: Västerås

Re: Pinnbult till ventilkåpan

Inlägg av Lehto »

HenrikG skrev:Prova att ringa och beställa 10st 953035
Dom är utritade i katalogen på bilden med cylinderhuvudet och inte på bilden med ventilkåpan, där muttrarna är med.
/H
1000 tack Henrik! Verkligen uppskattat, ringde in och dem fixade fram dessa till imorgon åt mig!
Tror jag fick prata med en tjej med lite mindre koll första gången jag ringed, eller iofs så tror jag det var samma person denna gången med men sa inget :P
940 Turbo brukis: Bild

In The White
Moderator
Inlägg: 20140
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Pinnbult till ventilkåpan

Inlägg av In The White »

I bland verkar det inte helt logiskt upplagt med Volvos reservdelslistor faktiskt.

Användarvisningsbild
Hedlund
Uppkörning
Inlägg: 685
Blev medlem: 16 apr 2006, 21:19
Kör: 3st 740, 1st V70nR
Ort: Värmland
Kontakt:

Re: Pinnbult till ventilkåpan

Inlägg av Hedlund »

Lehto skrev:
HenrikG skrev:Prova att ringa och beställa 10st 953035
Dom är utritade i katalogen på bilden med cylinderhuvudet och inte på bilden med ventilkåpan, där muttrarna är med.
/H
1000 tack Henrik! Verkligen uppskattat, ringde in och dem fixade fram dessa till imorgon åt mig!
Tror jag fick prata med en tjej med lite mindre koll första gången jag ringed, eller iofs så tror jag det var samma person denna gången med men sa inget :P
Mer eller mindre standard att folket bakom disken har noll koll, skaffa VIDA på datorn hemma. Perfekt att bara leta upp nummer på det man ska ha och ge till dom.

Ibland känns det som folket i reservdelsdisken lika gärna kunde ha suttit i kassan på mataffären. Vissa ställen har sina guldkorn iaf. :)
Projekt:
740 Turbo -90 [Nördig originalbil]
740 Turbo -88 [Avstannat pga brandskada..]

Skriv svar