Verktygstråden: tips,köpråd,recensioner

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
niroc1989
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2145
Blev medlem: 09 aug 2009, 20:41
Kör: Volvo
Ort: Västkusten

Verktygstråden: tips,köpråd,recensioner

Inlägg av niroc1989 »

Hej

Trådens syfte är att det kommer handla om verktyg. t.ex: Tips,Köpråd, vad man kan behöva för sorts verktyg. vilka märken man gillar. kanske skriva en recension om ett verktyg du köpt eller du kanske behöver råd inför ett verktygsköp så kan vi kanske hjälpas åt lite som biltema mekonomen tråden. kanske några prisvärda tips eller erbjudande som finns som man kan dela med sig av här.

Så snacka o diskutera verktyg här alltså.
Bil jag gärna hade ägt en tidig Volvo 765 Turbo Intercooler.

Stavar som en kratta...

niroc1989
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2145
Blev medlem: 09 aug 2009, 20:41
Kör: Volvo
Ort: Västkusten

Re: Verktygstråden: tips,köpråd,recensioner

Inlägg av niroc1989 »

Hej

eftersom jag skapade tråden kan jag börja berätta att jag står inför ett större verktygs köp lite så jag kläckte iden med denna tråden.

alltså kommer innebära köp av skruvdragare,vinkelslip, tigersåg men det är ju en helg djungel därute mitt krav är att det går på batteri o har ett hyffsat pris + om det kan dela samma batterier.

kikat lite på ryobi för dom verkar ha ett stort utbud bland annat en handdamsugare kan vara smidigt till bilen. men jag har även kollat in lite julas egna meec har ett system med delade batterier. en av anledningarna till att jag väljer batter framför sladd är att kunna ha med sig dom lättare o inte utkräva ett uttag hela tiden.

så om ni har tips även var man kan köpa till bra pris så är jag tacksam
Bil jag gärna hade ägt en tidig Volvo 765 Turbo Intercooler.

Stavar som en kratta...

In The White
Moderator
Inlägg: 20137
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Verktygstråden: tips,köpråd,recensioner

Inlägg av In The White »

Har införskaffat i momentnycklar hos Biltema, en 0-20nm och en 20-100nm. Båda funkar klanderfritt och har tio års garanti. Har även en 20-210nm momentnyckel,
men den upplever jag som väldigt svår att ställa in önskat moment med då skalan är fruktansvärt tetstegad.
http://www.biltema.se/biltema.url?itemI ... anguage=sv

Skriv svar