Spara eller köra slut på bilen?

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Användarvisningsbild
SEpaket
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2000
Blev medlem: 18 jul 2013, 15:58
Kör: V60, 740, 854 & C70
Ort: S. Bohuslän

Re: Spara eller köra slut på bilen?

Inlägg av SEpaket »

Nej, det är faktiskt en bra poäng. Varför slå sönder bilen med flit? Min S80 är väl att betrakta som vinterbil/bruksbil och den vårdas också med regelbunden tvätt och service.

Ibland blir man nästan deprimerad av att gå på skroten och se pärlor stå där. Ofta arvegods där barnen kör föräldrarnas välomhändertagna 740 till skroten med motiveringen att "gammal skit är inget att spara på". Eller för den delen i början av vintern, som ni var inne på, när man ser en bil som är hyffsat blank i lacken och absolut räddningsbar, det är bara det att fjädrar finns det inga längre, det hänger 3 000 extraljus på bilen och plyschtärningar i vindrutan. Efter en vinter är bilen bucklig, sönderkörd och förmodligen skrotfärdig. Förbannat onödigt!
I don't understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?
- Jeremy Clarkson

einar-
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 3686
Blev medlem: 21 mar 2011, 11:30
Kör: 745 GLE -88a
Ort: Dala-Järna

Re: Spara eller köra slut på bilen?

Inlägg av einar- »

Zibbe skrev:Nu kastar jag mig in i diskussionen, Einar's bil ser ju faktiskt rätt fin ut på utsidan men även jag har ju sett att den var mkt dålig under.
Men frågan är, varför måla den som du gjorde?
Det gör ju bara att den ser ännu sämre ut, och folk tittar snett och tänker "jävla Volvoraggare", speciellt när den har blivit så slutkörd den senaste tiden.
Jag förstår mkt väl att den är sliten, men den ser ju inte bättre ut med massa olika färger m.m.
Plockade ju dörrar till min 85a och hängde på några andra som var kasserade pga bulor och blev ju en färg mindre på bilen efter att jag lackat den :) Sen ljuger ju bilden ovan rätt mycket, den såg riktigt nedgången ut redan när jag köpte den
Bild

Bild

Sen var den in i en lyktstolpe med högerskärmen sen kändes det som det var skit samma. I det nuvarande skicket brukar folk mest flina/skratta när dom ser hur den ser ut och att någon ens vågar visa sig i en sån häck 8)
Vem fan behöver turbo när det finns träskor

760GLE1988
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 124
Blev medlem: 02 sep 2014, 15:19
Kör: 760 780 S80+S80 C30
Ort: Tyresö

Re: Spara eller köra slut på bilen?

Inlägg av 760GLE1988 »

Intressant diskussion detta! :-) Och roligt att vi verkar vara många som ogillar onödigt sönderkörande, är ju dumt såklart.... Å andra sidan om man ser rent värdemässigt på de bilar vi har så vore det ju inte så bra om alla var i bra skick och bevarade, egentligen :-) Ju färre fina det finns ju större efterfrågan blir det på många i denna klubbens ögonstenar :-) Dilemma! :-)
760 GLE 1988, 780 Bertone 1988, S80 D4 Summum 2016S80 2,5 Turbo Summum 2007 C30 2008 Summum

Skriv svar