Råkade köpa en 90:a 745 Turbo häromdagen... Undrar om någon vet om det sak vara ventilerat eller oventilerat tanklock på pärlan?
Idag när jag skulle tanka fick jag ett kraftigt pysljud när jag öppnade locket, vilket jag inte haft förut.
Rengjorde spjälhuset och ställde in TPS'en då jag haft tomgångsproblem tidigare. Tomgångsstrulet försvann men pysandet dök upp i stället. Jag kan leva med det men det skulle vara kul med en perfekt bil...
740 Turbo 1990. Tanklock
Re: 740 Turbo 1990. Tanklock
Tanklocket ska åtminstone inte släppa ut något.
Istället går det en ledning fram till den sk kolkanistern. Bensinångorna från tanken ska passera den.
Nu behöver det ju inte hänga ihop med att du grejat med spjällhuset. Men, på de flesta 7/940 med kolkanister styrs "tömningen" av kanistern med vakuum genom två slangar som går just till spjällhuset. Annars styrs det med en magnetventil, och då går det väl bara en slang till spjällhuset. Jag är vet inte vilken variant det är just på 740 turbo.
Istället går det en ledning fram till den sk kolkanistern. Bensinångorna från tanken ska passera den.
Nu behöver det ju inte hänga ihop med att du grejat med spjällhuset. Men, på de flesta 7/940 med kolkanister styrs "tömningen" av kanistern med vakuum genom två slangar som går just till spjällhuset. Annars styrs det med en magnetventil, och då går det väl bara en slang till spjällhuset. Jag är vet inte vilken variant det är just på 740 turbo.
Re: 740 Turbo 1990. Tanklock
Ok, Tackar. Då bör det vara oventilerat, och 2 slangar har jag från kolkanistern.
Verkar dock som jag har fått problem med bränsletrycksregulatorn då bilen började svartryka idag...
Verkar dock som jag har fått problem med bränsletrycksregulatorn då bilen började svartryka idag...