BRAINSCAN!

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Volvoracing
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2973
Blev medlem: 10 nov 2003, 07:41
Kör: Volvo 940 TURBO -96
Ort: Gråbo

BRAINSCAN!

Inlägg av Volvoracing »

Kan man inte spärra den j*veln eller något? Han förstör ju för alla andra här på forumet. 90% av alla hans inlägg lyder: \"Nån bild?\" eller liknande...börjar tröttna på dessa oseriösa typer!
VOLVO 940 TURBO -96

Turbotjej
Övningskörning
Inlägg: 266
Blev medlem: 23 jan 2003, 18:58
Ort: Norrlands Metropol, SUNDSVALL
Kontakt:

Inlägg av Turbotjej »

Hmm, något man missat :) Lika bra är det kanske :)
~ Angel - som numera kör Saab~

eXpaniX
Uppkörning
Inlägg: 358
Blev medlem: 19 jul 2003, 11:43
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av eXpaniX »

kolla i säljes avdelningen så ser du. det är ju inte meningen att nån ska känna sig utanför här..men även jag tycker att det börjar gå lite väl långt!
Volvo 940tic -94...

Juppo
Van forumsanvändare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 28 dec 2003, 17:11
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Juppo »

Jo vist kan sådant var tråkigt, (jag säger inte att jag är bättre), men vill någon jäklas skapas ju bara ett nytt konto :(



Edit: för er som inte fattar vad som diskuteras http://www.940klubben.nu/forum_php/sear ... 4&start=15
--Daniel Carlsson--

Snatto
Uppkörning
Inlägg: 866
Blev medlem: 15 jun 2003, 18:26
Ort: Blekinge...

Inlägg av Snatto »

:roll:



-Nu vet jag vad ni snackar om...
h OND a

Greensilver
Forumsfreak
Inlägg: 3217
Blev medlem: 20 apr 2003, 21:06
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Greensilver »

Verkar onekligen skumt... Skicka inga bilder med bilnummer synligt till honom - för säkerhets skull. Är väl ingen här som \"känner\" honom och merparten av hans inlägg är ju ren posthunting. :roll:



Behöver ju inte vara en skummis - han kanske bara vill ha en massa bilder på 740's att få idéer från... :wink:



BRAINSCAN - Förklara dig för oss är du rar! :lol:
Bild

Juppo
Van forumsanvändare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 28 dec 2003, 17:11
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Juppo »

Vill inte anklaga någon men misstänker namnbyte :?
--Daniel Carlsson--

Greensilver
Forumsfreak
Inlägg: 3217
Blev medlem: 20 apr 2003, 21:06
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Greensilver »

Jo, han kallar sig Brainscan, BrainscanBoy och Ciao.

Jag har försökt säga till honom men han verkar inte vilja lyssna på det örat, tyvärr. Jag hade följande dialog med honom igårkväll:


Brainscan skrev:
Men äru tönt eller??

Hur fan ska jag kunna läsa på en förpackning ja inte vet va de ä??

Skulle du kunna förklara hur ja ska kunna gö de???

Å du om du inte tycker det sista inlägget är seriöst så vet ja inte va du ä för nått!

Green Silver skrev:Jag är trött på one-liners från din sida. Det verkar uppenbarligen som om du sysslar med post-hunting. Ett flertal användare har redan klagat på dig. Om du nu är intresserad av rubbing, skriv ett ordentligt inlägg - mer än en eller ett par rader. Jag kommer att radera samtliga inlägg du gör som bara är av typen "haru en bild eller?", "snyggt!", "den var rolig!".

Brainscan skrev:
Men sug då!

Va gör de om ja skriver sånna inlägg??

Å angående de där klagande så tycker ja de kan gå å lägga sig!

Green Silver skrev:Du verkar lida av attitydproblem, fick du trasiga leksaker som barn?

Jag kommer att föreslå Webmastern att du bannas. Köp ingen Volvo är du snäll, vore ju pinsamt om Sveriges volvoägare förknippades med en sådan jubelåsna som dig. Du är inte bara oartig, du är verkar också helt sakna förmågan att se hur du själv uppfattas av din omvärld.

Brainscan skrev:hahahhahahah mycket trevligt att sitta här å läsa dina töntiga svar!

Mycket roande!

Fick du leksaker för huvud taget???om inte så förstår jag det!

Du ta å skit ner dig å sluta me ditt tråkiga gubbhumör!

Man kan ju fan tro att du fått bollarna i kläm..å har du inte de så ä de nått du snart kommer få!

Green Silver skrev:Jag äter snoriga 18-åringar som dig till frukost, så försök inte komma med några tomma hot din finniga halvtarzan. Kolla ditt krypin på lunar istället för att hänga här. Du har ju för fan inte ens en bil.



Brainscan skrev:Men du ta å sluta me ditt tråkiga gubbhumör!fan man kan ju tro du fått bollarna i kläm!men asså fick du leksaker för huvud taget??de kan man inte tro!

Du ä så jävla ful ditt äckel!

Green Silver skrev:Känns inte som om vi kommer så mycket längre. Jag hade faktiskt tänkt ge dig en chans. Minns själv hur det var när man var i din ålder - även jag hade en kass attityd, var stöddig och uppkäftig - men jag visste när jag skulle lägga ner och det verkar inte du veta.



Gå nu och borsta tänderna så inte mamma din blir sur. Sov så sött!


Vi kan väl säga så här; killen har väl inte riktigt ordning i sin besticklåda. Hade han haft alla pållar hemma hade han ju försökt vara lite trevlig istället. Jag tror att det rör sig om en ganska frustrerad ung kille som inte riktigt vet hur man ska beté sig. Men det lär han sig snart. Skärper han sig är han ju välkommen men med den attityden han hittills visat upp är det nog ingen här som vill ha med honom att göra.
Bild

Juppo
Van forumsanvändare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 28 dec 2003, 17:11
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Juppo »

Frågan är om det är samma attetyd (stavning) i \"värkligheten\" tror inte det, jag är inte gammal men vet att man inte kommer långt på att störa sig och störa andra mäniskor, har jobbat i butik endel och vet att man inte har ett dugg att komma med om man börjar med att vara otrevlig/oartig.



Hoppas för hans/hennes egen del att den bara är så på detta forum

, annars blir det inte lätt här i livet.



(mina åsikter)
--Daniel Carlsson--

SirKim
Van forumsanvändare
Inlägg: 1323
Blev medlem: 01 dec 2002, 01:13
Ort: Köping/Västmanland
Kontakt:

Inlägg av SirKim »

jobbigt med folk som tror att dom är nått... sånna vill vi inte ha med att göra!!!
Bild

Körde:

740 GL -88B B230F

Kör:

850R -96

Turbotjej
Övningskörning
Inlägg: 266
Blev medlem: 23 jan 2003, 18:58
Ort: Norrlands Metropol, SUNDSVALL
Kontakt:

Inlägg av Turbotjej »

Hmm ja det märks ju direkt på inläggen han gjort i \"diskussionen\" med GreenSilver att han inte är gammal nog att skriva korrekt heller. Ja, otrevliga människor sållas bort direkt. Är en sak att vara bestämd men trevlig men det där snacket som jag läst verkar inte höra hemma hos en seriös person.
~ Angel - som numera kör Saab~

eXpaniX
Uppkörning
Inlägg: 358
Blev medlem: 19 jul 2003, 11:43
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av eXpaniX »

Vilken j-vla idiot! nu börjar jag verkligen tröttna på den där killen. går det inte att ta reda på hans ip-adress, och sedan spärra honom? Han kan ju självklart sätta sig vid en annan dator och skriva, men det blir ju lite krångligare för honom. För övrigt så förstår jag inte vad man som person kan tänka sig vinna på att enbart sabba för andra, tycker det är själva fan att det inte ska gå att driva ett seriöst forum utan att nån ska förstöra. Med tanke på hans sätt att skriva så tror ajg att det rör sig om en helt vanlig \"fjortis\" som inte vet sin plats här i världen. Tack för mig....
Volvo 940tic -94...

jocke.lind
Forumsnarkoman
Inlägg: 4779
Blev medlem: 30 nov 2002, 14:32
Kör: 940
Ort: Kristianstad Medlemsnr: 144
Kontakt:

Re:

Inlägg av jocke.lind »

skrev:Vilken j-vla idiot! nu börjar jag verkligen tröttna på den där killen. går det inte att ta reda på hans ip-adress, och sedan spärra honom? Han kan ju självklart sätta sig vid en annan dator och skriva, men det blir ju lite krångligare för honom. För övrigt så förstår jag inte vad man som person kan tänka sig vinna på att enbart sabba för andra, tycker det är själva fan att det inte ska gå att driva ett seriöst forum utan att nån ska förstöra. Med tanke på hans sätt att skriva så tror ajg att det rör sig om en helt vanlig "fjortis" som inte vet sin plats här i världen. Tack för mig....
Håller med!! men det finns alltid rötägg vart man än vänder sig, svårt att bli av med. :cry:
Bild

SÅLD och numera skrotad av han jag sålde bilen till :( R.I.P! "940 turbo 98" http://www.volvo940turbo.dk" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.kristianstadstraffen.tk" onclick="window.open(this.href);return false;

TurboKolle
Övningskörning
Inlägg: 119
Blev medlem: 02 okt 2003, 23:01
Ort: Västerås

Inlägg av TurboKolle »

Har märkt denna attityd på flera forum, det är ju så lätt att ha en viss attityd när man sitter hemma framför datorn...träffar man personen i verkligheten sätter man denna på plats fortare än han hinner säga \" sätta bollarna i kläm\"



Som min gamla mormor brukar säga:

-Det låter stort när katten skiter :wink:

1Steffe1
Övningskörning
Inlägg: 149
Blev medlem: 18 jun 2003, 23:18
Ort: Stockholm

Inlägg av 1Steffe1 »

Jag kan inte annat än att bara hålla med er om vad ni tycker om honom.

Greensilver
Forumsfreak
Inlägg: 3217
Blev medlem: 20 apr 2003, 21:06
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Greensilver »

Kanske skall tillägga att vi kan ha denna diskussion eftersom Brainscan enbart är hans nick och inte på något sätt kan identifiera honom, vore ju lite elakt annars. Som jag ser det är han välkommen tillbaka om han skärper sig - sen är det ju en fördel om han har en bil då också...



Är ju knepigt som sagt det här med forum. Vissa har en lite trist attityd och nu menar jag inte Brainscans problem utan en annan typ av \"oartighet\". Ta tex. folk som skriver en enrads fråga om ett komplicerat problem. De lägger inte ens ned en minut på att skriva ett välformulerat, rättstavat inlägg men förväntar sig att vi andra kanske skall titta i böcker, söka på nätet eller skriva ett långt svar åt dom. Jag tror att folk inte inser att personerna på andra sidan skärmen faktiskt är \"riktiga\" människor som bör behandlas som sådana.



Skall också tillägga att även jag var uppkäftig när jag började hänga på det gamla forumet. Det första man ser när man är ny på ett forum är ju ofta de \"vanliga\" newbie frågorna som hela tiden ställs. Detta gör att man lätt tappar respekten för forumets användare och avfärdar dem allihopa som okunniga. Så är ju inte fallet. Här har vi ju tex minst ett tiotal personer som iallafall jag är mycket imponerad av och som dessutom tar sig tid att dela med sig. Det verkar nu också som om vi fått en ny förmåga med mycket nyttiga kunskaper - han kallar sig för FASSAN och har i sina senaste inlägg beskrivit hur generatorn arbetar och varför den behöver magnetiseringsspänning. Mycket intressant. Hoppas bara att folk är artiga mot dess nya och mycket kunniga personer annars kommer dom sannolikt spendera sina kvällar på något roligare sätt än att hjälpa andra med sina gamla bilar.



Om någon bemödat sig med att skriva ett långt svar kostar det ju inte mycket att tacka för hjälpen - dessutom är det nästan en skyldighet att skriva vad det var för fel när man hittat det så att andra kan ha nytta av tråden om de söker på problemet - DESSUTOM är det intressant för personen som försöker att hjälpa till - kanske lär man sig någon ny felorsak på problemet och det kan var värt en hel del.
Bild

Volvator
Forumsfreak
Inlägg: 3034
Blev medlem: 12 jan 2003, 23:03
Kör: BMW 530d-00
Ort: Mariestad
Kontakt:

Inlägg av Volvator »

MYCKET välformulerat och bra svar i vanlig ordning från Greensilver.

måste säga att jag är grymmt imponerad av dina inlägg, för när jag ska sätta mig och göra ett , som jag tycker, seriöst inlägg så slår det stopp i skallen och kan inte komma på nåt bra att skriva, så jag Erkänner att jag oftast har korta och meningslösa frågor, men jag ska allt försöka bättra mig på detta.. :wink:

Tycker det är MYCKET bra när det finns folk som verkligen lägger ner enerig och fakta i svaren dom ger.

Detta är jag Mycket taxam för,, har fått ett par mycket bra svar då jag haft problem, och efter det så har problemen oftast löst sig..









MVH Fredde..
Bild
Mina Sponsorer: Hova.com / Däckia AB
Antal Bilar ägda: 313

Svinto
Uppkörning
Inlägg: 976
Blev medlem: 15 jan 2003, 00:08
Ort: Mölndal (GBG)

Inlägg av Svinto »

ja kan inget annat än att hålla med er andra, han verkar ha ett seriöst attityd problem, och han har inget här att göra! (eller på något annat forum över huvudtaget)
940 Classic

1Steffe1
Övningskörning
Inlägg: 149
Blev medlem: 18 jun 2003, 23:18
Ort: Stockholm

Inlägg av 1Steffe1 »

Men som GreenSilver säger, så får han ju gärna fortsätta att vara här, bara han börjar skärpa sig.

Svinto
Uppkörning
Inlägg: 976
Blev medlem: 15 jan 2003, 00:08
Ort: Mölndal (GBG)

Inlägg av Svinto »

jodå, men då får han skärpa sig rejält :|
940 Classic

1Steffe1
Övningskörning
Inlägg: 149
Blev medlem: 18 jun 2003, 23:18
Ort: Stockholm

Inlägg av 1Steffe1 »

Ja, det måste han. Det är bäst för honom.

Volvator
Forumsfreak
Inlägg: 3034
Blev medlem: 12 jan 2003, 23:03
Kör: BMW 530d-00
Ort: Mariestad
Kontakt:

Inlägg av Volvator »

Tycker det verkar som han har försvunnit nu eller..









MVH Fredde..
Bild
Mina Sponsorer: Hova.com / Däckia AB
Antal Bilar ägda: 313

Användarvisningsbild
Fido
Moderator
Inlägg: 2631
Blev medlem: 26 feb 2003, 20:49
Kör: V70 II 2.5FT MY09
Ort: Bredaryd
Kontakt:

Inlägg av Fido »

Jag har snackat med han på messanger och där har han inte moppsat uppsig utan varit intresserad av att få veta saker som man ska kolla på när man köper volvo, men han byter nickname ofta ett par gånge om dan



och jag anser att det är dålig still av honom att bli förbanad bara för att han fick en tillsäjelse.
// Fredrik Bernstig
Volvo V70 II 2.5FT Kinetic MY09
Volvo 965 -96 2,5l Evozz edition

1Steffe1
Övningskörning
Inlägg: 149
Blev medlem: 18 jun 2003, 23:18
Ort: Stockholm

Inlägg av 1Steffe1 »

Man kan aldrig säkert veta om han har försvunnit, eller inte. Visst överdriver han lite, bara för några tillsägelser.

snojli
Färsk användare
Inlägg: 32
Blev medlem: 25 jan 2004, 20:13
Ort: Köping

Inlägg av snojli »

Nu har han börjat hänga på zatzys forum också...



http://forum.zatzy.com/showthread.php?s ... did=145647



Han kan verkligen inte skriva en fråga med mer än en rad. Verkar inte ha något vettigare för sig. Men zatzyz forum är grymt seriöst så gör han nåt konstigt där så åker han nog ut ganska fort!

Skriv svar