Classicemblem på 940

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Lazze S
Van forumsanvändare
Inlägg: 1561
Blev medlem: 12 jan 2005, 23:10
Ort: Södertälje

Classicemblem på 940

Inlägg av Lazze S »

Verkar inte riktigt vara samma som till 240. Köpte på mej ett gäng till 240 på 90-talet då dom fanns tillfälligt. Dom låg då inte under artnr utan hos Publikatiomsförrådet som en typ broschyr. Fick tag på en lista över vad som skiljde Classic från övriga 240 på slutet. Hittade även en intern film där PG vinkar av den sista 240n som lämnar bandet och hämtas upp av sin nya ägare. Det var lättare att få kontakt med Volvo på 90-talet. Nu vill dom inte längre bry sej om frågor om material för äldre än 98 när man kontaktar dom.
F.d. 960 ägare, nu 940 ägare

Leg Värkmästare

Användarvisningsbild
Maxwell
Kassör & Medlemsansvarig
Inlägg: 6254
Blev medlem: 03 jul 2006, 15:58
Kör: En Volvo i taget.
Ort: Volvos huvudstad, Göteborg! Medlemsnummer: 183 Styrelseledamot i VROM
Kontakt:

Re: Classicemblem på 940

Inlägg av Maxwell »

Det stämmer att emblemen skiljer sig åt. Vet inte hur mycket men det är olika art.nr. iaf.

Angående reservdelar så beror det nog på vem du frågar. Här i stan finns ju både Bilia och VolvoBil varav de senare är riktigt bra att ha o göra med. De har ett riktigt bra reservdelscenter dit man kan ringa o beställa delar, ringer man innan kl 11 finns grejerna på plats efter kl 14 samma dag. Det är najs! Hjälpsamma är de också till skillnad mot Bilia.
Bild
760 GLE -88 // S90 3.0 -97

swec_fullmoon
Forumsfreak
Inlägg: 3799
Blev medlem: 15 aug 2007, 23:54
Kör: Högertrafik

Re: Classicemblem på 940

Inlägg av swec_fullmoon »

Jag har flera gånger varit på Volvo för att tex skaffa stänklappar eller något litet stag här och där etc. Oftast har jag hittat vad jag sökt. dessutom för ett pris som de höftat ur luften 50kr när man är beredd att betala mer. Men ibland har det varit tvärstopp och de säger att det är slut i hela norden när de kollar sina leverantörer. Men återkommer man en vecka senare så finns det plötsligt 50plus på lagren.

Skriv svar