Hej!
Är ev på G att komma över en 85:as 760 med B28E (5000mil, nyskick tydligen) och en massa lull lull.....Hur var det nu med B28:orna? Hade dessa fodershims i papp, eller var det bara B27:orna?
Nån som har nån övrig info om B28E? (Förutom att den drar mycke soppa och att det är viktigt att sköta oljebyten, kylvätskebyten m.m....)
Ber om ursäkt för att jag ej varit här på ett tag......Har fått tid först nu eftersom jag har semester....
B28E, problem med fodershims?
B28E, problem med fodershims?
940GL -91, B230FB, M46 (såld...)
http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?f=83&t=67182" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?f=83&t=67182" onclick="window.open(this.href);return false;
- Arly165
- Klubbmedlem 2022
- Inlägg: 4739
- Blev medlem: 13 aug 2005, 20:29
- Kör: 740 GLT 16 Valve
- Ort: Hässelby 165
- Kontakt:
Re: B28E, problem med fodershims?
Mig veterligen så är det väl just b27 & b28 som har problem med fodren.
Dock brukar de alla gå 27-28000 mil det har alla v6or av den typen jag tittat på gjort innan de rasar.
Tyvärr ingen v6 expert.
Dock brukar de alla gå 27-28000 mil det har alla v6or av den typen jag tittat på gjort innan de rasar.
Tyvärr ingen v6 expert.
Nattsvart lack och kromad list på 89 årsmodell. Jag öser på för fullt i stan som en 50-tals rebell!
-
- Moderator
- Inlägg: 19505
- Blev medlem: 21 apr 2005, 21:50
- Ort: Stockholm
Re: B28E, problem med fodershims?
ja b28 har pappchims.
b28 är en "helt annan motor" med oldschool vev. som troligen ger ett najsare "v8 bubbel" än den nyare veven i b280
5000 mil är riktigt najs, bara köla igång den å kolla oljan noga och kylvattnet.. kolla så inte automatkylaren blandar kylvattnet med atf.. är allt i sin ordning så är det bara slå till.. (jag skulle köpa ändå om priset var rätt) en 85a i väldigt bra skick är värd lite arbete med motorn tycker jag.
b28 är en "helt annan motor" med oldschool vev. som troligen ger ett najsare "v8 bubbel" än den nyare veven i b280
5000 mil är riktigt najs, bara köla igång den å kolla oljan noga och kylvattnet.. kolla så inte automatkylaren blandar kylvattnet med atf.. är allt i sin ordning så är det bara slå till.. (jag skulle köpa ändå om priset var rätt) en 85a i väldigt bra skick är värd lite arbete med motorn tycker jag.
Re: B28E, problem med fodershims?
Tackar! Vi får se vad som händer....inget är klart ännu.
940GL -91, B230FB, M46 (såld...)
http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?f=83&t=67182" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?f=83&t=67182" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: B28E, problem med fodershims?
Blev ingen affär. Var lite mysko fel på denna bil....
940GL -91, B230FB, M46 (såld...)
http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?f=83&t=67182" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?f=83&t=67182" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: B28E, problem med fodershims?
Jaså? Får man fråga vad som spökade?jdrotz skrev:Blev ingen affär. Var lite mysko fel på denna bil....
-
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2344
- Blev medlem: 18 sep 2010, 23:14
- Kör: V70T5
- Ort: Växjö
- Kontakt:
Re: B28E, problem med fodershims?
Elfel gissar jag på. kabelhärvan på dessa är det sämsta, men ganska enkelt att fixa då motorn är mer eller mindre mekanisk...
Nuvarande bil:
Volvo V70 T5 -97
Tidigare bilar:
Volvo 760 GLE -84 | Volvo 740 GLE -90
Volvo 760 GLE -88 | Volvo 740 GLT -90
Volvo 960 E -95 | Volvo 850 GLT -92
Volvo 850 GLT -92
Volvo V70 T5 -97
Tidigare bilar:
Volvo 760 GLE -84 | Volvo 740 GLE -90
Volvo 760 GLE -88 | Volvo 740 GLT -90
Volvo 960 E -95 | Volvo 850 GLT -92
Volvo 850 GLT -92