Tjenare!
Har ni tröttnat på min 945 fulltrycksturbo då jag renoverat allt på de. Delat hela motorn
och bytt alla packningar m.m Putsat upp den, och den är allmänt trevlig. Men idag så började
ett gnagande ljud från bakaxeln låta. Så de känns som de är en tidsfråga innan den bakaxeln rasar.
Så nu går jag i funderingarna om man ska sälja den i delar eller inte. Motor,låda,turbo och karossen
är ju jätte fin. De är bakaxeln som går på sin sista värs.
Besiktigad: 2011-11-30
Skattad: 2011-12-31
Motor: B230FT
Växel: M90
Utrustad med följande:
• Halvskinn stolar
• Ratt med airbag
• Stora klimatpaketet (ECC) Kyler fint!
• Eluppvärmda stolar
• El hissar fram och bak
• Farthållare
• Dragkrok 1520kg b-kort
• Elspeglar
• Dimljus
• C-lås
• Rails
• ABS bromsar
• Nya sommardäck på 15" Turbofälgar
• Bagagerums galler
• Stora armstödet med mugghållare
• Bilen är 100% djur- och rökfri!
• Bilen har fullstämplad servicebok
Väldigt mycket gjort på bilen de senaste året.
2010-04 Nya bromsar, renovering ok
2010-07 NY Turbo, packningar, oljeretur 7000kr
2010-11 Kamrem,vattenpump,olja,filter 1600kr
2011-03 AC rep, kondenser,packningar, rör 6400kr
2011-06 Toppackning, planing, bytt packningar 3000kr
2011-06 Olja,filter,bränslefilter, stift,tomgångsmotor 1500
2011-06 Bränsletrycksregulator, rotor, fördelar lock 500kr
2011-06 Bytt alla vakuumslangar, luftmängdsmätare 1800kr
2011-07 Rostfritt 3" från katten med 5" utblås 1800kr
2011-07 Nya blinkers runt om (vita) 1700kr
Lite bilder på bilen...
http://www.garaget.org/?car=255862" onclick="window.open(this.href);return false;
Vad har ni gjort med bilen ? sålt i delar eller komplett ?
Sälja bilen i delar eller komplett ?
-
- Forumsfreak
- Inlägg: 3799
- Blev medlem: 15 aug 2007, 23:54
- Kör: Högertrafik
Re: Sälja bilen i delar eller komplett ?
Enbart för pengar så är sälja i delar bäst men då kommer du stå väldigt länge med folk som bara vill köpa lite och drar sig ut sen har du en halv bil ståendes till ingen nytta.
Så Sälja den komplett/ klump är det bättre.
Rätt eftertraktad med lite utrustning dessutom.
Så Sälja den komplett/ klump är det bättre.
Rätt eftertraktad med lite utrustning dessutom.
-
- Övningskörning
- Inlägg: 140
- Blev medlem: 29 mar 2010, 17:48
- Kör: volvo 940 turbo
- Ort: kristianstad
Re: Sälja bilen i delar eller komplett ?
en bakaxel byter man på max 2 timmar så byt den istället för att sälja i delar!!
Lukas Ingemansson
Re: Sälja bilen i delar eller komplett ?
Sälj den hel eller byt axeln. Säljer du i delar så kommer du ha en okomplett bil som sen inte går att bli av med. Ställ undan bilen lite annars och byt sen axeln. Vet precis hur det känns, motivationen kommer oftast smygandes igen. Men ibland gör den tyvärr inte det.
-
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1800
- Blev medlem: 09 dec 2006, 21:20
- Kör: Volvo 745 16v
- Ort: Motala
Re: Sälja bilen i delar eller komplett ?
Byt bakaxel tar inte alls lång tid och en bakaxel hittar man för nästan inga pengar på närmaste skrot..
Re: Sälja bilen i delar eller komplett ?
Ja, jag får kanske försöka byta den då.. bara ett helvete när man inte har garage,verktyg eller nånstans o stå
-
- Forumsfreak
- Inlägg: 3799
- Blev medlem: 15 aug 2007, 23:54
- Kör: Högertrafik
Re: Sälja bilen i delar eller komplett ?
En hylsnyckelsats två pallbockar och en domkraft är allt som behövs
Du har kanske någon kompis som kan hjälpa dig? Annars finns det säkert någon här eller på annat forum som kan hjälpa dig eller låna ut garage/verktyg.
Du har kanske någon kompis som kan hjälpa dig? Annars finns det säkert någon här eller på annat forum som kan hjälpa dig eller låna ut garage/verktyg.
Re: Sälja bilen i delar eller komplett ?
Oftast så tjänar man mer på att sälja den i delar, t.ex min bil så kan jag väl spekulera om en prisklass (Komplett) för runt 80.000kr,
Men motorn lös kan man nog få ut samma pengar och karossen pja, 10.000kr
Växellåda, bakaxeln, bränslesystemet bromsarna... har ett pris dom också, nackdelen är att bilen kanske har kostat totalt runt 200k och flera års byggande (massvis med tid) som aldrig kommer att få igen. En kompis sålde sin 242:a med B230FK ~500hk, skabbig lack och mycket kvar att bygga innan den va 100% klar för 30k, bara motorn hade kostat 100k.... Som ingick!
Allt va bara för att han hade platsbrist och behövde pengar för handpenning till hus.
Fördelen att sälja komplett, är just att man blir av med allt direkt istället för att hålla på med att ändra annonser och svara på onödigt många mail från folk som vill köpa någon pryl för att sedan dra sig ur...
Fixa o sälj komplett tycker jag.
Men motorn lös kan man nog få ut samma pengar och karossen pja, 10.000kr
Växellåda, bakaxeln, bränslesystemet bromsarna... har ett pris dom också, nackdelen är att bilen kanske har kostat totalt runt 200k och flera års byggande (massvis med tid) som aldrig kommer att få igen. En kompis sålde sin 242:a med B230FK ~500hk, skabbig lack och mycket kvar att bygga innan den va 100% klar för 30k, bara motorn hade kostat 100k.... Som ingick!
Allt va bara för att han hade platsbrist och behövde pengar för handpenning till hus.
Fördelen att sälja komplett, är just att man blir av med allt direkt istället för att hålla på med att ändra annonser och svara på onödigt många mail från folk som vill köpa någon pryl för att sedan dra sig ur...
Fixa o sälj komplett tycker jag.
Volvo 240T6 678HK/806NM