kylfläkt volvo 940/945ltt -97 funkar inte, kokar nästan

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
ekkan
Färsk användare
Inlägg: 17
Blev medlem: 30 maj 2011, 16:33

Re: kylfläkt volvo 940/945ltt -97 funkar inte, kokar nästan

Inlägg av ekkan »

ThaSaint skrev:låt den stå på tomgång baa, som Sjöbovolvo säger, nog går den upp i temp då med.

//Erik
absolut, men skulle gärna vilja testa de andra sakerna som går att testa innan chippet då bsr aldrig hade haft nått problem med att fläkten inte går igång, och de som
hade haft problem med det hade fläkten gått hela tiden på istället.

ingen som kan svara på följdfrågorna i förra inlägget?:
har nu varit och testat ohm mäta den, och med motorn halvvarm (50-60grader) läste jag om inte min biltema multimeter är helt mupp 4000ohm.
sen testade ja att bygla kontakten som sitter på motortempgivaren och de hände ingenting. testade också att mäta "pip" i kontakten och den pep ingenting. betyder
ju då att sladdarna i kontakten inte är sluten, men de kanske dom inte heller ska vara? sen har bilen börjat gå skitmysko på kallstart. känns som den går på 1 eller 2 cylindrar och hela bilen skakar, varvar man sen upp till 2500rpm i 3 sek försvinner det tills nästa kallstart. kan de vara relaterat med fläkt problemet på nå vänster också?
MVH

Nyvolvofantast
Färsk användare
Inlägg: 1
Blev medlem: 10 okt 2020, 14:58

Re: kylfläkt volvo 940/945ltt -97 funkar inte, kokar nästan

Inlägg av Nyvolvofantast »

Min kylfläkt går tyvärr inte. Har du löst problemet. Tänkte ifall jag ska sätta halvfart på fläkten med en switch i bilen för jag är orolig.

Skriv svar