Trim till 760 V6
Trim till 760 V6
Skulle vilja veta om det finns något trim till 760 årsmodel 88 med V6, var kan man i så fal få tag på det?
-
- Övningskörning
- Inlägg: 148
- Blev medlem: 04 dec 2002, 17:14
- Ort: MB Hooden i skellefteå
- Kontakt:
Har oxo försökt hitta trim till PRV 6:an men det verkar inte finnas så mycket tillgängligt. Det ska tydligen ha körts banracing med dessa motorer ute i europa på 80-talet så det bör ju iaf finnas lite grejor att få tag i.
Robban
Robban
Audi A6 2.5 Tdis -95 TILL SALU
Volvo 960 16V Turbo -91 TILL SALU
Volvo 760 cab (snart med B28ET) -83
Buell XB9R Firebolt -03
Volvo 960 16V Turbo -91 TILL SALU
Volvo 760 cab (snart med B28ET) -83
Buell XB9R Firebolt -03
-
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2490
- Blev medlem: 02 dec 2002, 15:38
- Kör: Mitsubishi Pajero-88
- Ort: Linköping Medlemsnr:73
kolla upp vilka andra bilar som har PRV 6an & se vad som finns till dom. typ olika pegor, cittra osv. nåt kan ju funka även på volvatorn i bästa fall.
// Jonas
Mitsubishi Pajero Canvas 2600-88
Nissan Maxima QX 3.0 V6 24V -97
http://www.garaget.org/JonasK
Mitsubishi Pajero Canvas 2600-88
Nissan Maxima QX 3.0 V6 24V -97
http://www.garaget.org/JonasK
-
- Övningskörning
- Inlägg: 148
- Blev medlem: 04 dec 2002, 17:14
- Ort: MB Hooden i skellefteå
- Kontakt:
- Volvo_is_the_best
- Färsk användare
- Inlägg: 17
- Blev medlem: 10 jan 2003, 23:33
Skulle oxå vara intresserad av trim till B280F. Det finns ingenting till dessa motorer. Skrämmande eg iom att den har suttit i så många bilar och märken.
Kammarna är tydligen rätt tama enligt Unitek. Ventilerna skall vara stora och fina och behöver inte fixas. Hur avgas och plenum är vet jag inte, B280 har ju ett helt annat insug iaf än vad tex min gamla 760 med B28E hade.
Kammarna är tydligen rätt tama enligt Unitek. Ventilerna skall vara stora och fina och behöver inte fixas. Hur avgas och plenum är vet jag inte, B280 har ju ett helt annat insug iaf än vad tex min gamla 760 med B28E hade.
/Rick!
![Bild](http://www.volvonet.org/rk/760-blaffa2.jpg)
1990 760 GLE - sänkt ca 60mm, Ferrita fullflöde
![Bild](http://www.volvonet.org/rk/760-blaffa2.jpg)
1990 760 GLE - sänkt ca 60mm, Ferrita fullflöde
-
- Övningskörning
- Inlägg: 148
- Blev medlem: 04 dec 2002, 17:14
- Ort: MB Hooden i skellefteå
- Kontakt:
Re:
skrev:Skulle oxå vara intresserad av trim till B280F. Det finns ingenting till dessa motorer. Skrämmande eg iom att den har suttit i så många bilar och märken.
Kammarna är tydligen rätt tama enligt Unitek. Ventilerna skall vara stora och fina och behöver inte fixas. Hur avgas och plenum är vet jag inte, B280 har ju ett helt annat insug iaf än vad tex min gamla 760 med B28E hade.
Standardkammar i alla volvos F-motorer är jävligt tama. Det kanske skulle ge lite mer att köra med B28E-kammar. Skulle själv behöva ha tag i kammar lämpliga för turbobruk.....ingen som har värden på V6 kammar??
Robban
Audi A6 2.5 Tdis -95 TILL SALU
Volvo 960 16V Turbo -91 TILL SALU
Volvo 760 cab (snart med B28ET) -83
Buell XB9R Firebolt -03
Volvo 960 16V Turbo -91 TILL SALU
Volvo 760 cab (snart med B28ET) -83
Buell XB9R Firebolt -03
-
- Övningskörning
- Inlägg: 148
- Blev medlem: 04 dec 2002, 17:14
- Ort: MB Hooden i skellefteå
- Kontakt:
Finns två killar i stan som kör en Anglia med turbokonverterad PRV-sexa på ca 450 kusar och dom ska enligt uppgift köra med E-kammar, om det är från en B27 eller B28 vet jag inte kanske är samma. Tror jag ska ta och snacka med dom.
Robban
Robban
Audi A6 2.5 Tdis -95 TILL SALU
Volvo 960 16V Turbo -91 TILL SALU
Volvo 760 cab (snart med B28ET) -83
Buell XB9R Firebolt -03
Volvo 960 16V Turbo -91 TILL SALU
Volvo 760 cab (snart med B28ET) -83
Buell XB9R Firebolt -03
Re:
skrev:Finns två killar i stan som kör en Anglia med turbokonverterad PRV-sexa på ca 450 kusar och dom ska enligt uppgift köra med E-kammar, om det är från en B27 eller B28 vet jag inte kanske är samma. Tror jag ska ta och snacka med dom.
Robban
Gör det!! Alla fakta om vad man kan göra är välkomna!!
Har själv funderat på det här med turbokonvertering, men du verkar ju
ta täten och kan ju bana väg för oss andra!
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
skulle helst vilja slippa turbo. Och trimma på 'det gamla hederliga sättet' som man gjorde förr
en 200-240HP borde man ju kunna klämma ur 2.8liter utan problem. Utan turbo...
Tex så har ju Laguna V6 (ok, ingen PRV motor) runt 190-200 häst original. Och med chip så går den riktigt bra.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tex så har ju Laguna V6 (ok, ingen PRV motor) runt 190-200 häst original. Och med chip så går den riktigt bra.
/Rick!
![Bild](http://www.volvonet.org/rk/760-blaffa2.jpg)
1990 760 GLE - sänkt ca 60mm, Ferrita fullflöde
![Bild](http://www.volvonet.org/rk/760-blaffa2.jpg)
1990 760 GLE - sänkt ca 60mm, Ferrita fullflöde
-
- Övningskörning
- Inlägg: 148
- Blev medlem: 04 dec 2002, 17:14
- Ort: MB Hooden i skellefteå
- Kontakt:
Re:
skrev:skulle helst vilja slippa turbo. Och trimma på 'det gamla hederliga sättet' som man gjorde förren 200-240HP borde man ju kunna klämma ur 2.8liter utan problem. Utan turbo...
Tex så har ju Laguna V6 (ok, ingen PRV motor) runt 190-200 häst original. Och med chip så går den riktigt bra.
Blir garanterat billigare med turbo men visst borde det gå plocka ur PRV:n 240 kusar men det kostar garanterat skjortan och är knappast värt det.
Dom flesta av dagens V6or brukar ha omkring 200 kusar om dom inte sitter i någon specialmodell typ mondeo st220 eller clio sport V6 24V.
Robban
Audi A6 2.5 Tdis -95 TILL SALU
Volvo 960 16V Turbo -91 TILL SALU
Volvo 760 cab (snart med B28ET) -83
Buell XB9R Firebolt -03
Volvo 960 16V Turbo -91 TILL SALU
Volvo 760 cab (snart med B28ET) -83
Buell XB9R Firebolt -03
-
- Övningskörning
- Inlägg: 148
- Blev medlem: 04 dec 2002, 17:14
- Ort: MB Hooden i skellefteå
- Kontakt:
Re:
skrev:skrev:Finns två killar i stan som kör en Anglia med turbokonverterad PRV-sexa på ca 450 kusar och dom ska enligt uppgift köra med E-kammar, om det är från en B27 eller B28 vet jag inte kanske är samma. Tror jag ska ta och snacka med dom.
Robban
Gör det!! Alla fakta om vad man kan göra är välkomna!!
Har själv funderat på det här med turbokonvertering, men du verkar ju
ta täten och kan ju bana väg för oss andra!Lycka till!
Lovar att jag ska dela med mig av det mest runt konverteringen, bra och dåligt. Vi kör kanske igång snart. Har besiktning på onsdag till veckan så går den igenom är det fritt fram
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Robban
Audi A6 2.5 Tdis -95 TILL SALU
Volvo 960 16V Turbo -91 TILL SALU
Volvo 760 cab (snart med B28ET) -83
Buell XB9R Firebolt -03
Volvo 960 16V Turbo -91 TILL SALU
Volvo 760 cab (snart med B28ET) -83
Buell XB9R Firebolt -03
-
- Övningskörning
- Inlägg: 148
- Blev medlem: 04 dec 2002, 17:14
- Ort: MB Hooden i skellefteå
- Kontakt:
Har för mig att jag sett en gammal reklamannons för KG i en bilsport från 80-talet där dom skrev att dom hade trim till PRV-spisen så det kan ju va värt att ringa och prata med dom.
Robban
Robban
Audi A6 2.5 Tdis -95 TILL SALU
Volvo 960 16V Turbo -91 TILL SALU
Volvo 760 cab (snart med B28ET) -83
Buell XB9R Firebolt -03
Volvo 960 16V Turbo -91 TILL SALU
Volvo 760 cab (snart med B28ET) -83
Buell XB9R Firebolt -03
mmm har inte hört om att KG har det. Däremot har jag pratat mer Unitek om PTV trimning. De sa att de hade lösningar för PRV: som innebar meckning med topp samt omslipning av kammar samt omhärdning,
Alla vänner av PRV vet ju nyttan av härdning![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Personligen skulle det vart trevligt med en tradionellt trimmad PRV 6.a på ca 200-250HP.. Utan hjälp av turbo eller kompressor
Alla vänner av PRV vet ju nyttan av härdning
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Personligen skulle det vart trevligt med en tradionellt trimmad PRV 6.a på ca 200-250HP.. Utan hjälp av turbo eller kompressor
/Rick!
![Bild](http://www.volvonet.org/rk/760-blaffa2.jpg)
1990 760 GLE - sänkt ca 60mm, Ferrita fullflöde
![Bild](http://www.volvonet.org/rk/760-blaffa2.jpg)
1990 760 GLE - sänkt ca 60mm, Ferrita fullflöde