Heeej!
Totalrenoverat motorn och stoppade i den i bilen igen, en 740 -90a.
Gnista har jag,
bränslepumpen går,
skruvar loss tillförsel på fuelrailen och det sprutar ut bra med bränsle,
dock så är stiften torra efter ett jäkla malande på startmotorn.
hur mäter man spridarna? ska man skruva lossa alla fyra och stoppa dom i 4 flaskor för att se att dom spottar ut?
när man har surrat på startmotorn ett tag, väntar 10min, och vrider igen så tänder den till 1sek sen är den stendöd igen...
fick felkod 1-2-3 och 2-2-4...
vad tror ni?
jag har inte rört något i kabelhärvan och jag har inge spridarmotstånd. (pga högohmiga spridare som funkade klockrent när jag plockade ner motorn)
vad har jag glömt?
edit: kopplade på extrajord på dom som sitter på insuget direkt från batteriet utan resultat också..
edit: ska spridarrelät klicka något när man vrider på tänningen? det är det svarta som sitter vid expansionskärlet va?, fast det sitter ett där och ett lekant vid absen... alltså på andra sidan
B230ft startar inte efter renovering
B230ft startar inte efter renovering
sevenfortyfour turbointercooler
-
- Färsk användare
- Inlägg: 39
- Blev medlem: 24 apr 2010, 12:45
- Kör: 945 Turbo
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: B230ft startar inte efter renovering
1-2-3 Signal från kylvätsketemperatursensor frånvarande eller felaktig. Symptom: Svårstartad när motorn är kall.
2-2-4 Temperaturmätare felaktig.
Pröva byt tempgivaren, om du inte glömt koppla in den?
2-2-4 Temperaturmätare felaktig.
Pröva byt tempgivaren, om du inte glömt koppla in den?
- viktor_lkpg
- Uppkörning
- Inlägg: 562
- Blev medlem: 06 mar 2008, 22:07
- Ort: linköping/sturefors
Re: B230ft startar inte efter renovering
låter ju som spridar relät medtanke på att du får soppa till railen men inte till cylindarna om nu inte alla spridare satt igen sig samtidigt men det är osanolikt.
lycka till
Mvh viktor
lycka till
Mvh viktor
Re: B230ft startar inte efter renovering
bilen startade! var nog BTRen..
sevenfortyfour turbointercooler