Automat till manuel växellåda

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Crapgame
Övningskörning
Inlägg: 143
Blev medlem: 02 jun 2006, 15:23
Kör: 944 LTT -97
Ort: Åstorp, Skånes största håla!

Automat till manuel växellåda

Inlägg av Crapgame »

Tjena.Ska fylla 16 den 23 jan och går i funderingan att köpa mej en billig 740 och renovera.Och kanske styla så de ser cleant ut.

Har hittat en 740 på blocket som verkar rätt hyffsad men problemet är att de är en automatlåda och jag vill ha manuel.Mina frågor är



1:Är det svårt och byta

2:Vad behövs

3:Vad kan de kostat på ett ungefär och byta till utan att lämna in på verkstad???



verkty har jag tillgång till mycke även storebror (Oddball) kan få slita lite.

De jag ente har tillgång till är en lyft.



MVH Roy.

760_tdi
Uppkörning
Inlägg: 997
Blev medlem: 17 dec 2006, 01:33
Kör: Allt me motor på
Ort: Tidaholm

Inlägg av 760_tdi »

Växellåda, spakställ, svänghjul, pedalställ, plasten ve växelspaken de är va ja kommer på nu , vet inte om de är annan kardan me.. sen är de väl annan utväxling i bakaxeln så den får du byta me

Crapgame
Övningskörning
Inlägg: 143
Blev medlem: 02 jun 2006, 15:23
Kör: 944 LTT -97
Ort: Åstorp, Skånes största håla!

Inlägg av Crapgame »

Hoppsan.LÅter lite dyrt.

Användarvisningsbild
Maxwell
Kassör & Medlemsansvarig
Inlägg: 6254
Blev medlem: 03 jul 2006, 15:58
Kör: En Volvo i taget.
Ort: Volvos huvudstad, Göteborg! Medlemsnummer: 183 Styrelseledamot i VROM
Kontakt:

Inlägg av Maxwell »

Crapgame skrev:Hoppsan.LÅter lite dyrt.
Det behöver det nödvändigtvis inte vara. Kolla runt är på forumet så hittar du mer info då du inte

är den enda som undrat om detta.



//Maxwell
Bild
760 GLE -88 // S90 3.0 -97

Nickeh
Färsk användare
Inlägg: 77
Blev medlem: 19 apr 2007, 19:18

Inlägg av Nickeh »

Crapgame skrev:Hoppsan.LÅter lite dyrt.
Så dyrt är det inte, det som kostar är bakaxeln, svänghjulet och lådan. Det går att köra med bakaxeln, så om du har lite pengar så kan du köpa allt förutom den nu och byta den vid ett senare tillfälle. För jag antar att du inte ska köra med bilen?

Användarvisningsbild
Wizard
Övningskörning
Inlägg: 155
Blev medlem: 20 apr 2006, 17:46

Inlägg av Wizard »

Det är nog billigare att hitta en manuell bil till att börja med än att börja riva i det där.



Sen är ju automater bekvämt och jätte kul att rejsa med vid rödljusen, BMW & japs killarna blir alltid så ställda när en gammal Volvo bara försvinner ifrån dom :D Har själv en ZF låda och den är hur trevlig som helst.

Användarvisningsbild
MattisH
Dags att bli medlem?
Inlägg: 5171
Blev medlem: 25 maj 2003, 23:24
Kör: Fabia & Vitara
Ort: Hässleholm

Inlägg av MattisH »

Wizard skrev:Det är nog billigare att hitta en manuell bil till att börja med än att börja riva i det där.



Sen är ju automater bekvämt och jätte kul att rejsa med vid rödljusen, BMW & japs killarna blir alltid så ställda när en gammal Volvo bara försvinner ifrån dom :D Har själv en ZF låda och den är hur trevlig som helst.


Vaddå kör dom ifrån dig? ;)



JAg hade nog satsat på att köpa en manuell från början. Fast vill du ha och göra jobbet så är det något att satsa på. Man lär ju sig alltid något på det.
Säger Mathias som kör Zukan
Bild

Sweeman
Forumsnarkoman
Inlägg: 4249
Blev medlem: 04 aug 2007, 20:51
Kör: Audi A6 2.7TDI avant
Ort: V.Frölunda Medlemsnummer:157
Kontakt:

Inlägg av Sweeman »

Har själv automat, tänkte likadant som du gör nu när jag köpte den! men automat är ju fö far gött :)



om du nu tvunget ska byta så finns det en på tpc som har ett färdigt kitt typ för 1.500 tror jag.. då får du allt du behöver förutom svängkjul!
Bild

Skriv svar