Drar kallt vid fötterna
Drar kallt vid fötterna
Tja, har en en 740 från 88 som det blåser kallt vid fötterna på förarsidan, det verkar vara fläkten som blåser men det kommer varmare luft ur dom andra utblåsen, och får även ingen riktigt bra värme i bilen heller, någon som har nå bra förslag vart man ska börja leta fel eller vet vad det kan vara?
MVH Tommy =)
MVH Tommy =)
kallt
Ja det sitter en värmekran på slangen på insidan av torpedvägggen.
Du river ner kåpan under ratten o där uppe till höger sitter den....är lite knåp att byta men nu hr man gjort det två ggr så det går...
Den brukar ofta börja läka o då får du vatten på alla golv ibilen....
Har haft det på mina båda 740 -87 -90
Du river ner kåpan under ratten o där uppe till höger sitter den....är lite knåp att byta men nu hr man gjort det två ggr så det går...
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Den brukar ofta börja läka o då får du vatten på alla golv ibilen....
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Har haft det på mina båda 740 -87 -90
940 LTT -95 21 500 mil
- ToXtreme
- Forumsnarkoman
- Inlägg: 4147
- Blev medlem: 20 jul 2006, 14:04
- Kör: Red Ferdinand 740!
- Ort: Kungsbacka/Onsala
Re: kallt
Tysken skrev:Ja det sitter en värmekran på slangen på insidan av torpedvägggen.
Du river ner kåpan under ratten o där uppe till höger sitter den....är lite knåp att byta men nu hr man gjort det två ggr så det går...![]()
Den brukar ofta börja läka o då får du vatten på alla golv ibilen....![]()
Har haft det på mina båda 740 -87 -90
Jag har vatten på golvet vid gaspedalen, är det troligtvis kranen som läcker då?
kranen, slangen eller elementet..
är ganska lätt att byta.
så länge du inte har ac i bilen förståss, då är de knepigare att komma åt elementet..
för byte av element så måste styrboxen för täning och gaspedalen skruvas loss..
kort stjärnmejsel och en 10:an lednyckel gör biffen.
kranen släpper du på slangarna och vrider den för att sedan dra loss den .
är ganska lätt att byta.
så länge du inte har ac i bilen förståss, då är de knepigare att komma åt elementet..
för byte av element så måste styrboxen för täning och gaspedalen skruvas loss..
kort stjärnmejsel och en 10:an lednyckel gör biffen.
kranen släpper du på slangarna och vrider den för att sedan dra loss den .
Volvo 960 3.0liter manuell.
draget är fixat, det va ventilationsluckan som inte låste i stängt läge, men jag tycker fortfarande inte att det blir nån riktig värme i bilen, i fläktutgångarna längst ut på sidorna och uttaget under ratten kommer det bara ljummen luft, och så har jag märkt att det verkar inte som den byter läge när man ändrar mellan ruta/fötter/rakt mot en, det blåser alltid rakt mot en vilket läge man än har i, och det blåser jättesvagt mot rutan och fötter och det är inte samma värme
-
- Övningskörning
- Inlägg: 223
- Blev medlem: 14 aug 2006, 21:17
- Ort: Umeå/Jönköping
Xero skrev:draget är fixat, det va ventilationsluckan som inte låste i stängt läge, men jag tycker fortfarande inte att det blir nån riktig värme i bilen, i fläktutgångarna längst ut på sidorna och uttaget under ratten kommer det bara ljummen luft, och så har jag märkt att det verkar inte som den byter läge när man ändrar mellan ruta/fötter/rakt mot en, det blåser alltid rakt mot en vilket läge man än har i, och det blåser jättesvagt mot rutan och fötter och det är inte samma värme
Går kupéfläkten som den ska?
Kan ju även vara värt att kolla om länkaget mellan reglage och värmepaket är helt. På min hade det kärvat ihop så det inte ens gick att röra spaken. Om nåt sånt händer, och man sen råkar ta i lite för mycket, kan jag mycket väl tänka mig att något går sönder nånstans. Du behöver ta loss panelen på förarsidan, alltså den vid ditt högra knä, för att komma åt länkaget.
underredsmassa e bästa hårgelen
- ToXtreme
- Forumsnarkoman
- Inlägg: 4147
- Blev medlem: 20 jul 2006, 14:04
- Kör: Red Ferdinand 740!
- Ort: Kungsbacka/Onsala
Latjo44 skrev:kranen, slangen eller elementet..
är ganska lätt att byta.
så länge du inte har ac i bilen förståss, då är de knepigare att komma åt elementet..
för byte av element så måste styrboxen för täning och gaspedalen skruvas loss..
kort stjärnmejsel och en 10:an lednyckel gör biffen.
kranen släpper du på slangarna och vrider den för att sedan dra loss den .
Har inte AC!
Hur kollar jag lättast om elementet eller nåt utav de är trasigt då?