Dåligt intresse för 960?

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Lazze S
Van forumsanvändare
Inlägg: 1561
Blev medlem: 12 jan 2005, 23:10
Ort: Södertälje

Dåligt intresse för 960?

Inlägg av Lazze S »

Tidigare har folk tjatat om delar till 960 då okrockade har varit svåra att hitta på skroten. När jag nu hade en sån till försäljning i delar var det seriösa intresset lågt. Folk hörde av sej men ville ogärna betala ens struntsummor för delarna. Ledsnade på dessa så nu gav jag bort bilen med motor o allt till en 960-fantast så delarna kommer till nån användning. På den lokala skroten skulle den ändå bara ha pressats per omgående. Nu slipper jag ju åtminstone transportera bort den med lastbil då jag körde hem den för egen maskin.
F.d. 960 ägare, nu 940 ägare

Leg Värkmästare

John
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2735
Blev medlem: 03 mar 2003, 10:18
Kör: Volvo 242 turbo -81
Ort: Sala
Kontakt:

Inlägg av John »

Vad är det för årsmodell på din föredetta 960 då, när folk säger att dom vill bygga 960 front så är det knappast nån modell före -95 som är intressant då den är likadan som 940 till utseende.



Motorn är inte heller nån jättehöjdare för entusiaster som kanske vill trimma lie, bra mycket enklare med en turbomotor än en sugmotor då...

Lazze S
Van forumsanvändare
Inlägg: 1561
Blev medlem: 12 jan 2005, 23:10
Ort: Södertälje

Inlägg av Lazze S »

En 91a med 3.o och aut/multilink. Nu är bilen borta till slut. Köpte den bara för att plocka skinnklädseln ur den till en 944a. Gamla fronten som sagt men med stora huven. Det första jag sålde från den var dom vita framblinkersna och på skärmarna. Behöll sånt som även passar till 940.
F.d. 960 ägare, nu 940 ägare

Leg Värkmästare

Användarvisningsbild
oobum
Övningskörning
Inlägg: 276
Blev medlem: 05 aug 2003, 12:48
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av oobum »

synd att jag inte såg annonsen, håller på och jagar bakre dämpare till min 960 :P
In the real world, size matters and the big guy always win.

Användarvisningsbild
Kim J
Dags att bli medlem?
Inlägg: 5148
Blev medlem: 27 nov 2004, 23:26
Kör: 264 Turbo -77
Ort: Göteborg!

Inlägg av Kim J »

Lazze S skrev:En 91a med 3.o och aut/multilink. Nu är bilen borta till slut. Köpte den bara för att plocka skinnklädseln ur den till en 944a. Gamla fronten som sagt men med stora huven. Det första jag sålde från den var dom vita framblinkersna och på skärmarna. Behöll sånt som även passar till 940.


Anledningen till det dåliga intresset har varit för att det är den gamla modellen...

Hade det varit en -95a eller nyare hade delarna gått som smör i solsken...



Med vänliga hälsningar Kim
Bild

Lazze S
Van forumsanvändare
Inlägg: 1561
Blev medlem: 12 jan 2005, 23:10
Ort: Södertälje

Inlägg av Lazze S »

Förväntade mej intresse för motorn på 3 liter o rak 6a då många funderat på att sätta in en sån i stället för 4an. Själv fortsätter jag med 4an då det är den jag lärt mej från grunden. Allt i plåtväg förutom huven var ju identiskt med 940 annars. Fick en del "konstiga" förslag av spekulanter som jag var tvungen att nobba. Ska man strippa en bil vill man ju ha nåt för delarna, inte behöva betala för att bli av med dom. Gav som tur var inte så mycket för den, typ 1/5 av vad förra ägaren gav för 2 år sen. Visst hade den gått att fixa till, men ansåg det inte lönsamt. Spräckt vindruta, 1 rör till AC avrostat, skivor o ok dåliga mm. Nu kommer visst motor o låda väl till pass till en 965a.
F.d. 960 ägare, nu 940 ägare

Leg Värkmästare

Användarvisningsbild
Kim J
Dags att bli medlem?
Inlägg: 5148
Blev medlem: 27 nov 2004, 23:26
Kör: 264 Turbo -77
Ort: Göteborg!

Inlägg av Kim J »

Formerna må vara identiska med 940, men för att få på 960 skärmarna på en 740 eller 940 krävs en del jobb...



Hörnena uppemot rutan måste svetsas om, p.g.a. långhuven och att rutan är lite längre på en 960 :wink:



Enkelt förklarat...



Med vänliga hälsningar Kim
Bild

Skriv svar