Dåligt intresse för 960?
Dåligt intresse för 960?
Tidigare har folk tjatat om delar till 960 då okrockade har varit svåra att hitta på skroten. När jag nu hade en sån till försäljning i delar var det seriösa intresset lågt. Folk hörde av sej men ville ogärna betala ens struntsummor för delarna. Ledsnade på dessa så nu gav jag bort bilen med motor o allt till en 960-fantast så delarna kommer till nån användning. På den lokala skroten skulle den ändå bara ha pressats per omgående. Nu slipper jag ju åtminstone transportera bort den med lastbil då jag körde hem den för egen maskin.
F.d. 960 ägare, nu 940 ägare
Leg Värkmästare
Leg Värkmästare
-
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2735
- Blev medlem: 03 mar 2003, 10:18
- Kör: Volvo 242 turbo -81
- Ort: Sala
- Kontakt:
Vad är det för årsmodell på din föredetta 960 då, när folk säger att dom vill bygga 960 front så är det knappast nån modell före -95 som är intressant då den är likadan som 940 till utseende.
Motorn är inte heller nån jättehöjdare för entusiaster som kanske vill trimma lie, bra mycket enklare med en turbomotor än en sugmotor då...
Motorn är inte heller nån jättehöjdare för entusiaster som kanske vill trimma lie, bra mycket enklare med en turbomotor än en sugmotor då...
En 91a med 3.o och aut/multilink. Nu är bilen borta till slut. Köpte den bara för att plocka skinnklädseln ur den till en 944a. Gamla fronten som sagt men med stora huven. Det första jag sålde från den var dom vita framblinkersna och på skärmarna. Behöll sånt som även passar till 940.
F.d. 960 ägare, nu 940 ägare
Leg Värkmästare
Leg Värkmästare
- Kim J
- Dags att bli medlem?
- Inlägg: 5148
- Blev medlem: 27 nov 2004, 23:26
- Kör: 264 Turbo -77
- Ort: Göteborg!
Lazze S skrev:En 91a med 3.o och aut/multilink. Nu är bilen borta till slut. Köpte den bara för att plocka skinnklädseln ur den till en 944a. Gamla fronten som sagt men med stora huven. Det första jag sålde från den var dom vita framblinkersna och på skärmarna. Behöll sånt som även passar till 940.
Anledningen till det dåliga intresset har varit för att det är den gamla modellen...
Hade det varit en -95a eller nyare hade delarna gått som smör i solsken...
Med vänliga hälsningar Kim
![Bild](http://forumbilder.se/images/cd2011110148P0551.jpg)
Förväntade mej intresse för motorn på 3 liter o rak 6a då många funderat på att sätta in en sån i stället för 4an. Själv fortsätter jag med 4an då det är den jag lärt mej från grunden. Allt i plåtväg förutom huven var ju identiskt med 940 annars. Fick en del "konstiga" förslag av spekulanter som jag var tvungen att nobba. Ska man strippa en bil vill man ju ha nåt för delarna, inte behöva betala för att bli av med dom. Gav som tur var inte så mycket för den, typ 1/5 av vad förra ägaren gav för 2 år sen. Visst hade den gått att fixa till, men ansåg det inte lönsamt. Spräckt vindruta, 1 rör till AC avrostat, skivor o ok dåliga mm. Nu kommer visst motor o låda väl till pass till en 965a.
F.d. 960 ägare, nu 940 ägare
Leg Värkmästare
Leg Värkmästare