kamremsproblem
kamremsproblem
Har en 740 GLT -88 16v som stannade för mig igår när jag körde i 70 ungefär. Efter att en gammal bilmekaniker lyssnat på bilen sa han direkt att kamremmen är av. Vi plockade bort plastkåpan som sitter över kamremmen och ser att remmen är hel men att nedersta kugghjulet har lossnat och satt sig på tvären... Jag som inte visste vad det var för fel på bilen när den stannade försökte ju dra igång den i nerförsbacke med tvåans växel... vet någon om det finns en liten chans att toppen har klarat sig?? Har ingen lust att byta den för det är ju inte billigt... om inte kanske nån har en topp \"iggande\"hemma
du menar alltså att hjulet till vevaxeln satt sej på tvären?
det du får göra, är att du gör komp prov på alla cylindrar. då får du fram om ventilerna skulle krökts..
köpte själv en sådan bil med kamrems ras som jag bytt ventiler å så på.. å det kostade runt 3500, å då har jag gjort allt jobb själv.. för på volvo skulle dem nämligen ha 12500:- för att demontera/montera cylinder huvudet!
det du får göra, är att du gör komp prov på alla cylindrar. då får du fram om ventilerna skulle krökts..
köpte själv en sådan bil med kamrems ras som jag bytt ventiler å så på.. å det kostade runt 3500, å då har jag gjort allt jobb själv.. för på volvo skulle dem nämligen ha 12500:- för att demontera/montera cylinder huvudet!
Åker 740 16V -89
köpte billigt med kamrems ras =)
köpte billigt med kamrems ras =)
-
- Övningskörning
- Inlägg: 148
- Blev medlem: 04 dec 2002, 17:14
- Ort: MB Hooden i skellefteå
- Kontakt: