Ny bil! :)

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Användarvisningsbild
Vissepisse
Övningskörning
Inlägg: 156
Blev medlem: 06 nov 2006, 09:54
Ort: Oslo

Ny bil! :)

Inlägg av Vissepisse »

Hej!

Jag hade ju en engelsk 740 förut med ratten på fel sida å allt men tyvärr gick den varm och topplocken krängde sig och det skulle kostat en del att reparera den, regga in den i sverige, skatta den å skit så jag sålde den till grannen som reservdelsbil för 2k. Helt OK deal!



Igår köpte jag en ny tillsist.

744 GL. 88-årsmodell, b230f motor med 210XX mil

Färg: silver

Inredning: Svart-tyg med vita ränder (gle-stil)

Utrustning: Elhissar fram, el-backspeglar, automat (växlar fint), alu fälgar volvo orginal, fräscha vinterdäck, tonade rutor, Panasonic CD-stereo med 4 högtalare.

Underedsbehandlad av föregående ägare som vart en äldre gubbe och den har vart på Volvoverkstad de senaste 6 åren. Jo, en sexig dragkrok har den med.



Ytterst lite ytrost på skärmen höger fram.



Bilder: Kommer till helgen när jag kan ordna kamera eller då jag klurar ut hur jag överför bilder från min Nokia till dattan.



Fick den till det förmånliga priset av 4000 då gubben behövde garaget till sin nya Saab..:)

Användarvisningsbild
Robban67
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6761
Blev medlem: 07 dec 2004, 20:34
Ort: Stockholm / Västerhaninge

Inlägg av Robban67 »

Hej



Nämen grattis !!!



Låter lovande helt klart.... :D



Bilder är alltid välkomna , så fota på du.. :D



mvh



Robban
Bild

Användarvisningsbild
unix
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2061
Blev medlem: 30 sep 2005, 14:38
Kör: Säkert
Ort: Stockholm/Dalarna/Västmanland

Inlägg av unix »

Då är hon väl i pedantskick? Bra pris då. Väntar på bilderna :)

Kul ändå att det fanns/finns gubbar som har bevarat, annars skulle

det finnas betydligt mindre gammalt i bra skick. Synd att mycket av det säljs

till Tyskland till exempel.
"Kör före du så väntar jag där framme"
Bild
855 T-5R/Ford ST/BMW E39/760TIC B23ET/164/740GLT 16v/Med mera

Användarvisningsbild
Vissepisse
Övningskörning
Inlägg: 156
Blev medlem: 06 nov 2006, 09:54
Ort: Oslo

Inlägg av Vissepisse »

Hon är gott skick ja...synd ja inte hann ta bilder igår kväll innan jag åkte från Sverige. Men jag lovar lägga upp några så fort jag kan.



Bristerna: Lite "repig" lack. Repig kanske e fel ord men tittar man nära e den lite mini-repig och diffus. Detta kan dock rubbas och poleras bort så att lystern återkommer fick jag höra av en kunnig snubbe. Får se om jag kan ta nån bra bild som förklarar bättre sen.



Tankmätarn funkar inte (skräll...)



Men utöver det är det inget att klaga på. Ska göra en liten mini service på den nästa helg, men ny olja/oljefilter och nytt luftfilter. Sen ska jag hämta mina sony-högtalare och baslådan i GBG och skruva i.



Jasså? Köper tyskarna gamla volvos från oss :)

Skriv svar