Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
P.ga. besiktningsproblem måste jag lägga mitt KG-extraktor temporärt på hyllan. Har införskaffat orginal grenrör + tillhörande främre rör. Eftersom jag inte har katalysator (B230E) så har jag ett rakt rör mellan halvsattsen och främre röret. Nu undrar jag hur ni som löst detta, det främre röret är uppbockat åt sidorna med en metallplatta med 3 bulthål, har ni bara kapat av den delen? Jag måste ju ändå skarva ihop 2,5" rör med 2" rör, och jag vill ha det snyggt
Anledningen till att det var problem var p.ga mitt höga CO-värde, vilket beror på felaktig inställd Mängdmätare, och EGR systemt är ju pluggat eftersom jag inte har ett uttag på EGR systemet. Då CO värdet var så högt kollade han egrsystemet och såg att det ej var fungerade, fick alltså 2:a på egrsystemet och 2:a på co-halt.
De har inte sagt något om grenröret förns nu så det var otur.