Gnislande Elhissar!!!

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Valorn
Färsk användare
Inlägg: 44
Blev medlem: 22 jan 2003, 00:10
Ort: Partille/Göteborg
Kontakt:

Gnislande Elhissar!!!

Inlägg av Valorn »

Hej!



Jag har ett lite problem med mina Elhissar framför allt bak. Det är så när jag ska hissa ner dom så gnisslar det nåt så fruktansvärt.



Kan det vara att det är dåligt med smörjning.

Eller finns det nåt annat man ska göra???



Bilen det rör sig om är en 944:a -97:a



Tack på Förhand



//Håkan
VOLVO 940 For Life!!!



Kör en Svart 944 SE 2.3 LTT -97:a

Gangztra
Uppkörning
Inlägg: 315
Blev medlem: 17 jul 2005, 15:21
Ort: Böhmen

Inlägg av Gangztra »

Vet inte om man får skriva i en så här gammal tråd, orkade inte kolla reglerna när jag skrev detta =). Samma gäller även mina rutor, gnisslar satan både fram och bak men vet inte vad jag ska smörja med.



Nån som kan komma med lite tips?

Användarvisningsbild
Octron
Färsk användare
Inlägg: 16
Blev medlem: 02 jan 2005, 01:39

Inlägg av Octron »

Har också detta problem på min 940 gnisslar som f***n bak mycket störande.



Någon som vet?
Bild

Morst
Forumsfreak
Inlägg: 3225
Blev medlem: 19 maj 2005, 19:16
Kör: Opel Omega 2,2 -02
Ort: Förorten till någons GLE

Inlägg av Morst »

Går inte rutorna segt eller trögt att veva (köra om man har elhissar) så brukar lite silikonspray på både längs- och tvärgående lister (med längsgående lister menar jag de som rutan löper upp och ner i, tvärgående de som "skrapar" och tätar mot rutan).



Skulle rutan efter denna åtgärd fortfarande väsnas kan det vara länkaget inne i dörren som kärvar, bara att ta bort dörrsidan så ser man nästan direkt var det kan behövas smörjas.
Leg. garagehangaround - kan inte mecka själv men är intresserad och vill gärna lära mig, både i folks garage och på forumet!

Användarvisningsbild
Streetkilled
Uppkörning
Inlägg: 738
Blev medlem: 21 okt 2005, 21:28
Ort: Dals-Ed / Kör: Volvo 945 Turbo+ -93, Volvo 242 Turbo -75, BMW 523iA M-pkt -00, BMW 325 cab -90
Kontakt:

Inlägg av Streetkilled »

Silikonspray brukar göra susen! :lol:

Skriv svar