inbrott i bilen...

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Micke W
Van forumsanvändare
Inlägg: 1428
Blev medlem: 31 dec 2002, 00:10
Ort: sthlm/haninge
Kontakt:

inbrott i bilen...

Inlägg av Micke W »

tjo nu e man tillbaka.. för gott hoppas jag.. nej jag har inte bytt bil... jag har jobbat som satan bara o inte haft tid att vara här..



som topic då.. under tiden jag varit borta från forumet investerades i ett gt30 agg sprittnytt, alu ic, soppatryckregulator o massa annt godis... jag fick ha grejorna ifred typ ett par veckor.. sedan hörde jag av en kamprat att min bil som stog vid garaget stog med öppen huv.. allt va borta... det som fanns kvar va typ block, topp grenrör o insuget.. resten va helt rensat... allt från luftfilter till lmm turbo tryckrör och slangar, ic btr och tillomed kylaren.. grejor borta för 25 tusen... minst... lät bilen stå kvar några dagar för att sedan köra hem den till morsan o farsan.. då hade dom jävlarna snott fälgarna oxå.. och ställt den direkt på backen...
Bild

John
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2735
Blev medlem: 03 mar 2003, 10:18
Kör: Volvo 242 turbo -81
Ort: Sala
Kontakt:

Inlägg av John »

Måste kännas tungt, finns det nån chans att du kan få ut grejer på försäkringen?

Hesselgren
Moderator
Inlägg: 19505
Blev medlem: 21 apr 2005, 21:50
Ort: Stockholm

Inlägg av Hesselgren »

trist, känns som att så fort man låter bilen stå still på samma ställer för länge så kommer hyenorna.

Blaxxor
Forumsfreak
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 okt 2004, 16:26
Kör: 744 T5, 745 GLT 16V
Ort: Västergötland
Kontakt:

Inlägg av Blaxxor »

Hoppas du har kvar kvitton iaf om sakerna var nya. Visst att göra inbrott och sno stereon, men att ta motordelar, det är fan skumt. Dom måste vetat precis vad du har för vem tar sig tid att skruva av sånt om det är originalgrejer ?

Lammhults_Racing
Övningskörning
Inlägg: 166
Blev medlem: 22 sep 2004, 20:56
Ort: Lammhult
Kontakt:

Inlägg av Lammhults_Racing »

F*n vilka j*vla tattare. Hoppad du får ut att på försäkringen.. hade jag fått reda på vilka det hade varit som hade snott mina prylar så hade inte jag velat vara dom :x ... Men hoppas att du får ut sakerna på försäkringen.
Sparar hellre tid än bensin.

http://www.garaget.org/racingcar

nexave
Färsk användare
Inlägg: 53
Blev medlem: 10 jun 2005, 01:09
Kontakt:

Inlägg av nexave »

Fy fan va bittert, hoppas försäkringen täcker det.
Volvo 744 gl -87

Volvo 854 t5 -95

Östlund
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6877
Blev medlem: 03 sep 2004, 22:10
Kör: Volvo, Skoda
Ort: Nykvarn

Inlägg av Östlund »

Riktigt trist :( Hur stog bilen parkerad?? I något skrymsle eller??
Volvo 244 DL -77 Volvo V70 2,5t -05 Skoda Octavia 4x4 -14

Micke W
Van forumsanvändare
Inlägg: 1428
Blev medlem: 31 dec 2002, 00:10
Ort: sthlm/haninge
Kontakt:

Inlägg av Micke W »

nej jag får inget på försäkringen... den stog utanför garaget men inhägnat område... ja dom har haft gott om tid... och verktyg... till att börjamed så va ic:n fastskruvad i ett rör (4kants profil) underifrån med insektsskalle och som dessutom var monterad innuti röret... och bilen e låg så de va ett helvete o få deit grejorna.. röret va dessutom svetsat i balkarna i fram... turbon ficjk vi specialgöra en adapter till melan turbon o grenröret som oxå va skitsvår o skruva dit/bort... resten som alla slangar,kylare, rör, dump, lmm filter m.m är juh inte svårt o få bort... nej får jag tag i dom så lovar jag å slår jag ihjäl dom.. de går jag i god för...
Bild

Användarvisningsbild
Micke 940 Turbo
Forumsfreak
Inlägg: 3538
Blev medlem: 18 jan 2005, 19:24
Ort: [_Värnamo_] Kör: S60 2,4T - 01 Tidigare : 940LTT -97 Rallybilen 240 GLE - 90
Kontakt:

Inlägg av Micke 940 Turbo »

Jäkligt tråkigt det där.



Men någon borde sett någe tycker man.

Måste ju tatt en bra stund att plocka allt det där.

+ att de ska ju tatt sig in på området.



Frågan är ju : Hur visste de vart de skulle gå ?

Eller va det fler bilar där inne som de hade kollat i ??



// Micke
Bild
───────────────── http://www.mickesvolvo.se ─────────────────

Micke W
Van forumsanvändare
Inlägg: 1428
Blev medlem: 31 dec 2002, 00:10
Ort: sthlm/haninge
Kontakt:

Inlägg av Micke W »

Micke 940 Turbo skrev:Jäkligt tråkigt det där.



Men någon borde sett någe tycker man.

Måste ju tatt en bra stund att plocka allt det där.

+ att de ska ju tatt sig in på området.



Frågan är ju : Hur visste de vart de skulle gå ?

Eller va det fler bilar där inne som de hade kollat i ??



// Micke


ja dom visste säkert för i området står flera importbilar i form o skyline, 3000gt supror o lite annat... dom bilar dom snokat ruint va en ferarri mondeall och en skyline... men på dom va de bara fälgarna som va borta...
Bild

Manke
Forumsfreak
Inlägg: 3264
Blev medlem: 13 jul 2005, 20:48
Ort: Leksand / Arjeplog

Inlägg av Manke »

Mkt tråkigt, men låter ju nästan som om det är någon som fått veta att du haft sånna saker eller?

Låter ju lite konstigt att man ens tittar efter nått att stjäla i en 740/940 om det står ferraris å skylines mm på samma ställe.

waldo
Van forumsanvändare
Inlägg: 1016
Blev medlem: 29 sep 2005, 15:25
Kör: 745GLT-V70
Ort: Öland

Inlägg av waldo »

Fy fan vilka grisar. Får du tag på dom så gör inget dumt det är du som kan hamna i trubbel i slutändan..



Hoppas det löser sig. :evil: :evil: :evil:
MVH Johan.

745 GL 91.
744 16v 88 (vinterbilen) Dog på ugglebo isen. Motorn doneras till tantens 745a.
744 GLT 88 projekt (b204T)

Micke W
Van forumsanvändare
Inlägg: 1428
Blev medlem: 31 dec 2002, 00:10
Ort: sthlm/haninge
Kontakt:

Inlägg av Micke W »

jo dom visste säkert.. som sagt man går inte in i en 740 som står bredvid skyline och ferrari...



kan inte lova nått men lite stryk kommer dom nog få iaf...
Bild

Skriv svar