Slangat bilen!

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Användarvisningsbild
J0NTIZ
Uppkörning
Inlägg: 337
Blev medlem: 12 maj 2006, 22:37
Ort: Orust

Slangat bilen!

Inlägg av J0NTIZ »

Fy fan alltså! Har ju läst om andra som har haft inbrott, bilar blivit stulna, Morsan och farsan har haft inbrott och jag blir verkligen skitförbannad varje gång!!

Men idag hittar jag en av mina bilar som har stått ett par dagar vid ett garage med öppen och tom tank :x



Vilja dödakännslan var OTROLIGT stor! Tror aldrig jag har varit så jävla förbannad innan.



50l Bensin var borta.. Och så känner jag mej så jävla kränkt!



Hur många ideer som helst om att pissa i tanken och låta den stå, lägga i en bomb, gömma mej med ett basebollträ, osv flög genom huvet.

Vill verkligen göra något riktigt illa med den/de som gjorde detta!!!!



:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Volvo 242 DL 75a OrangeEd Finbil http://www.garaget.org/?car=35133
Volvo 240 Kirunacab..http://www.garaget.org/?car=99153

Bear
Revisor
Inlägg: 3591
Blev medlem: 09 jan 2006, 15:32
Kör: 960 US. 850 T5 US.
Ort: Göteborg

Inlägg av Bear »

För jäkla trist varje gång sådannt händer. Men du hade ändå tur i oturen. Hade varit så mycket mer jobb om dom istället gått in i bilen och slått sönder rutor eller brutit upp någon dörr.



Men självklart är det förbannande, har själv inte råkat ut för slangning, men däremot har jag haft påhälsning i bilen.
Volvo - Let your Swede out

Manke
Forumsfreak
Inlägg: 3264
Blev medlem: 13 jul 2005, 20:48
Ort: Leksand / Arjeplog

Inlägg av Manke »

Ja, usch, man skulle gärna få tag på den/de som gör sånt här...

Andreas
Forumsfreak
Inlägg: 3387
Blev medlem: 01 dec 2002, 22:09
Ort: Örebro

Inlägg av Andreas »

Man kan ju skaffa en fuelcell att ha i bagaget och koppla soppaslangarna till den istället, sen fyller man den vanliga bensintanken med en blandning av bensin, socker och glykol. :)

Användarvisningsbild
Volvo T
Övningskörning
Inlägg: 163
Blev medlem: 02 jan 2006, 21:10
Ort: Österlen
Kontakt:

Inlägg av Volvo T »

Andreas skrev:Man kan ju skaffa en fuelcell att ha i bagaget och koppla soppaslangarna till den istället, sen fyller man den vanliga bensintanken med en blandning av bensin, socker och glykol. :)


Haha den skulle man nästan gjort ju :D

Aruzo
Uppkörning
Inlägg: 366
Blev medlem: 01 feb 2006, 18:16
Ort: Dals-Ed där det alltid är öde...
Kontakt:

Inlägg av Aruzo »

Såg en halvsmart grej på swedool! En spiral du skruvar ner i tankröret som omöjliggör för bensintjyven att få ner slangen i tanken.. 29 spänn......
Köpes



Ftt grill och 960 dekorplast



Allt är inte guld som glimmar! Men min 940 sätter iaf guldkant på tillvaron

Hesselgren
Moderator
Inlägg: 19505
Blev medlem: 21 apr 2005, 21:50
Ort: Stockholm

Inlägg av Hesselgren »

var glad att dom bara tog bensinen iaf..



det värsta man kan ha är låsbart tanklock, då får man bara massa fula brytmärken på bilen.. :evil:



tror du byggjobbarna på F18 där jag jobbar var glada i måndags, diseltjyvar hade stulit ca 3-400 liter disel ur traktorn! :evil:



MVH Micke

Användarvisningsbild
J0NTIZ
Uppkörning
Inlägg: 337
Blev medlem: 12 maj 2006, 22:37
Ort: Orust

Inlägg av J0NTIZ »

Förjävligt är det verkligen!

Men iaf som sagt tur att det bara var bensinen som försvann..



Dubbla tankar låter ju inte dumt.. Vill verkligen hitta på något jävelskap för sånna där idioter! Såg en fin handväskebomb på internet.. Kanske ska ställa en sån i bilen, bara att hoppas de inte öppnar den i bilen då..
Volvo 242 DL 75a OrangeEd Finbil http://www.garaget.org/?car=35133
Volvo 240 Kirunacab..http://www.garaget.org/?car=99153

tommy34
Uppkörning
Inlägg: 659
Blev medlem: 07 jan 2006, 06:23
Ort: örebro

Inlägg av tommy34 »

skaffa dig en gammal 740 som du ställer och häller i fotogen och diesel och massa sånt där trevligt i.



* bilen kan givetvis också vara något annat :x
Bild
744 gle b230e -88

Datorskrotarn'
Uppkörning
Inlägg: 346
Blev medlem: 01 aug 2004, 18:48
Ort: Ludvika

Inlägg av Datorskrotarn' »

Hesselgren skrev:var glad att dom bara tog bensinen iaf..



det värsta man kan ha är låsbart tanklock, då får man bara massa fula brytmärken på bilen.. :evil:



tror du byggjobbarna på F18 där jag jobbar var glada i måndags, diseltjyvar hade stulit ca 3-400 liter disel ur traktorn! :evil:



MVH Micke


Appropå låsbart tanklock, tankade min förra 245:a full en kväll innan jag parkerade den och låste naturligtvis tanklocket, 110% säker på det.

På morgonen när jag åkte till jobbet upptäckte jag att tankmätaren låg nästan på botten i det röda fältet, f-n nu har givaren gett upp var min första tanke och svor över kostnaden för att felsöka och få det som är trasigt utbytt.

När jag skulle åka från jobbet märkte jag att bilen var lite "seg" som den brukar bli när det bara är några liter kvar i tanken, (varför vet jag inte men den var så på den iaf). Jag svängde förbi macken och kollade om det fanns soppa i tanken :?: När jag skulle öppna tanklocket upptäckte jag att tanklocket var upplåst och inte riktigt tillbaka skruvat, mina hastigt påkomna misstankar blev bekräftade, tanken var nästintill snustorr och det det var bara några dl från heltom tank. Någon/några måste ha universalnycklar till tanklocket för det var inte uppbrutet utan upplåst men de var ju iaf justa och skruvade tillbaka locket igen.

Tänkte då på min far som blev av med soppan i reservdunken han hade till gräsklipparen med jämna mellanrum (när jag var i 15-årsåldern). Jag blev naturligtvis huvudmisstänkt som åkte moppe. :| I smyg blandade "gubben" en riktig "sirap" i dunken med bensin + en del andra mindre bra "motortillsatser" och ställde tillbaka dunken med texten; Låt bli bensinen, hör till gräsklipparen! :twisted: Det gick några dagar innan jag hörde att en av "mopedkillarna" som bodde i samma kvarter råkade ut för totalskuren motor av okänd anledning, konstigt :roll: Efter det så försvann ingen bensin från dunken mer.. :P
V70 AWD -00 Ludvika

perra?
Forumsnarkoman
Inlägg: 4807
Blev medlem: 18 maj 2006, 15:58
Ort: Skövde..volvostaden nr 2

Inlägg av perra? »

Datorskrotarn' skrev:


Tänkte då på min far som blev av med soppan i reservdunken han hade till gräsklipparen med jämna mellanrum (när jag var i 15-årsåldern). Jag blev naturligtvis huvudmisstänkt som åkte moppe. :| I smyg blandade "gubben" en riktig "sirap" i dunken med bensin + en del andra mindre bra "motortillsatser" och ställde tillbaka dunken med texten; Låt bli bensinen, hör till gräsklipparen! :twisted: Det gick några dagar innan jag hörde att en av "mopedkillarna" som bodde i samma kvarter råkade ut för totalskuren motor av okänd anledning, konstigt :roll: Efter det så försvann ingen bensin från dunken mer.. :P


:lol: Fan det är så det ska skötas :P Blir så jävla förbannad..
Avstannat projekt, röd 740 GL -88, Finbil/glidarbil vit 740 GLE -86, Familjebil Silver V70 2.4d aut Summum -10, Finbil Brunmetalic 945 Turbo -98 taklucka, skinn, mm, 745 GLE TDIC -88 (bruksbilen)745 GLT 16v -90 räddad.... )760 GLE -82 (1981) ch.nr 553, 760 GLE manuell -82 Projekt, ....och en hel del som har passerat....

Volvo245GLT
Uppkörning
Inlägg: 692
Blev medlem: 03 sep 2006, 11:01
Kör: 240
Ort: Ljusne
Kontakt:

Inlägg av Volvo245GLT »

Tur man kör på E85.. :twisted:

Går ju att slanga det också såklart, men tjuven lär ju fundera lite i allafall.



Annars säger jag bara: Larm, och en liten magnetkontakt på tankluckan..
245 GL -90 "OFE" | 245 DL -77 "FAZ" | 244 GLE -89 "EDM" | V90 -98 "PBG"
samt KABE'n och en hel del 2/7/900-bilar på tillfälligt besök!

Skriv svar