Kamaxelrem´s byte...

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Hurumpf
Färsk användare
Inlägg: 28
Blev medlem: 16 apr 2003, 14:40
Ort: Ljungby
Kontakt:

Kamaxelrem´s byte...

Inlägg av Hurumpf »

Tänkte beställa en kamaxelrem idag, men så fick jag frågan:



Har du manuell eller automatisk spännare?



Å jag bara ehh *harkel* vet inte... =/



Hur vet man det?



Bilen e en Volvo 745 GLT -88b med B234F motor.



Tacksam för svar snarast.



//Micke

KungV90
Färsk användare
Inlägg: 25
Blev medlem: 02 dec 2002, 14:19
Ort: Skanör

Inlägg av KungV90 »

Vet inte heller hur man tar reda på det (om man inte öppnar och kollar så klart) Min är också en 16 valve 88b och på den är det manuell spännare. Borde inte Volvo kunna se det på chassinummer eller ännu hellre motornummer. Och förresten - byt remmen till balansaxlarna också - om axlarna inte behövts hade väl Volvo aldrig satt dit dem så lite nytta gör de nog. Är man ändå där och rotar så är det ju kvickt gjort.
amazon - 69

740GLT 16v -88

V90 - 97

MB 230 -66

Kawa ZX-10 -90

Moto Guzzi V11 Le Mans - 03

RoTe
Uppkörning
Inlägg: 663
Blev medlem: 30 nov 2002, 14:41
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re:

Inlägg av RoTe »

skrev:Vet inte heller hur man tar reda på det (om man inte öppnar och kollar så klart) Min är också en 16 valve 88b och på den är det manuell spännare. Borde inte Volvo kunna se det på chassinummer eller ännu hellre motornummer. Och förresten - byt remmen till balansaxlarna också - om axlarna inte behövts hade väl Volvo aldrig satt dit dem så lite nytta gör de nog. Är man ändå där och rotar så är det ju kvickt gjort.


Det va inte volvo som satte dit balansaxlarna! ;)
Volvo 244 GL -88 Etanoldriven

Volvo S70 2.5T -98

http://www.utryckning-uppsala.se/

Fredrik.A
Uppkörning
Inlägg: 446
Blev medlem: 30 nov 2002, 13:08
Ort: Lerum/GBG
Kontakt:

Re:

Inlägg av Fredrik.A »

skrev:
skrev:Vet inte heller hur man tar reda på det (om man inte öppnar och kollar så klart) Min är också en 16 valve 88b och på den är det manuell spännare. Borde inte Volvo kunna se det på chassinummer eller ännu hellre motornummer. Och förresten - byt remmen till balansaxlarna också - om axlarna inte behövts hade väl Volvo aldrig satt dit dem så lite nytta gör de nog. Är man ändå där och rotar så är det ju kvickt gjort.


Det va inte volvo som satte dit balansaxlarna! ;)


Exakt de är Porsche :D
Bild

960 -96 3.0E

Skriv svar