Gör Volvo helsvenskt igen

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Volvoforever
Färsk användare
Inlägg: 40
Blev medlem: 21 okt 2004, 10:07
Ort: Jämtlandslän

Gör Volvo helsvenskt igen

Inlägg av Volvoforever »

Tjena !



Har en lite udda tanke : Vad sägs om att göra Volvo helsvenskt igen, vi börjar med personbilarna o sen fortsätter vi med lastbilarna osv ?



Visst det krävs nog en hel del pengar, men om vi kan övertala de 200 rikaste i sverige att skänka lite + att de få bli delägare så kanske det kan gå :| ,



men då ska vi förstås ha en Vd som har jobbat på golvet o vet vad som krävs, och inte en sån som har gått utb för vd yrket och som inte har den blekaste anning om vad som händer på golvet o i övriga koncernen, för såna kan man ju bara strunta i :wink:

JoCkMoCk
Uppkörning
Inlägg: 584
Blev medlem: 12 maj 2005, 18:44
Ort: Hässelby

Inlägg av JoCkMoCk »

lastbilssidan är väl typ svensk fortfarande eller har jag missat nån historia lektion i skolan :|



annnars var det en bra idee synd att det aldrig kommer inträffa :(
Bild

evozz
Expert
Inlägg: 8621
Blev medlem: 31 mar 2004, 12:03
Kör: 142-73
Ort: Kolsva

Inlägg av evozz »

Lastbils sidan är svensk ja!
DET HETER STEREO!!!

IF YOU CAN'T FIX IT WITH A HAMMER, YOU'VE GOT AN ELECTRICAL PROBLEM.

Volvoforever
Färsk användare
Inlägg: 40
Blev medlem: 21 okt 2004, 10:07
Ort: Jämtlandslän

Inlägg av Volvoforever »

Okej en liten miss av mig, vissa källor kan man inte lita på :evil:



Eller också så kan ju varje person sätta in 1000 på ett konto ( eftersom det finns 9 000 000 inv i sverige så blir det ju typ 9 000 000 000 :- och för de borde man ju kunna köpa tillbaka hela volvo 8)

andreas_940
Van forumsanvändare
Inlägg: 1080
Blev medlem: 02 nov 2004, 22:37
Ort: Eslöv / Skåne Medlemsnr: 29

Inlägg av andreas_940 »

Volvoforever skrev:Okej en liten miss av mig, vissa källor kan man inte lita på :evil:



Eller också så kan ju varje person sätta in 1000 på ett konto ( eftersom det finns 9 000 000 inv i sverige så blir det ju typ 9 000 000 000 :- och för de borde man ju kunna köpa tillbaka hela volvo 8)


så många tycker inte om volvo!

sedan vill ford nog ha bra mycke mer än 9 miljarder



men men
Bild

ThaSaint
Moderator
Inlägg: 14489
Blev medlem: 30 nov 2002, 20:01
Kör: För fort.
Ort: Luleå Medlemsnummer 2
Kontakt:

Inlägg av ThaSaint »

andreas_940 skrev:sedan vill ford nog ha bra mycke mer än 9 miljarder


Ja då räckte inte mina skattepengar..



//Erik
Audi 2010. Camaro 1970
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?

Mihkel Laks
Uppkörning
Inlägg: 405
Blev medlem: 23 maj 2004, 01:22
Ort: Hisingen, Göteborg Medlemsnummer: 18

Inlägg av Mihkel Laks »

Eller, så gör man som Ford gjorde när de köpte Volvo PV. De skriver kontrakt med AB Volvo om att ta över Volvo PV med kassa och allt för 53 Miljarder (eller nått) och sedan skirver man in ett övergångs datum, och sedan ett betalningsdatum, som är senare än övergångsdatumet, då kan man helt enkelt ta pengangarna ur PVs kassa.. Simmsalabimm så har man köpt ett företag för inga pengar alls :evil:



Det är min plan iaf, att jag skall lyckas få Ford-ledningen att sälja Volvo till mig, sedan skall jag starta VCCC (Volvo Classic Car Corp) och starta en nyproducering utav 740 med all ny teknink, men med gammal design :D



Det är mitt mål i livet iaf..... 8)
Bild

Söker: Rött halvskinn (5849) + andra roliga orginalgrejer till en 80-talare, i svart eller rött

Zibbe
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 4495
Blev medlem: 23 dec 2003, 13:37
Kör: ej, pallbockracing!

Inlägg av Zibbe »

Mihkel Laks skrev:Eller, så gör man som Ford gjorde när de köpte Volvo PV. De skriver kontrakt med AB Volvo om att ta över Volvo PV med kassa och allt för 53 Miljarder (eller nått) och sedan skirver man in ett övergångs datum, och sedan ett betalningsdatum, som är senare än övergångsdatumet, då kan man helt enkelt ta pengangarna ur PVs kassa.. Simmsalabimm så har man köpt ett företag för inga pengar alls :evil:



Det är min plan iaf, att jag skall lyckas få Ford-ledningen att sälja Volvo till mig, sedan skall jag starta VCCC (Volvo Classic Car Corp) och starta en nyproducering utav 740 med all ny teknink, men med gammal design :D



Det är mitt mål i livet iaf..... 8)


Låter bra, jag köper 2 med en gång :)
Bild
| För stort antal fordon... |

Crooken
Uppkörning
Inlägg: 617
Blev medlem: 01 dec 2004, 23:49
Ort: Framsidan

Inlägg av Crooken »

Mihkel Laks skrev:Eller, så gör man som Ford gjorde när de köpte Volvo PV. De skriver kontrakt med AB Volvo om att ta över Volvo PV med kassa och allt för 53 Miljarder (eller nått) och sedan skirver man in ett övergångs datum, och sedan ett betalningsdatum, som är senare än övergångsdatumet, då kan man helt enkelt ta pengangarna ur PVs kassa.. Simmsalabimm så har man köpt ett företag för inga pengar alls :evil:



Det är min plan iaf, att jag skall lyckas få Ford-ledningen att sälja Volvo till mig, sedan skall jag starta VCCC (Volvo Classic Car Corp) och starta en nyproducering utav 740 med all ny teknink, men med gammal design :D



Det är mitt mål i livet iaf..... 8)


Dom ville göra så som du skriver men det gick aldrig igenom där då det stog i avtalet att Volvo lastvagnar hade rätt till Volvo PVs vinst för det året köpet gick igenom... däremot så var det Mazda som betalade köpet av Volvo Pv tillsammans med aktier i Ford som Volvo valde att avyttra fort vilket gjorde att totalt tjänade lastvagnar nämare 100 miljarder på affären som senare gick åt till att köpa 30% av Scania och hela Mack och Renaults lastbilsavdelning, Renault affären betalades även med aktier i Volvo Lastvagnar vilket gör att Franska staten är största ägare i Volvo med sina 10%.
Kör: Kia Cee'd -08, Skoda PickUp och Kawasaki Ultra 150

Bild

Hellquist
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2995
Blev medlem: 25 jun 2005, 21:11
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av Hellquist »

Mihkel Laks skrev:Eller, så gör man som Ford gjorde när de köpte Volvo PV. De skriver kontrakt med AB Volvo om att ta över Volvo PV med kassa och allt för 53 Miljarder (eller nått) och sedan skirver man in ett övergångs datum, och sedan ett betalningsdatum, som är senare än övergångsdatumet, då kan man helt enkelt ta pengangarna ur PVs kassa.. Simmsalabimm så har man köpt ett företag för inga pengar alls :evil:



Det är min plan iaf, att jag skall lyckas få Ford-ledningen att sälja Volvo till mig, sedan skall jag starta VCCC (Volvo Classic Car Corp) och starta en nyproducering utav 740 med all ny teknink, men med gammal design :D



Det är mitt mål i livet iaf..... 8)


Kommer p1800 då med? Isf tar jag en 740 och en sådan! :D
Bild
Busbil: Mitsubishi Evo VI GSR -99 380hk/500Nm

Användarvisningsbild
Kim J
Dags att bli medlem?
Inlägg: 5148
Blev medlem: 27 nov 2004, 23:26
Kör: 264 Turbo -77
Ort: Göteborg!

Inlägg av Kim J »

Utan Ford hade Volvo PV inte funnits kvar, i alla fall inte i Sverige...



//Kim
Bild

Användarvisningsbild
Mantronix
Uppkörning
Inlägg: 300
Blev medlem: 17 aug 2005, 19:58
Ort: Mariestad
Kontakt:

Inlägg av Mantronix »

Jag har en fåfäng idé om att köpa rättigheterna till 7- och 900 serien, och dra igång nyproduktion av de modellerna. Lek med den tanken! Hur många hänger på? (obs! ALLVAR!) :)
Volvo 945 GL 1991 | färgkod 214 | taklucka | B230FB med M47 | 29 000 mil,

Det är inte alltid som ljuset i tunneln e positivt, det kan även vara tåget som kommer!

volvofreaken
Färsk användare
Inlägg: 86
Blev medlem: 23 sep 2004, 19:13
Kör: Volvo 944 se 1997
Ort: Surahammar Medlemsnummer: inget för tillfället

Inlägg av volvofreaken »

jag är på att köpa rättigheterna till 700 och 900 serien



Mvh Olakiller :D :) :D :lol:
Ola "Volvofreaken" kör en Svart Volvo 944 SE 1997



B230FK is the shit.

Mihkel Laks
Uppkörning
Inlägg: 405
Blev medlem: 23 maj 2004, 01:22
Ort: Hisingen, Göteborg Medlemsnummer: 18

Inlägg av Mihkel Laks »

Hellquist skrev:
Mihkel Laks skrev:Eller, så gör man som Ford gjorde när de köpte Volvo PV. De skriver kontrakt med AB Volvo om att ta över Volvo PV med kassa och allt för 53 Miljarder (eller nått) och sedan skirver man in ett övergångs datum, och sedan ett betalningsdatum, som är senare än övergångsdatumet, då kan man helt enkelt ta pengangarna ur PVs kassa.. Simmsalabimm så har man köpt ett företag för inga pengar alls :evil:



Det är min plan iaf, att jag skall lyckas få Ford-ledningen att sälja Volvo till mig, sedan skall jag starta VCCC (Volvo Classic Car Corp) och starta en nyproducering utav 740 med all ny teknink, men med gammal design :D



Det är mitt mål i livet iaf..... 8)


Kommer p1800 då med? Isf tar jag en 740 och en sådan! :D




Jo då, det kanske kommer, vem vet, men din beställning är noterad :D
Bild

Söker: Rött halvskinn (5849) + andra roliga orginalgrejer till en 80-talare, i svart eller rött

|Persson|
Färsk användare
Inlägg: 8
Blev medlem: 11 dec 2005, 10:11
Ort: typ gävle
Kontakt:

Inlägg av |Persson| »

fårrd säljer inte...

Volvoforever
Färsk användare
Inlägg: 40
Blev medlem: 21 okt 2004, 10:07
Ort: Jämtlandslän

Inlägg av Volvoforever »

Jepp många bra tankar finns, det var inte så dumt med en ny verson av 740 fast med ny teknink, och 700 -900 rättigheterna är inte heller så dumma,

Skriv svar