såg ett roligt fordon på verkstaden idag

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
jesper13
Forumsnarkoman
Inlägg: 4221
Blev medlem: 03 feb 2003, 18:21
Ort: HÖÖR

såg ett roligt fordon på verkstaden idag

Inlägg av jesper13 »

DSX547, en 964 executive, skottsäker, RPS är det som äger den.



tjänstevikt 2350, totalvikt 2680kg.



stel axel bak, infällda vita ljus under ordinarie bakljus



fjäderbensstag mellan fjäderbenstornen samt stag snett bakåt från tornen mot torpeden.



verkstadskillen tyckte det var ett helvete o hitta rätt delar till såna här specialbilar.. knappt nån originalspec stämmer.



cool bil iaf. dock var den inte tonad alls där bak.
kör 945T aut och 945T man, 1998

Bear
Revisor
Inlägg: 3590
Blev medlem: 09 jan 2006, 15:32
Kör: 960 US. 850 T5 US.
Ort: Göteborg

Inlägg av Bear »

Gammal kärra, normal livstid på sådanna bilar är ju allra högst 10 år.



Här i GBG har vi inte så värst många 900-vagnar kvar, äldst är nog PUS780 från 1993 :wink:
Volvo - Let your Swede out

Användarvisningsbild
Micke 940 Turbo
Forumsfreak
Inlägg: 3538
Blev medlem: 18 jan 2005, 19:24
Ort: [_Värnamo_] Kör: S60 2,4T - 01 Tidigare : 940LTT -97 Rallybilen 240 GLE - 90
Kontakt:

Inlägg av Micke 940 Turbo »

BILDER !! :o



// Micke
Bild
───────────────── http://www.mickesvolvo.se ─────────────────

jesper13
Forumsnarkoman
Inlägg: 4221
Blev medlem: 03 feb 2003, 18:21
Ort: HÖÖR

Inlägg av jesper13 »

inga bilder, jag var på bilia i ett vst-ärende och hade inte kameran med



den ser ut som en helt vanlig lite skabbig 964 exe, svårt o se att rutorna var 2cm tjocka om man inte visste att man skulle kolla.
kör 945T aut och 945T man, 1998

Användarvisningsbild
Micke 940 Turbo
Forumsfreak
Inlägg: 3538
Blev medlem: 18 jan 2005, 19:24
Ort: [_Värnamo_] Kör: S60 2,4T - 01 Tidigare : 940LTT -97 Rallybilen 240 GLE - 90
Kontakt:

Inlägg av Micke 940 Turbo »

jesper13 skrev:inga bilder, jag var på bilia i ett vst-ärende och hade inte kameran med



den ser ut som en helt vanlig lite skabbig 964 exe, svårt o se att rutorna var 2cm tjocka om man inte visste att man skulle kolla.


Sånna rutor vill jag på på min 940 !!!

Då kan de stå där o försöka slå in rutan...

... de förbannade tjuvarna !



Panzarglas till folket !! :P



// Micke
Bild
───────────────── http://www.mickesvolvo.se ─────────────────

Användarvisningsbild
Domino
V O L V O G U D
Inlägg: 19439
Blev medlem: 16 jan 2004, 20:19
Ort: Önum (Vara) Medlemsnummer:58 Bygger:Volvo 740 16v Kör:Volvo 740 16v Tävlar:Volvo 142
Kontakt:

Inlägg av Domino »

Micke 940 Turbo skrev:
Panzarglas till folket !! :P



// Micke
Bild

Det som inte finns går att bygga (men använd skyddsglasögon)

Mattsson
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6368
Blev medlem: 07 feb 2005, 18:30
Kör: V70
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattsson »

Micke 940 Turbo skrev:
jesper13 skrev:inga bilder, jag var på bilia i ett vst-ärende och hade inte kameran med



den ser ut som en helt vanlig lite skabbig 964 exe, svårt o se att rutorna var 2cm tjocka om man inte visste att man skulle kolla.


Sånna rutor vill jag på på min 940 !!!

Då kan de stå där o försöka slå in rutan...

... de förbannade tjuvarna !



Panzarglas till folket !! :P



// Micke


Eller så ska dom vara så mjuka (Töjbara) så att när dom slår med slägga, så studsar den tillbaka, rätt i plytet på han/hon som slår ;)
[Volvo 945 LTT-96]

Terje1
Färsk användare
Inlägg: 14
Blev medlem: 24 jan 2016, 01:39

Re: såg ett roligt fordon på verkstaden idag

Inlägg av Terje1 »

Nu skrotad..
Denna och en til Executive samt fler polisbilar blev skrotad nu i sommar vid sjöbo bilskrot.

jonte_malmö
Uppkörning
Inlägg: 491
Blev medlem: 10 sep 2017, 10:28
Kör: Bakhjulsdrivet

Re: såg ett roligt fordon på verkstaden idag

Inlägg av jonte_malmö »

Terje1 skrev:
01 jan 2021, 20:37
Nu skrotad..
Denna och en til Executive samt fler polisbilar blev skrotad nu i sommar vid sjöbo bilskrot.
De kör nog BMW nu. Såg bilarna de kör Lars Wilks i för några år sedan i Polisens verkstad och garage när jag var på ett jobb-ärende. Det var större BMW, och det är nog samma typ alla SÄPO's limos till politiker mfl. Hörde att däcken, som är nån typ runflat i 18" (inte skottsäkra, men går att köra på efter punktering), kostade över 5000 styck. Och de slets snabbt när de körde runt honom, så byttes 4-5 ggr om året. Så ca 100'000 om året i däck, och två bilar hade till honom... :lol:
Nuvarande: 945 LTT aut. fd polisbil '95, V70 D5 aut. Polestar R-Line '08
Fd: 740 likbil '88, C70 193hk man. '00, V70R 2.0 '97, 944 GL '92 130hk 5-vxl man. slungdiffad, 142 '73 B20 man, 944 LTT man. '97 trimmad, 744 aut. '92, 945 FTT man. '97, 244 aut. '80, PV 544 '60/'62 B18 dubbla Weber 45 mm, 944 '91, 945 LTT aut. '96 x2, 945 FTT aut. '98, 760 TIC '85, 965 3.0 '96, Volvo 245 '77 med M50B25 och ZF + ca.20st V70 och 240

Skriv svar