Min b230 strular!

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
victoRRR
Färsk användare
Inlägg: 18
Blev medlem: 06 mar 2005, 13:14
Ort: Linköping

Min b230 strular!

Inlägg av victoRRR »

Tjoho!



Jag har en 740 gl med en b230f. Motorn går inte som den ska. Den gåt bland annat väldigt oroligt på låga varv (tomgång) men på höga varv går den hur fint som helst sen så när man kör så går den jätte fint vid acceleration fast när man släpper gasen efter acceleration så slår de å knackar om motorn. de ska sägas att jag har haft av tändsystem m.m.. vad kan jag ha gjort för fel och hur åtgärdar jag de?



Tackar på förhand!



MVH Victor
Victor Bergman

steenan
Färsk användare
Inlägg: 24
Blev medlem: 11 sep 2005, 08:49
Ort: Malmö

Inlägg av steenan »

hej!



har du nytat fördelar lock och sådant??, har hört att dom motorerna inte tåler något annat än originalgrejor då det lätt spricker...
__________________________________________

steenan

Gode_Herrn
Van forumsanvändare
Inlägg: 1499
Blev medlem: 10 apr 2005, 23:45
Ort: Nykil

Re: Min b230 strular!

Inlägg av Gode_Herrn »

victoRRR skrev:Tjoho!



Jag har en 740 gl med en b230f. Motorn går inte som den ska. Den gåt bland annat väldigt oroligt på låga varv (tomgång) men på höga varv går den hur fint som helst sen så när man kör så går den jätte fint vid acceleration fast när man släpper gasen efter acceleration så slår de å knackar om motorn. de ska sägas att jag har haft av tändsystem m.m.. vad kan jag ha gjort för fel och hur åtgärdar jag de?



Tackar på förhand!



MVH Victor




hmm kan vara för att det inte är en b234 :lol:

Skriv svar