![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
16 ventilers turbon
16 ventilers turbon
läste i senaste bilsport, att den där vita 740n hade 16 ventilers turbo motorn som bara gick på export. är det nån som har den i sin 740?? =nyfiken= ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Friskt vågat - hälften vunnet
Re:
16V Turbo gick på export till bla Italien, motorn är på 2.0L tror att den heter B204FT med katt och B204GT utan katt, 200hk orginal.
Jag tror att TaxiRobban har en en sån motor.
Japp, stämmer, dom gick även till andra land, tror robbans kom från belgien.. Stilig dekal på rutorna fick han med oxå.. \"nicht Geschtaal\"
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ja, GT`n har ju 200 eller 205hp orginal, och ft har \"bara\" 190 eller 195...
Fina spisar det där!
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Bild](http://www.myran.ac/shmk/signat3.jpg)
850 GLT 2.5 -96
-
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2490
- Blev medlem: 02 dec 2002, 15:38
- Kör: Mitsubishi Pajero-88
- Ort: Linköping Medlemsnr:73
Den heter faktiskt GT utan kat.
Undantaget som bekräftar regeln typ...
Undantaget som bekräftar regeln typ...
// Jonas
Mitsubishi Pajero Canvas 2600-88
Nissan Maxima QX 3.0 V6 24V -97
http://www.garaget.org/JonasK
Mitsubishi Pajero Canvas 2600-88
Nissan Maxima QX 3.0 V6 24V -97
http://www.garaget.org/JonasK
Re:
FINNS DET NÅN MARKNAD SOM HAR 2,3 L 16V
jag såg en som sålde ett grerör till b234f på zatzy för ett tag sen som man kunde sätta turbo på å den va orignal men de kanske samma på b204 som på b234f
//matte
Sponsoransvarig - Svenska740klubben
[img]
740Glt 16v -89 me 940front. Extreme Vingen i bak ,..760-90 bakljus (rödtonade) 940bräda svart ((allt e svart i bilen nu)
740Glt 16v -89 me 940front. Extreme Vingen i bak ,..760-90 bakljus (rödtonade) 940bräda svart ((allt e svart i bilen nu)
-
- Övningskörning
- Inlägg: 148
- Blev medlem: 04 dec 2002, 17:14
- Ort: MB Hooden i skellefteå
- Kontakt:
Re:
Jag tror att TaxiRobban har en en sån motor.
Stämmer bra det men jag har en 960. Inte för att det spelar någon större roll eftersom det är exakt samma motor som sitter i 740:n. Tror dock att 740:n går lite bättre eftersom den väger lite mindre. Min motor är en FT dvs 190 hästaren. 960:n rör på sig rätt bra men man får köra lite aggresivt eftersom turboreglersystemet reglerar ner laddtrycket ifall man inte har tillräckligt många graders spjällöppning.
Till sommaren blir det nog ett chip (om jag lyckas hitta någon som tillverkar sånna till den här motorn) och så pass mycket trim som ekonomin tillåter, tror att den här motorn svarar jäkligt bra på trimning.
Eftersom motorn orginal laddar max 0,8 bar så får man väl se till att den börjar ladda mellan 1,0 och 1,2
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Robban
Re:
HAR FÖR MIG DOM GJORDE 2 L TURBOMODELLERNA FÖR MAKNADER SOM DU BETALAR BILSKATT EFTER CYLINDERVOLYM
alldeles rätt....
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mvh Stoffe
Founder Svenska Volvo 940 Klubben
Founder Svenska Volvo 940 Klubben
-
- Övningskörning
- Inlägg: 148
- Blev medlem: 04 dec 2002, 17:14
- Ort: MB Hooden i skellefteå
- Kontakt:
Re:
Stilig dekal på rutorna fick han med oxå.. \"nicht Geschtaal\"![]()
\"Anti-Diefstahl\" står det
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
960:n hade rätt härligt reg.nr i belgien: 60 T 16
Robban
-
- Övningskörning
- Inlägg: 148
- Blev medlem: 04 dec 2002, 17:14
- Ort: MB Hooden i skellefteå
- Kontakt:
Re:
Men såldes inte 960 Tic i sverige?
för isåfall såldes ju motorn oxå i sverige.
Har inte 780 Tic samma snurra oxå?
Tror att 960 TIC:arna som såldes i Sverige hade 230FT motorn.
780 fanns med iaf B204GT motorn.
Robban
-
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1428
- Blev medlem: 31 dec 2002, 00:10
- Ort: sthlm/haninge
- Kontakt:
Re:
Men såldes inte 960 Tic i sverige?
för isåfall såldes ju motorn oxå i sverige.
Har inte 780 Tic samma snurra oxå?
Tror att 960 TIC:arna som såldes i Sverige hade 230FT motorn.
780 fanns med iaf B204GT motorn.
Robban
uhum... håller med... har oxå för mej att 960 snurrorna heter 230FT men däremot har jag för mej att dom som gick till italien heter b234ft eller et... har för mej att nån förstå-sej-påare påstod det att i sverige har man det ena och i italien skulle det andra finnas... men jag skulle kunna luska lite i det där...
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Bild](http://www.forumbilder.se/thumbs/DA7B50E2.jpg)
Re:
Men såldes inte 960 Tic i sverige?
för isåfall såldes ju motorn oxå i sverige.
Har inte 780 Tic samma snurra oxå?
Tror att 960 TIC:arna som såldes i Sverige hade 230FT motorn.
780 fanns med iaf B204GT motorn.
Robban
uhum... håller med... har oxå för mej att 960 snurrorna heter 230FT men däremot har jag för mej att dom som gick till italien heter b234ft eller et... har för mej att nån förstå-sej-påare påstod det att i sverige har man det ena och i italien skulle det andra finnas... men jag skulle kunna luska lite i det där...
Dom heter 204 inte 234.. det är nämligen 2-liters motorer och inte 2.3...
![Bild](http://www.myran.ac/shmk/signat3.jpg)
850 GLT 2.5 -96
Re:
HAR FÖR MIG DOM GJORDE 2 L TURBOMODELLERNA FÖR MAKNADER SOM DU BETALAR BILSKATT EFTER CYLINDERVOLYM
Precis. Har för mig att volvo gjorde en version av 240 med en 1,9 liters motor enbart för finland, där det skulle blivit mycket dyrare med steget upp till 2.0...
Volvo 744 TIC B230FT ABS AC -89
-
- Övningskörning
- Inlägg: 148
- Blev medlem: 04 dec 2002, 17:14
- Ort: MB Hooden i skellefteå
- Kontakt: