Min polares a-traktor

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Användarvisningsbild
Darkzide
Uppkörning
Inlägg: 619
Blev medlem: 20 okt 2004, 21:41
Ort: Skövde

Min polares a-traktor

Inlägg av Darkzide »

:cry: ja usch idag när vi åkte på tibro crusingen så hände det som inte får hända! snuten tog in min polares traktor på kontroll och han fick ombes pga att den går fullt på 2ans växel.... så nu e det ju bara att börja meka.... tyvärr! jävla snut AS!
Bild

Volvo 740 POWER!

#Johan
Van forumsanvändare
Inlägg: 1018
Blev medlem: 24 sep 2003, 12:42
Ort: Smålandsstenar Medlemmsnummer: 429

Inlägg av #Johan »

Inte för att va taskig men polisen gör bara sitt jobb. Och den som är med i leken får leken tåla, så att säga :roll:
Bild

BMW 318 -88

Originalet
Van forumsanvändare
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 mar 2004, 23:35
Ort: Axvall

Inlägg av Originalet »

Dom gör ju bara sitt jobb faktiskt. Det är faktiskt nåt jag verkligen är emot också, när a-traktorer går fortare än de får. Många (inte alla) som kör a-traktorer är farliga i trafiken och kör ganska vilt, mycket för att de inte har samma utbildning som de som har riktigt körkort. Så jag tycker att de ska hålla sig till just 30 då.



Fast det är fortfarande tråkigt när polisen stoppar en och ger böter eller ombesiktning, vad det är är för.



Va de cruising i Tibro på en torsdag förresten? Har alltid missat den cruisingen faktiskt, har aldrig fått reda på när den är :(

Användarvisningsbild
Darkzide
Uppkörning
Inlägg: 619
Blev medlem: 20 okt 2004, 21:41
Ort: Skövde

Inlägg av Darkzide »

jo jag får ju hålla med er att dom bara gör sitt jobb men det tråkiga va ju att han åkte lagligt med varvspärr och allt dock e den varvspärren inte laglig då den spärrar på ca 2000varv/min jag menar på en crousing har dom väll för fan bättre för sig???? man kör ju typ i max 10km/h ändå ju eller??? fan dom kan la ta dom som kör för fort eller?? tycker jag iaf
Bild

Volvo 740 POWER!

Originalet
Van forumsanvändare
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 mar 2004, 23:35
Ort: Axvall

Inlägg av Originalet »

Jaha han har en spärr iallafall, då förstår jag inte varför dom ger sig på en.

Jag har aldrig förstått hur det fungerar med de olika spärrar som finns och vilka som är lagliga. Men jag tycker det borde räcka att man har en spärr bara, som inte går koppla ur för lätt.

Volvator
Forumsfreak
Inlägg: 3034
Blev medlem: 12 jan 2003, 23:03
Kör: BMW 530d-00
Ort: Mariestad
Kontakt:

Inlägg av Volvator »

Darkzide skrev:jo jag får ju hålla med er att dom bara gör sitt jobb men det tråkiga va ju att han åkte lagligt med varvspärr och allt dock e den varvspärren inte laglig då den spärrar på ca 2000varv/min jag menar på en crousing har dom väll för fan bättre för sig???? man kör ju typ i max 10km/h ändå ju eller??? fan dom kan la ta dom som kör för fort eller?? tycker jag iaf


Är den inte laglig så är det ombes, inget att bli sur eller förbannad över, är ju ens eget fel ju..

OM jag får OM bes för mina tonade rutor eller baklampor blir jag ju inte sur och gapar och skriker för det.







MVH Fredde..
Bild
Mina Sponsorer: Hova.com / Däckia AB
Antal Bilar ägda: 313

Användarvisningsbild
Darkzide
Uppkörning
Inlägg: 619
Blev medlem: 20 okt 2004, 21:41
Ort: Skövde

Inlägg av Darkzide »

Volvator skrev:
Darkzide skrev:jo jag får ju hålla med er att dom bara gör sitt jobb men det tråkiga va ju att han åkte lagligt med varvspärr och allt dock e den varvspärren inte laglig då den spärrar på ca 2000varv/min jag menar på en crousing har dom väll för fan bättre för sig???? man kör ju typ i max 10km/h ändå ju eller??? fan dom kan la ta dom som kör för fort eller?? tycker jag iaf


Är den inte laglig så är det ombes, inget att bli sur eller förbannad över, är ju ens eget fel ju..

OM jag får OM bes för mina tonade rutor eller baklampor blir jag ju inte sur och gapar och skriker för det.







MVH Fredde..




nja du e rätt klok du fredde men dock så måste jag tycka som jag själv tycker att ska man åka dit för att ha en olaglit traktor så kan man väll åka dit när man kör olagligt? ajaja skit samma mycket tråkigt va det iaf!
Bild

Volvo 740 POWER!

Användarvisningsbild
adde.k
Uppkörning
Inlägg: 514
Blev medlem: 30 aug 2004, 23:32
Ort: Östhammar
Kontakt:

Inlägg av adde.k »

inget å orda om... polisen gör rätt å han fel... så enkelt är det...
Bild

Volvo 940 Turbo -92

G_L_T
Övningskörning
Inlägg: 234
Blev medlem: 03 feb 2005, 02:34
Kör: 940se och 940ftt
Ort: linköping

Inlägg av G_L_T »

jo helt sant dom ska vara lagliga.. skulle busa med en atraktor för ett par år sen och bromsade in och låg brevid ett tag,, sen gick det fortare och fortare.. och jag släpte av vid 210kmh traktorn fortsatte...måste säga att det var förnedring av högsta grad! finniga 16 åringar ska ha eumoppar
Bild

Volvoracing
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2973
Blev medlem: 10 nov 2003, 07:41
Kör: Volvo 940 TURBO -96
Ort: Gråbo

Inlägg av Volvoracing »

G_L_T skrev:jo helt sant dom ska vara lagliga.. skulle busa med en atraktor för ett par år sen och bromsade in och låg brevid ett tag,, sen gick det fortare och fortare.. och jag släpte av vid 210kmh traktorn fortsatte...måste säga att det var förnedring av högsta grad! finniga 16 åringar ska ha eumoppar
:lol:
VOLVO 940 TURBO -96

Skriv svar