Glaskrossdetektorn lossnar :(

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
NAD
Övningskörning
Inlägg: 173
Blev medlem: 31 jan 2004, 01:15

Glaskrossdetektorn lossnar :(

Inlägg av NAD »

Fick ett larm installerat för några månader sen som har fungerat bra, men nu har glaskrosssensorn med dioden i lossnat från rutan, och varje gång jag trycker dit den så lossnar den efter några minuter.



Finns det nåt bra sätt att fästa den på så att den sitter bättre? Dubbelhäftande tejp verkar ju inget vidare. Superlim?

Bild
Min bil:

Volvo 945 LTT -96

Martin_740-gl
Uppkörning
Inlägg: 338
Blev medlem: 28 apr 2004, 19:09
Kör: 745 GLT 16v
Ort: Bankeryd Medlems nr:473

Inlägg av Martin_740-gl »

Kan du inte gå till den verkstaden som satte dit larmet och be och får en ny klister lapp fungerade för mig iaf...
VOLVO 745 GLT 16v -90 B234F, Volvo V70 T5 R-Optik 04:a

Användarvisningsbild
adde.k
Uppkörning
Inlägg: 514
Blev medlem: 30 aug 2004, 23:32
Ort: Östhammar
Kontakt:

Inlägg av adde.k »

ahh, det älskade problemet :D



löses enklast såhär...



åk och skaffa en ny dekal... Klistra fast den... ta typ t-röd eller dylikt och tvätta av dekalen och glaskrosssensorn... klistra sen dit sån där svart dubbelhäftande tejp... håll fast den hårt en stund... nu ska det mycket till om den ska lossna...



det går verkligen inte att få ren en gammal dekal... jag har försökt ett antal ggr... den kommer garanterat att lossna igen...
Bild

Volvo 940 Turbo -92

NAD
Övningskörning
Inlägg: 173
Blev medlem: 31 jan 2004, 01:15

Inlägg av NAD »

Har tyvärr alfrig vägarna förbi stället där de fixade det, då det är 7 mil dit. Har ingen lust att åka 7 mil bara för en klisterlapp :)



Var kan man få tag på tjock dubbelhäftande tejp då? Jag har tunn tejp här hemma, men den är oduglig om inte ytorna är helt plana, vilket de ju inte är nu.
Min bil:

Volvo 945 LTT -96

Användarvisningsbild
adde.k
Uppkörning
Inlägg: 514
Blev medlem: 30 aug 2004, 23:32
Ort: Östhammar
Kontakt:

Inlägg av adde.k »

NAD skrev:Har tyvärr alfrig vägarna förbi stället där de fixade det, då det är 7 mil dit. Har ingen lust att åka 7 mil bara för en klisterlapp :)



Var kan man få tag på tjock dubbelhäftande tejp då? Jag har tunn tejp här hemma, men den är oduglig om inte ytorna är helt plana, vilket de ju inte är nu.
första bästa bildes-affär har tjock tejp...



Dekaler borde du kunna beställa ifrån www.cargard.se tror jag...
Bild

Volvo 940 Turbo -92

Skriv svar