Kassa knäveck och klonk i nigningarna

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Tacke
Färsk användare
Inlägg: 56
Blev medlem: 05 dec 2002, 19:37

Kassa knäveck och klonk i nigningarna

Inlägg av Tacke »

Bästa gurus!

Till mitt stora missnöje har Pärlan drabbats av det som drabbar alla gamlingar, nämligen kassa leder. När jag farit runt på vårat fina vägnät, som ser ut som månens baksida, så hörs ett distinkt klonkande från akterskeppet, vänstersidan närmare bestämt.



Efter lite snokande på denna sida så har mina misstankar besannats, Pärlan måste få en transplantation. Mina tvenne frågor är således följande.



- Vad anser klokskapen där ute i vårat sönderskattade rike behövs bytas för att det ska bli bra? Jag inser att frågan är generellt hållen men vad brukar vara vettigt att byta i fjädrings och stötdämparväg?



- Är det någon som har lämnat in sin Volvo nyligen för dylika byten på en verkstad? Vad kostade det kalaset? Jag avser då inte någon Volvoverkstad vilkas priser kan få en djupblå individ att bli rödare än Gudrun af Schyman utan en vanlig verkstad.



Underdånigast



Tacke

NAD
Övningskörning
Inlägg: 173
Blev medlem: 31 jan 2004, 01:15

Inlägg av NAD »

:mrgreen:
Min bil:

Volvo 945 LTT -96

Skriv svar