Kopplingsalternativ till 940 Turbo

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Niklas
Övningskörning
Inlägg: 218
Blev medlem: 30 nov 2002, 16:41
Ort: Härnösand( 5 mil Norr om Sundsvall)
Kontakt:

Kopplingsalternativ till 940 Turbo

Inlägg av Niklas »

Göran H du tyckte ju orginal tryckplatta var förkastlig ¨å jag få ju fråga runt lite. :D

Sachs har ju egen tryckplatta,koppling och urtrampningslager men finns det något alternativ som ligger någonstans mittemellan orginal och sachs i pris och tålighet och som passar direkt utan några modifieringar.

Jag tycker kopplingen ska vara lättrampad som i en corolla men tåla lite mer, en automat skulle sitta fint.

jocke.lind
Forumsnarkoman
Inlägg: 4779
Blev medlem: 30 nov 2002, 14:32
Kör: 940
Ort: Kristianstad Medlemsnr: 144
Kontakt:

Inlägg av jocke.lind »

Jag ska byta koppling i vinter, så jag undrar oxå vad man kan ha för någon koppling UTAN modifikationer. Eller duger Volvo Original koppling bra?
Bild

SÅLD och numera skrotad av han jag sålde bilen till :( R.I.P! "940 turbo 98" http://www.volvo940turbo.dk" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.kristianstadstraffen.tk" onclick="window.open(this.href);return false;

PETER
Uppkörning
Inlägg: 734
Blev medlem: 30 nov 2002, 19:28
Ort: Trollhättan
Kontakt:

Inlägg av PETER »

SKA DU TRIMMA SÅ HÅLLER ORGINAL SPECIELLT LÄNGE. MEN DET BEROR SJÄLVKLART PÅ TRIMNINGSGRAD



Bild

Niklas
Övningskörning
Inlägg: 218
Blev medlem: 30 nov 2002, 16:41
Ort: Härnösand( 5 mil Norr om Sundsvall)
Kontakt:

Inlägg av Niklas »

Det var Göran H som tyckte jag borde byta så det är därför jag frågar.

Jag tycker det är lita dyrt med sachskopplingen 3600:-.

Om det finns nån för 2500:- skulle ja gärna ta den.

Jag fick bra pris på orginalkopplingen hos en reservdelshandlare 1600:- så det lockar ju lite.
Bild

PETER
Uppkörning
Inlägg: 734
Blev medlem: 30 nov 2002, 19:28
Ort: Trollhättan
Kontakt:

Inlägg av PETER »

HADE NOG SATSAT PÅ SACHSKOPPLINGEN



Bild

Skriv svar