Värdering 740GLT

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Användarvisningsbild
taz
Dags att bli medlem?
Inlägg: 7027
Blev medlem: 15 maj 2006, 14:12
Kör: Volvo 960
Ort: Göteborg

Re: Värdering 740GLT

Inlägg av taz »

Hedlund skrev:
taz skrev:
bollman skrev:Vad skall man göra då? Man skall väl inte starta nya trådar i onödan? ;)

Ja tack, en grill hade setat som en smäck, det ser _fördj*vligt_ ut med en GL-grill på den faktiskt, hahaha, jag skickar ett PM!

För er som då är nördar så kan jag hälsa att det har börjat funderas på att sälja den, morsan skulle hellre ha något litet att åka i än i 740n som hon anser är på tok för stor och klumpig (inte mina ord ;) )
Hälsa henne att hon får försöka parkera en V70 2001 eller senare t.ex. med 17" fälgar på en vanliga P-ruta vid maxi, eller fickparkera innan hon säger att 740in är klumpig!
Svängradie som en finlandsfärja.

Min V70NR är om möjligt ÄNNU sämre än en vanlig V70, jag brukar få ta omtag flera gånger inne på de flesta parkeringsplatser. :D Parkeringshus ska vi inte tala om..
Exakt :) C30in som tjänstebil reggad med 18" var horibel, S80in med 18" och strystopp tar ändå i hjulhus + är horibel :)
Bild
Only YOU can prevent forest fires.

Användarvisningsbild
SEpaket
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2000
Blev medlem: 18 jul 2013, 15:58
Kör: V60, 740, 854 & C70
Ort: S. Bohuslän

Re: Värdering 740GLT

Inlägg av SEpaket »

S80n jag har är inte lätt trots 15-tumshjul. Det är en fråga om sikt. 740 är förbannat tacksam eftersom den är fyrkantig.
I don't understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?
- Jeremy Clarkson

Användarvisningsbild
bollman
Färsk användare
Inlägg: 17
Blev medlem: 02 nov 2004, 08:29
Ort: Hemmesdynge
Kontakt:

Re: Värdering 740GLT

Inlägg av bollman »

Nåväl, vi är ju SAAB-åkare i familjen så dålig svängradie är ju något vi är vana vid, framhjulsdrift... Jag tror hon är ute efter något i storlek med en Smart ForTwo snarare än en V70 :lol:

Skriv svar