Jag har en 940 turbo+ 93 men det verkar som om att jag har tappat +paketet på 25 hästar den extra kicken vid högre varv är det ett chip eller en ventil vad har hänt
mvh basse
940 turbo+
Nu har inte jag kört någon bil med turbo+.
Men jag antar att man inte lär känna dom 25 extrahästarna som någon \"extrakick\".
Kolla laddtrycksmätaren. max på det röda är ungefär 1 bar.
Utan turbo+ lär laddtrycket vara ungefär 0,5 bar(är det på min 765ftt).
turbo+ är ju ett elektroniskt styrt pystrim.
Så det borde vara lite högre laddtryck när + är aktiverat.
Men jag antar att man inte lär känna dom 25 extrahästarna som någon \"extrakick\".
Kolla laddtrycksmätaren. max på det röda är ungefär 1 bar.
Utan turbo+ lär laddtrycket vara ungefär 0,5 bar(är det på min 765ftt).
turbo+ är ju ett elektroniskt styrt pystrim.
Så det borde vara lite högre laddtryck när + är aktiverat.
![Bild](http://web.comhem.se/malmberg/bilar.jpg)
Kan ju vara din pysventil som är lite konstig. Å den är bara skit ändå så ifall du vill få en pigg 940 så tar du och kopplar bort den pysventilen helt och hållet. Sitter bakom din luftburk. Iom det är lite programvara och skit i turbo+ paketet så funkar det kalas att fixa upp laddtrycket lite. Så ta bort endast pystventilen så har du en 940 turbo som går som en chippad bil. Bara att tuta och köra. ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Bild](http://w1.362.telia.com/~u36202561/micken/sign.jpg)
MickeN skrev:Kan ju vara din pysventil som är lite konstig. Å den är bara skit ändå så ifall du vill få en pigg 940 så tar du och kopplar bort den pysventilen helt och hållet. Sitter bakom din luftburk. Iom det är lite programvara och skit i turbo+ paketet så funkar det kalas att fixa upp laddtrycket lite. Så ta bort endast pystventilen så har du en 940 turbo som går som en chippad bil. Bara att tuta och köra.
Fungerar det att gör på en 740turbo med B230FT också???
Och är det inget annat man behöver göra??