740 Turbo Intercooler Stulen! HJÄLP!

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Ztyler
Van forumsanvändare
Inlägg: 1139
Blev medlem: 28 aug 2004, 23:25
Ort: Gotland

Inlägg av Ztyler »

SURT Så in i h-lvete alltså :evil:

Ska hjälpa hålla utkik :wink: :x
Vad är rost?

Bild

Användarvisningsbild
Turbo-Mupp
Forumsfreak
Inlägg: 3428
Blev medlem: 01 feb 2003, 00:08
Kör: 740

Inlägg av Turbo-Mupp »

nitro87 skrev:Okej, jag var o tog mig en titt på bilen, först kände jag inte igen den..

Det var bara skit kvar av bilen.



Kan försökra beskriva med ord hur den såg ut dårå..



den ser ut som en banan formad bil fast cab modell, alltså utan tak o glas, plus den har inga däck så den rullar inge vidare längre, och ingen motor så den startar ej, och ingen motor-huv, ingen baklucka, och inga stolar o sitta på, m.m.m.m, allt e borta och demolerat.



Den var bokstavligen ihopmosad (platt)



Så håll utkik ifall nån säljer en B23FT (tror jag den hette) motorn. eller några andra delar såsom Amerika front, JBL GTO 4000 slutsteg, GAS dörr-högtalare, GAS baslåda 2x10" m.m.m.m..

Detta är proffs som gjort.

Kommer leta efter dom resten av mitt liv kan jag säga.



Mer skumt är att rattlåset var i och tändningslåset var helt.





Vad fan har jag gjort för att förtjäna detta? varför just jag som precis fyllt 18? varför sno min nya bil ? jag har ett långt liv framför mig och kommer söka efter dom jävlarna som gjorde detta! :evil: :evil:
ring inte polisen när du hittar dom. Banka på dom och gräv ner dom på botten av nåt hav eller en sjö
"Are you a mexi-can, or a mexi-can´t?"

Användarvisningsbild
Turbo-Mupp
Forumsfreak
Inlägg: 3428
Blev medlem: 01 feb 2003, 00:08
Kör: 740

[AKUT] Behöver hjälp! Belöning! Oljeläcka usabil autlåda

Inlägg av Turbo-Mupp »

nitro87 skrev:Okej, jag var o tog mig en titt på bilen, först kände jag inte igen den..

Det var bara skit kvar av bilen.



Kan försökra beskriva med ord hur den såg ut dårå..



den ser ut som en banan formad bil fast cab modell, alltså utan tak o glas, plus den har inga däck så den rullar inge vidare längre, och ingen motor så den startar ej, och ingen motor-huv, ingen baklucka, och inga stolar o sitta på, m.m.m.m, allt e borta och demolerat.



Den var bokstavligen ihopmosad (platt)



Så håll utkik ifall nån säljer en B23FT (tror jag den hette) motorn. eller några andra delar såsom Amerika front, JBL GTO 4000 slutsteg, GAS dörr-högtalare, GAS baslåda 2x10" m.m.m.m..

Detta är proffs som gjort.

Kommer leta efter dom resten av mitt liv kan jag säga.



Mer skumt är att rattlåset var i och tändningslåset var helt.





Vad fan har jag gjort för att förtjäna detta? varför just jag som precis fyllt 18? varför sno min nya bil ? jag har ett långt liv framför mig och kommer söka efter dom jävlarna som gjorde detta! :evil: :evil:
ring inte polisen när du hittar dom. Banka på dom och gräv ner dom på botten av nåt hav eller en sjö
"Are you a mexi-can, or a mexi-can´t?"

nitro87
Övningskörning
Inlägg: 133
Blev medlem: 20 mar 2005, 20:42
Ort: sverige

Inlägg av nitro87 »

nej hade inte tänkt ringa polisen heller...

då får dom ju så lindrigt straff... :twisted:

Användarvisningsbild
Turbo-Mupp
Forumsfreak
Inlägg: 3428
Blev medlem: 01 feb 2003, 00:08
Kör: 740

Inlägg av Turbo-Mupp »

nitro87 skrev:nej hade inte tänkt ringa polisen heller...

då får dom ju så lindrigt straff... :twisted:


ja verkligen....det suger. Hoppas ingen snor min bil för då kommer jag bokstavligen att döda dom långsamt på det mest smärtsamma sättet jag kan komma på.
"Are you a mexi-can, or a mexi-can´t?"

Da Bear
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2601
Blev medlem: 06 maj 2005, 01:03
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av Da Bear »

Det var fan det jävligaste. Beklagar verkligen, måste kännas riktigt riktigt surt. Men det är bara att bita ihop och skaffa en ännu fräschare 740, ordentligt larmad med sirener vid väl utvalda ställen :twisted:
Smider nya planer

Blaxxor
Forumsfreak
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 okt 2004, 16:26
Kör: 744 T5, 745 GLT 16V
Ort: Västergötland
Kontakt:

Inlägg av Blaxxor »

Da Bear skrev:Det var fan det jävligaste. Beklagar verkligen, måste kännas riktigt riktigt surt. Men det är bara att bita ihop och skaffa en ännu fräschare 740, ordentligt larmad med sirener vid väl utvalda ställen :twisted:


Var det inte nån som hade gjort det som senare blev anmäld för att orsakat hörselskador på inbrottstjuven ? :P

benni
Uppkörning
Inlägg: 365
Blev medlem: 09 jun 2005, 23:57

Inlägg av benni »

Blaxxor skrev:
Var det inte nån som hade gjort det som senare blev anmäld för att orsakat hörselskador på inbrottstjuven ? :P


Jo. jag sag nan kille pa saab forumet som hade motyerat ett javla larm i nackstödet
Toytoa Corolla 1.3 XLi -96

Volvo 744 -87 (Evighetsprojektet)

rickard
Forumsfreak
Inlägg: 3142
Blev medlem: 22 jul 2003, 19:24
Kör: som en galning
Ort: Östervåla

Inlägg av rickard »

förjävla tråkigt :(



står bilen kvar, du kanske kan testa om din nyckel passar i låset?



dock vet man ju inte om dom har hämtat den på trailer.. :/



Vid vilken skrot hittade du den? Gladö?
Bild

segdraget 765-88 t5-project, en massa skrotiga 740is och några v70is... toppat med några kingcabs!

ToBb@
Forumsfreak
Inlägg: 3271
Blev medlem: 27 aug 2004, 17:46
Ort: Karlskoga Medlemsnummerr: 276 Volvo 740 GL-88

Inlägg av ToBb@ »

nitro87 skrev:Okej, jag var o tog mig en titt på bilen, först kände jag inte igen den..

Det var bara skit kvar av bilen.



Kan försökra beskriva med ord hur den såg ut dårå..



den ser ut som en banan formad bil fast cab modell, alltså utan tak o glas, plus den har inga däck så den rullar inge vidare längre, och ingen motor så den startar ej, och ingen motor-huv, ingen baklucka, och inga stolar o sitta på, m.m.m.m, allt e borta och demolerat.



Den var bokstavligen ihopmosad (platt)



Så håll utkik ifall nån säljer en B23FT (tror jag den hette) motorn. eller några andra delar såsom Amerika front, JBL GTO 4000 slutsteg, GAS dörr-högtalare, GAS baslåda 2x10" m.m.m.m..

Detta är proffs som gjort.

Kommer leta efter dom resten av mitt liv kan jag säga.



Mer skumt är att rattlåset var i och tändningslåset var helt.





Vad fan har jag gjort för att förtjäna detta? varför just jag som precis fyllt 18? varför sno min nya bil ? jag har ett långt liv framför mig och kommer söka efter dom jävlarna som gjorde detta! :evil: :evil:


Risken att du hittar dom är nog inte så stor tyvär...



Låter ju väldigt konstigt att proffs skulle sno en gammal 740 för det är ju inte många 1000 lappar dom får för de delarna dom tog för dig.



Kan inte annat än att Beklaga :cry:
Volvo 740 GL 88B

Användarvisningsbild
dr jukebox
Uppkörning
Inlägg: 592
Blev medlem: 08 aug 2004, 23:58
Ort: Flen,mitt i Sörmland

Inlägg av dr jukebox »

nitro87 skrev:
Mer skumt är att rattlåset var i och tändningslåset var helt.



Vad fan har jag gjort för att förtjäna detta? varför just jag som precis fyllt 18? varför sno min nya bil ? jag har ett långt liv framför mig och kommer söka efter dom jävlarna som gjorde detta! :evil: :evil:


Slutsatsen är väl att säljaren av bilen är inblandad. Därmed inte sagt att han hämtade bilen - han kanske bara sålde/levererade nyckeln.

Polisen kommer nog att vara måttligt intresserad utom möjligen om dom ser det som en del av nån pågående utredning (anmäl säljaren, så dom kollar honom). Men 740.....dom jagar nog hellre ligor som snattar nya BMW jeepar.

Visst blir man förbannad och vill knäcka knäskålar men det är bara att gå vidare. Och planera så att det inte händer igen!

Jag antar att de som la ner så mycket jobb på att ta grejorna inte är ute efter att sälja grejorna för å tjäna pengar utan för att bygga själva?
745 TIC 90 turbo+

div 945

"There is a substitute for cubic inches!"

Mtz
Uppkörning
Inlägg: 696
Blev medlem: 14 jan 2005, 20:24
Kör: 945/V90 Turbo V70TDI
Ort: Norrbotten Medlemsnr: 208
Kontakt:

Inlägg av Mtz »

Fyfan vad tråkigt, lider verkligen med dig....

micael
Expert
Inlägg: 8322
Blev medlem: 01 dec 2002, 12:46
Kör: Volvo V90
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av micael »

Jaha..



Så jag antar att det är många nu som lärt sig att FÖRSÄKRA bilen direkt!



Försäkringar är inget man väntar med.



Surt att det skall kosta så in i bängen att lära sig.
Bild

nitro87
Övningskörning
Inlägg: 133
Blev medlem: 20 mar 2005, 20:42
Ort: sverige

Inlägg av nitro87 »

kan ju försöka besvara dom flesta av era saker.



Jag kan säga såhär, fräschare 740 en vad jag hade går inte att hitta, det såg man även när jag såg den helt förstörd, fanns ingen rost alls nånstans, inte ens under bilen... ingestans, den var i princip ny, turbo o allt...

bara amerika fronten e ju lixom värd fläsk.

jag tror dom var ute efter egna byggen.

Den kom tillsammans med en annan 940, troligtvis turbo bil också.

Den stod utanför bromma bilskrot i stockholm...





Volvo 740 turbo intercooler med alu vinge, chippad, sänkt, mattsvart rollad, manuell m.m, fast utan luftmassemätare så den startar inte för 4000:-, bra/dåligt?

Användarvisningsbild
dr jukebox
Uppkörning
Inlägg: 592
Blev medlem: 08 aug 2004, 23:58
Ort: Flen,mitt i Sörmland

Inlägg av dr jukebox »

micael skrev:Jaha..



Så jag antar att det är många nu som lärt sig att FÖRSÄKRA bilen direkt!



Försäkringar är inget man väntar med.



Surt att det skall kosta så in i bängen att lära sig.


-OCH se till att lappen om ägarbyte verkligen skickas in. Alltså göra det SJÄLV, eller säljare/köpare tillsammans är väl allra bäst.

-Få ett kvitto undertecknat av den bilen står på.

-På något sätt säkerställa identiteten på säljare. Har han ett fast mobilnr så är det något. Verkar något det minsta suspekt bör man ha både hängslen & galoscher. Köper man bilen på nån mack där man träffas så är det osäkert. Bättre åka hem till vederbörande, så man kan se var han bor. Och hur han bor... :P

-Nyckelfrågan är också intressant, men det är ju sällan man får alla nycklarna med en gammal bil. Säljarn kan mycket väl tänkas ha en nyckel kvar i nån låda!

-Nån form av startspärr om man parkerar på utsatt ställe. Gör man det bara lite svårare för tjuven, så ökar sannolikheten KRAFTIGT att man får ha grejorma ifred.



Köpte du bilen för 4000? Eller är det här nästa bilköp?

:o
745 TIC 90 turbo+

div 945

"There is a substitute for cubic inches!"

micael
Expert
Inlägg: 8322
Blev medlem: 01 dec 2002, 12:46
Kör: Volvo V90
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av micael »

Kanske skulle man knåpa ihop en "så här köper man en bil" tråd.
Bild

740Power
Uppkörning
Inlägg: 462
Blev medlem: 30 nov 2002, 17:13
Ort: Sollentuna Medlemsnummer: 575 Kör: Volvo 744 16V GLT
Kontakt:

Inlägg av 740Power »

benni skrev:
Jo. jag sag nan kille pa saab forumet som hade motyerat ett javla larm i nackstödet


borde funka om man sätter upp varningstext på dörren! eller?
Bild

m[a]ster

Inlägg av m[a]ster »

fy fan säger ja bara... tur att min bil inte går att starta här... och sen ska ja allt montera en strömbrytare på nått fiffigt ställe så de inte kan använda tändingen utan att måste finna först den strömbrytaren.. (startspärr alltså)



tråkigt för dig... är du helt säker på att de va din? va det samma chassinummer som din? står på ditt papper annars... en del byter ju över skyltar och chassinummerplåtar så...

nitro87
Övningskörning
Inlägg: 133
Blev medlem: 20 mar 2005, 20:42
Ort: sverige

Inlägg av nitro87 »

Chassinummrerna var bortkapade på bilen, men man såg att det var min, samma silvergråa färg, samma trasiga baklyse och samma underred på bilen..



Den för 4000 är förmodligen nästa inköp...

vad sägs om den? :) borde väl va en bra bil som plåster på såren...

740 turbo is the shit säger jag :wink:

ToBb@
Forumsfreak
Inlägg: 3271
Blev medlem: 27 aug 2004, 17:46
Ort: Karlskoga Medlemsnummerr: 276 Volvo 740 GL-88

Inlägg av ToBb@ »

nitro87 skrev:Chassinummrerna var bortkapade på bilen, men man såg att det var min, samma silvergråa färg, samma trasiga baklyse och samma underred på bilen..



Den för 4000 är förmodligen nästa inköp...

vad sägs om den? :) borde väl va en bra bil som plåster på såren...

740 turbo is the shit säger jag :wink:


Låter väldigt billigt för en 740 Turbo så tittaupp den noga...
Volvo 740 GL 88B

nitro87
Övningskörning
Inlägg: 133
Blev medlem: 20 mar 2005, 20:42
Ort: sverige

Inlägg av nitro87 »

Jo men som sagt så funkar inte luftmassemätaren och batteriet måste bytas (den startar ej)

Nilaya
Uppkörning
Inlägg: 464
Blev medlem: 18 apr 2005, 19:57
Ort: Timmersdala

Inlägg av Nilaya »

Låter som om den där skroten inte är allt för pålitlig i mina ögon.



Hur fan kom din 740 upp på en 940 ? Är juh knappast så att grabbarna har kastat upp den.



JAG tror att skroten har snott din bil. Tagit det dom velat ha och sedan ställt den utanför.



Sen har dom ringt till dig å sagt att "ja din bil står här" !



Tror knappast att dom andra misstänkta (den förra ägaren) har tillgång till lastbil med kran.



Är juh iofs bara min tanke. Men ja skulle bli flyförbannad om någon gjorde såhär mot mig.



Hoppas att allting löser sig för dig.



/Micke
en röd pichåååå

ToBb@
Forumsfreak
Inlägg: 3271
Blev medlem: 27 aug 2004, 17:46
Ort: Karlskoga Medlemsnummerr: 276 Volvo 740 GL-88

Inlägg av ToBb@ »

Nilaya skrev:Låter som om den där skroten inte är allt för pålitlig i mina ögon.



Hur fan kom din 740 upp på en 940 ? Är juh knappast så att grabbarna har kastat upp den.



JAG tror att skroten har snott din bil. Tagit det dom velat ha och sedan ställt den utanför.



Sen har dom ringt till dig å sagt att "ja din bil står här" !



Tror knappast att dom andra misstänkta (den förra ägaren) har tillgång till lastbil med kran.



Är juh iofs bara min tanke. Men ja skulle bli flyförbannad om någon gjorde såhär mot mig.



Hoppas att allting löser sig för dig.



/Micke


Hållermed det är välldigt märkligt
Volvo 740 GL 88B

Zibbe
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 4495
Blev medlem: 23 dec 2003, 13:37
Kör: ej, pallbockracing!

Inlägg av Zibbe »

fy fan va trökit, har läst lite tilloch från i tråden men var ett tag sen nu... ja skulle börja lipa om jag såg min bil sådär :cry: o sen jävlar om ja kom på vem/vilka som gjorde det, då mår dom fullständigt skit, o ja får la säkert fängelse.... inte kul med bilstölder eller inbrott....
Bild
| För stort antal fordon... |

Blaxxor
Forumsfreak
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 okt 2004, 16:26
Kör: 744 T5, 745 GLT 16V
Ort: Västergötland
Kontakt:

Inlägg av Blaxxor »

ToBb@ skrev:
Nilaya skrev:Låter som om den där skroten inte är allt för pålitlig i mina ögon.



Hur fan kom din 740 upp på en 940 ? Är juh knappast så att grabbarna har kastat upp den.



JAG tror att skroten har snott din bil. Tagit det dom velat ha och sedan ställt den utanför.



Sen har dom ringt till dig å sagt att "ja din bil står här" !



Tror knappast att dom andra misstänkta (den förra ägaren) har tillgång till lastbil med kran.



Är juh iofs bara min tanke. Men ja skulle bli flyförbannad om någon gjorde såhär mot mig.



Hoppas att allting löser sig för dig.



/Micke


Hållermed det är välldigt märkligt


Ja, speciellt med tanke på att dom hade ditt mobilnummer ? :?

Skriv svar