Förslag på BRA och ÄRLIGA verkstäder i Malmö. [AKUT]
- Turbo-Mupp
- Forumsfreak
- Inlägg: 3428
- Blev medlem: 01 feb 2003, 00:08
- Kör: 740
Ja det viktigaste skulle de visst svetsa kant i kant och det mindre viktiga bara punkta. Sedan rostskyddas det och zinkas.
Rosten är följande:
* 1 eller 2 rosthål i vänster tröskel
* 1 eller 2 rosthål i höger tröskel
* 1 rosthål i golvet bak passagerarplats höger sida, vid fötterna
* 1 rosthål under förarplats/golvet vid pedaler
* Baljan höger om reservhjulsbaljan saknar botten helt och hållet.[/quote]
Låter som ett bra pris för det. Tar ju sin lilla tid. Ska ju kapas ur...Göra hyfsade passbitar, punkta, helsvetsa, slipa skarvar så de ser någorlunda ut, sen rostskydda, måla osv....Tar sin lilla tid ju....
Bra pris för det anser jag. Dock så förstår jag inte hur du kan ha den som projektbil. Du ska väl typ byta motor o ha s90-front sen i framtiden? Hade personligen aldrig kunnat bygga lägga i en vass ´motor o sen bygga om med snygg front osv när det bara blir lappat. Även om det inte syns så vet man om det. Själv så när jag mecka 140 så bytte jag hela tröskellådan, baljorna osv och gjorde det "osynligt" även om jag kunde lappat ihop det. Blir ju mest seriösast och snyggast så! Fast de beror väl på vilka mål man har. Som bruksbil blir ju din bra tror jag.
Rosten är följande:
* 1 eller 2 rosthål i vänster tröskel
* 1 eller 2 rosthål i höger tröskel
* 1 rosthål i golvet bak passagerarplats höger sida, vid fötterna
* 1 rosthål under förarplats/golvet vid pedaler
* Baljan höger om reservhjulsbaljan saknar botten helt och hållet.[/quote]
Låter som ett bra pris för det. Tar ju sin lilla tid. Ska ju kapas ur...Göra hyfsade passbitar, punkta, helsvetsa, slipa skarvar så de ser någorlunda ut, sen rostskydda, måla osv....Tar sin lilla tid ju....
Bra pris för det anser jag. Dock så förstår jag inte hur du kan ha den som projektbil. Du ska väl typ byta motor o ha s90-front sen i framtiden? Hade personligen aldrig kunnat bygga lägga i en vass ´motor o sen bygga om med snygg front osv när det bara blir lappat. Även om det inte syns så vet man om det. Själv så när jag mecka 140 så bytte jag hela tröskellådan, baljorna osv och gjorde det "osynligt" även om jag kunde lappat ihop det. Blir ju mest seriösast och snyggast så! Fast de beror väl på vilka mål man har. Som bruksbil blir ju din bra tror jag.
- Turbo-Mupp
- Forumsfreak
- Inlägg: 3428
- Blev medlem: 01 feb 2003, 00:08
- Kör: 740
karup skrev:Ja det viktigaste skulle de visst svetsa kant i kant och det mindre viktiga bara punkta. Sedan rostskyddas det och zinkas.
Rosten är följande:
* 1 eller 2 rosthål i vänster tröskel
* 1 eller 2 rosthål i höger tröskel
* 1 rosthål i golvet bak passagerarplats höger sida, vid fötterna
* 1 rosthål under förarplats/golvet vid pedaler
* Baljan höger om reservhjulsbaljan saknar botten helt och hållet.
Låter som ett bra pris för det. Tar ju sin lilla tid. Ska ju kapas ur...Göra hyfsade passbitar, punkta, helsvetsa, slipa skarvar så de ser någorlunda ut, sen rostskydda, måla osv....Tar sin lilla tid ju....
Bra pris för det anser jag. Dock så förstår jag inte hur du kan ha den som projektbil. Du ska väl typ byta motor o ha s90-front sen i framtiden? Hade personligen aldrig kunnat bygga lägga i en vass ´motor o sen bygga om med snygg front osv när det bara blir lappat. Även om det inte syns så vet man om det. Själv så när jag mecka 140 så bytte jag hela tröskellådan, baljorna osv och gjorde det "osynligt" även om jag kunde lappat ihop det. Blir ju mest seriösast och snyggast så! Fast de beror väl på vilka mål man har. Som bruksbil blir ju din bra tror jag.[/quote]
Det är små hål det rör sig om. Och jag tänker inte låta förra verkstadens skitjobb förstöra för mig. Jag ska se till så att allt ser snyggt och fint ut.
"Are you a mexi-can, or a mexi-can´t?"
-
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1499
- Blev medlem: 10 apr 2005, 23:45
- Ort: Nykil
- Turbo-Mupp
- Forumsfreak
- Inlägg: 3428
- Blev medlem: 01 feb 2003, 00:08
- Kör: 740
-
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1499
- Blev medlem: 10 apr 2005, 23:45
- Ort: Nykil
- Turbo-Mupp
- Forumsfreak
- Inlägg: 3428
- Blev medlem: 01 feb 2003, 00:08
- Kör: 740
Gode_Herrn skrev:Turbo-Mupp skrev:jappgasglad skrev:hur går det med rostlagningen e allt fixat ellr?
blev de bra då? vi vill se bilder
Ja nåt as på Flashback har ju hackat Silentwhisper så den funkar ej längre...så jag vet ingen annan lika bra och smidig uploadsite.
"Are you a mexi-can, or a mexi-can´t?"
-
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1744
- Blev medlem: 20 feb 2004, 13:20
- Kör: Volvo v70, s70
- Ort: Göteborg
Turbo-Mupp skrev:Gode_Herrn skrev:Turbo-Mupp skrev:japp
blev de bra då? vi vill se bilder
Ja nåt as på Flashback har ju hackat Silentwhisper så den funkar ej längre...så jag vet ingen annan lika bra och smidig uploadsite.
http://photobucket.com/
- Turbo-Mupp
- Forumsfreak
- Inlägg: 3428
- Blev medlem: 01 feb 2003, 00:08
- Kör: 740
- Turbo-Mupp
- Forumsfreak
- Inlägg: 3428
- Blev medlem: 01 feb 2003, 00:08
- Kör: 740
-
- Uppkörning
- Inlägg: 594
- Blev medlem: 05 okt 2003, 16:21
- Ort: Lidköping (4 mil från skövde vid vänerns fot):)
- Turbo-Mupp
- Forumsfreak
- Inlägg: 3428
- Blev medlem: 01 feb 2003, 00:08
- Kör: 740