Sida 3 av 8

Postat: 01 feb 2007, 17:58
av Anders1984
1,1 - 1,3, blandad körning (mest i storstad) (1,6 vid hååååååård vinterlek ;)) dock ska tilläggas att det är på etanol...



B234F 16v. =32000 mil

Postat: 01 feb 2007, 18:46
av Pizzadox
Hmm... Blandat så drar min bil runt litern pga läckande tankarmatur :roll:

Har inte mätt upp hur mycket bilen har dragit när man leker tyvärr, fast kommer att uppdatera snart med det ;)



Det är en 740 - 88 Med B230F & M47.



//Danne

Postat: 01 feb 2007, 20:23
av Maxwell
Med den blå pärlan i min signatur är det svårt att få förbrukningen under litern i stadstrafik, men kör på runt 0,7 l/mil på landsväg. :)

Försöker att köra sparsamt, så snittet ligger väl någonstans där emellan.



//Maxwell

Postat: 01 feb 2007, 20:25
av ThaSaint
1,25 ca, tung högerfot. pendlande till/från jobbet blandad körning.



//Erik

Postat: 01 feb 2007, 20:51
av Frankenberg
kanske runt en 1.4 drar min väll, har själv inte servat den något och skall försöka ta en titt lite överallt men ja har ju tung högerfot me.. väldigt tung :)

Postat: 01 feb 2007, 21:15
av Wirre740
Ligger runt 0,7 :)

Postat: 01 feb 2007, 22:30
av B204FET
Ca 1,2 Blandad körning.

Aldrig under litern landsväg men nära.

744 turbo 90

17000 mils erfarenhet

Postat: 02 feb 2007, 09:27
av Bagarn
men shit altså min 740 turbo 88:a tar aldrig under 1,5

Postat: 02 feb 2007, 11:43
av taz
Ligger på ca 1.3liter/mil blandad MYCKET inspirerad stadskörning. Landsväg ca 0.8/mil

Postat: 03 feb 2007, 00:31
av Qdog
Min 745 -86 me B230A motor tar 0,8/mil i Prästkörning :wink:

Stadskörning säkert över 1 liter 8)



Mvh Qdog

Postat: 03 feb 2007, 14:51
av krillebus
Min tar just nu 1.7 blandad körning, kanske dags att göra nått :P

Postat: 03 feb 2007, 16:54
av mullahh
min drar runt 0,95l när jag testade att köra lungt en hel tank :)

dock så är väll den normala förbrukningen mellan 1,3-2l milen



detta med en gammal 740gle-85 med b230e motorn

Postat: 04 feb 2007, 03:31
av Quisten
Bil 960 3,0

Drar 1.0 på långfärd (uppmätt)

drar 1,1-1,4 i stan beroende på vilken tyngd foten har :roll:

Postat: 23 mar 2007, 18:00
av MangeP
Tankade nyss:

Bil: 740 GLE -88 (törst edition)

Förbrukning: 1,1l/mil

Korta körningar (1-2mil), bara kallstarter (Här uppe har vi fortfarande minusgrader när ni sätter potatis i skåne).

Postat: 23 mar 2007, 18:14
av Jonne88
MangeP skrev:Tankade nyss:

Bil: 740 GLE -88 (törst edition)

Förbrukning: 1,1l/mil

Korta körningar (1-2mil), bara kallstarter (Här uppe har vi fortfarande minusgrader när ni sätter potatis i skåne).


En till från Haparanda här :idea: . Det visste jag inte. vad kör du för 740 då? Färg?

Postat: 23 mar 2007, 19:25
av Morst
745:an: (GL -88, B230F med LH 2.2 och M47, 36000 mil, 60 l tank) mellan 0,78 (på motorvägen ner till Blekinge) och 1,09 (Montecarlo-winterrääälly med en massa andra Volvodårar i Munkedal :D )



360:n (GL -86, B200K, M47R, 9000 mil, 57 l tank): Inte ännu riktigt uppmätt men skulle gissa på runt 0,8-0,89.



Motorcykeln (Yamaha XJ 550 -82, luftkyld radfyra med DOHC 8V, skumt men sant, 528 cc, ca 4500 mil): 0,4-0,5. :wink: Jag kommer inte så jättelångt, runt 20-25 mil innan jag får slå på reserven då jag bara har 14 l tank... :roll:

Postat: 23 mar 2007, 21:05
av Olsson
Det absolut snålaste jag kört min 850 på är 1.05, det var en helg när bilen rullade

60 mil = mycket lång körning...



Normalt till och från skolan (5 mil) och lite sträckor där emellan ligger den på 1,1-1,3.



Enligt DN.se ska förbrukningen ligga på 0,95... Min höger fot är nog ganska så tung..





Tänkte jag skulle testa att tanka 98 oktan och även V-Power, har hört att förbrukningen ska sjunka

något då. Iochförsig är den soppan dyrare men det är ju spännande att testa lite olika! :D



Trist att soppan blivit så dyr igen, men den kommer aldrig upp i sitt rätta värde!



// Anders

Postat: 23 mar 2007, 21:19
av Dubben
Hum, Har en 940 D24TIC med ZF-tomat. Blandad körning runt 0,8-0,9 och långkörning nu när det är fint väglag runt 0,7-0,8. Har då även lagomt uppställd pump och i blandad körning är det övervägande massa småkörning. Siffrorna är uppmätta på vinterväglag, med dubbade däck.



Inte fått den över liten ännu :)



//Dubben

Postat: 23 mar 2007, 23:12
av krillebus
Uppdaterar min egen förbrukning lite, efter byta av lamdasond ligger den på 1.2 blandat, och ca litern på långkörning.

Postat: 24 mar 2007, 12:57
av kes0
långkörning: körde till och från Sollefteå på ganska exakt 0,80 l/mil



blandad körning: ligger runt 1.1 - 1.2 l/mil



lekfull körning: 1.4 - 1.5 l/mil det är det mesta jag kommit upp i

Postat: 24 mar 2007, 17:13
av Mr Speed
Min B230A med M47 drar ca 1.3-1.5 blandad körning..... Känns som att det är lite för mkt :roll:

Postat: 24 mar 2007, 17:34
av Turbo-Mupp
Mr Speed skrev:Min B230A med M47 drar ca 1.3-1.5 blandad körning..... Känns som att det är lite för mkt :roll:
Ja eftersom min B230A som är E85-konverterad, felaktikgt inställd förgasare, slirande automatlåda, pyspunka och anliggande höger frambroms drar 1.2l/milen så låter det mycket ja..

Postat: 24 mar 2007, 20:25
av Bear
Mr Speed skrev:Min B230A med M47 drar ca 1.3-1.5 blandad körning..... Känns som att det är lite för mkt :roll:


Förgasare som är felinställda kan dra massor av soppa :wink:

Postat: 28 mar 2007, 16:54
av MangeP
Förgasare kan dra massor av soppa :) hehe

Nej men seriöst. Visst ska en B230F vara snålare än en B230E? Alltså förutsatt att båda är i bra skick och går som dom ska.

Postat: 28 mar 2007, 17:36
av vixi
Man får ner förbrukningen på förgasarmotorerna (B230A)

genom att ställa förgasaren riktigt snålt.

min ä så snålställd att stiften ä kritvita. :lol: