å fan det blev ju genast roligare, trodde det var en solenoidventil som skötte inkopplingen och själva "tänkandet" stod datorn för..
så är det ju på växlarna på elektroniska lådor men att dom hade vanlig hydrauliskt styrd lockup var ju lite udda när allt annat är elektroniskt, så brukar det inte va..
det var ju inte farligt i skatt heller..
sen är det ju bakvagnen jag inte riktigt gillar, stel axel är bättre och går att få tag i locker till. multilinken finns ju bara med sunkdiff och dessutom är det kompositfjäder och svindyra stötdämpare.
går och lurar på att byta till V90
- _chevrolet_
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1974
- Blev medlem: 14 jun 2006, 20:14
- Kör: Buick Roadmaster
- Ort: Dingelvik
Re: går och lurar på att byta till V90
_chevrolet_ skrev:å fan det blev ju genast roligare, trodde det var en solenoidventil som skötte inkopplingen och själva "tänkandet" stod datorn för..
så är det ju på växlarna på elektroniska lådor men att dom hade vanlig hydrauliskt styrd lockup var ju lite udda när allt annat är elektroniskt, så brukar det inte va..
det var ju inte farligt i skatt heller..
sen är det ju bakvagnen jag inte riktigt gillar, stel axel är bättre och går att få tag i locker till. multilinken finns ju bara med sunkdiff och dessutom är det kompositfjäder och svindyra stötdämpare.
finns lösningar även där .. kör själv med gula koni å hjälpfjädrar istället
http://pro3dgraphics.ath.cx/micke/?acti ... 0187%2EJPG min lösning på dilemmat
För att se mitt 960 T6 bygge så kika vidare på http://www.garaget.org/?car=100532
-
- Moderator
- Inlägg: 19505
- Blev medlem: 21 apr 2005, 21:50
- Ort: Stockholm
Re: går och lurar på att byta till V90
nä ja vet väl att du pillat me din zf så den inte är så slirig, men nu menar jag i Orginalutförande, min spontana känsla är att 960 lådan växlar mer kontrollerat.