går och lurar på att byta till V90

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Användarvisningsbild
_chevrolet_
Van forumsanvändare
Inlägg: 1974
Blev medlem: 14 jun 2006, 20:14
Kör: Buick Roadmaster
Ort: Dingelvik

Re: går och lurar på att byta till V90

Inlägg av _chevrolet_ »

å fan det blev ju genast roligare, trodde det var en solenoidventil som skötte inkopplingen och själva "tänkandet" stod datorn för..
så är det ju på växlarna på elektroniska lådor men att dom hade vanlig hydrauliskt styrd lockup var ju lite udda när allt annat är elektroniskt, så brukar det inte va..

det var ju inte farligt i skatt heller..
sen är det ju bakvagnen jag inte riktigt gillar, stel axel är bättre och går att få tag i locker till. multilinken finns ju bara med sunkdiff och dessutom är det kompositfjäder och svindyra stötdämpare.

Moon_Walk
Uppkörning
Inlägg: 628
Blev medlem: 26 aug 2003, 09:54
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: går och lurar på att byta till V90

Inlägg av Moon_Walk »

_chevrolet_ skrev:å fan det blev ju genast roligare, trodde det var en solenoidventil som skötte inkopplingen och själva "tänkandet" stod datorn för..
så är det ju på växlarna på elektroniska lådor men att dom hade vanlig hydrauliskt styrd lockup var ju lite udda när allt annat är elektroniskt, så brukar det inte va..

det var ju inte farligt i skatt heller..
sen är det ju bakvagnen jag inte riktigt gillar, stel axel är bättre och går att få tag i locker till. multilinken finns ju bara med sunkdiff och dessutom är det kompositfjäder och svindyra stötdämpare.

finns lösningar även där .. kör själv med gula koni å hjälpfjädrar istället ;)

http://pro3dgraphics.ath.cx/micke/?acti ... 0187%2EJPG min lösning på dilemmat
För att se mitt 960 T6 bygge så kika vidare på http://www.garaget.org/?car=100532

Hesselgren
Moderator
Inlägg: 19505
Blev medlem: 21 apr 2005, 21:50
Ort: Stockholm

Re: går och lurar på att byta till V90

Inlägg av Hesselgren »

nä ja vet väl att du pillat me din zf så den inte är så slirig, men nu menar jag i Orginalutförande, min spontana känsla är att 960 lådan växlar mer kontrollerat.

Skriv svar