Sida 2 av 2
Postat: 17 aug 2007, 06:39
av swetype3
Ådi skrev:Stänga av bilen i backarna måste ju slå allt
förbrukning 0.0L!
Det är ju det som händer när du motorbromsar, insprutningen stänger av tillförseln av bensin = 0,0l/mil.
Hesselgren skrev:_chevrolet_ du hyser verkligen agg mot dom som lyckats i livet du..
Att man "lyckats i livet" som du kallar det innebär inte på nåt sätt att man har några fördelar i trafiken, vilket många av den typen _chevy_ nämner verkar tro.[/quote]
Postat: 21 aug 2007, 14:58
av vixi
Visst kan man stänga av bilen utan att rattlåset
går i, vrid bara till nyckeln så motorn stannar och låt
tändningen vara på.
Postat: 23 aug 2007, 13:07
av Uffeeh
Acca väldigt lungt och försiktigt, planera körningen genom att acca i nerförsbackar o samla fart och låta bilen tappa fart i uppförsbackar. Släpp av i god tid innan rödljus/kurvor. Jag växlar alltid vid 2000 varv.
Jag personligen kör väldigt lungt så jag kör min 740, -86:a förgasare, på 0.75 som lägst, ligger oftast på 0.77 i blandad körning. Ej haft den tillräckligt länge för att prova långsträck.
Postat: 23 aug 2007, 13:09
av Uffeeh
P.S
Man måste inte ha tändningen på för att undvika rattlåset, när du tar UR nyckeln ur tändningslåset efter att ha vridit nyckeln så går rattlåset i.
Postat: 23 aug 2007, 14:04
av Bear
jonaz007 skrev:Jag såg ett tv-program om en extremt snål snubbe som alltid stängde av bilen och rullade den för hand de sista 100 metrarna hem och in i garaget för att spara bensin...
Låter som min gammla granne, han kallades puttarn i området, eftersom han fick putta in bilen sista metrarna
/Björn