varför en volvo 740???

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Soundrunner
Van forumsanvändare
Inlägg: 1517
Blev medlem: 12 feb 2006, 16:46
Kör: Bmw 325i Coupe
Ort: Gävle

Inlägg av Soundrunner »

Nääh men seriöst :) Jag köpte volvo för att det är en jäkla kvalitets bil! Och för att den är lättmeckad. SEN SÅ ÄLSKAR TJEJERNA MIN 740 ! Och jag är inte någon 740 raggare direkt :>
Bild
Volvo 945-SE 2.3 LTT - http://garaget.org/Lumik" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Anders1984
Forumsnarkoman
Inlägg: 4533
Blev medlem: 29 jan 2005, 15:21
Kör: Audi S6
Ort: Stockholm / Karlstad / Åmål

Inlägg av Anders1984 »

Soundrunner skrev:Nääh men seriöst :) Jag köpte volvo för att det är en jäkla kvalitets bil! Och för att den är lättmeckad. SEN SÅ ÄLSKAR TJEJERNA MIN 740 ! Och jag är inte någon 740 raggare direkt :>


haha precis! känner fan en del tjejer som gillar min bil med. det är kult! (som de säger :P)



jag ville ha en stor, krock/driftsäker, lättmeckad, prisvärd maskin som bara går och går, som även är rolig att köra. för mig är svaret givet.



använd inte bilen för att ragga tjejer med då! gillar de dig, kommer de även gilla din kärra ;)
Privat: Audi S6 -01 4.2L V8, Volvo 960 -96 2.5L Firmabil: Peugeot Partner -12
Kommande:
Audi S6 -08 5.2L V10

mandg

Inlägg av mandg »

Anders1984 skrev:
Soundrunner skrev:Nääh men seriöst :) Jag köpte volvo för att det är en jäkla kvalitets bil! Och för att den är lättmeckad. SEN SÅ ÄLSKAR TJEJERNA MIN 740 ! Och jag är inte någon 740 raggare direkt :>


haha precis! känner fan en del tjejer som gillar min bil med. det är kult! (som de säger :P)



jag ville ha en stor, krock/driftsäker, lättmeckad, prisvärd maskin som bara går och går, som även är rolig att köra. för mig är svaret givet.



använd inte bilen för att ragga tjejer med då! gillar de dig, kommer de även gilla din kärra ;)

GooFy!
Van forumsanvändare
Inlägg: 1220
Blev medlem: 06 dec 2004, 18:41
Kör: Fort
Ort: Skövdeeee Meckar: 745 Turbo

Inlägg av GooFy! »

vad för bilar tycker du är värt å lägga ner pengar på trimma å sånt då?
http://www.garaget.org/goofy" onclick="window.open(this.href);return false;
Volvo 745 T5-88
Volvo V70R-98

Lucif3r
Forumsnarkoman
Inlägg: 4001
Blev medlem: 06 jul 2005, 14:44
Ort: Sverige :)
Kontakt:

Inlägg av Lucif3r »

MattisH skrev:Letar han ovänner eller?? Varför i hela friden bara skriva ett sånt här inlägg som är inriktat på modellen han klankar ner på?



Jag har min för att den är skön att köra, går förbannat bra, rolig vinterbil, robust och säker. framförallt är det en riktigt billig och driftsäker bil.




Jag kan bara nicka instämmande... (förutom att min bil inte var billig varken i inköp eller reparationer)..
Bild

Glider runt i min blanka 945 <3

Användarvisningsbild
ZZUXX
Övningskörning
Inlägg: 106
Blev medlem: 02 apr 2006, 15:17
Ort: södern

Inlägg av ZZUXX »

Wirre740 skrev:Ja, varför lägger folk ner pengar på sina bilar?



Kanske för att man tycker att det är kul?

Kanske för att man gillar sin bil?



Varför lägger folk pengar på att få huset fint?

Kanske för att dom tycker om det?



Fattar ärligt talat inte att du inte förstår det själv utan att fråga här..



Mvh/Micke



PS. Och vad är det du har för förkärlek till frågetecken? Räcker det inte med ett när du ställer en fråga, blir du upphetsad av formen eller är det för att du inte orkar skriva dom i texten?


oj oj oj jag mötte visst en öm punkt där. eller ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????+



//zzuxx
Bild

Användarvisningsbild
ZZUXX
Övningskörning
Inlägg: 106
Blev medlem: 02 apr 2006, 15:17
Ort: södern

Inlägg av ZZUXX »

Kroona skrev:Måste ställa mig emot här..

hallå jag gör väl inte om min bil för andras skull?

För o ragga?

Måste man ha bil för o ragga?

Har gått bra för mig innan jag hade bil..

Sen att jag har modifierat min 850 diskret är ju bara för jag gillar allt vad bilar är...inte för nån annans skull...

bilintressé i mina ögon kallas det..precis som hästar är för en del tjejer som exempel..

Har jag fel övriga?



och till dej som skrivit topic-Har du inte råd själv o köpa en finare bil och bygga om eller vad är det du vill säga?


jo då jag har råd med en annan bil men jag nöjer mig med min bil eftersom jag bara åker ifrån punkt a till b
Bild

Wirre740
Van forumsanvändare
Inlägg: 1292
Blev medlem: 30 jan 2003, 23:23
Kör: 960 3,0 24V -97
Ort: Hagfors
Kontakt:

Inlägg av Wirre740 »

ZZUXX skrev:
Wirre740 skrev:Ja, varför lägger folk ner pengar på sina bilar?



Kanske för att man tycker att det är kul?

Kanske för att man gillar sin bil?



Varför lägger folk pengar på att få huset fint?

Kanske för att dom tycker om det?



Fattar ärligt talat inte att du inte förstår det själv utan att fråga här..



Mvh/Micke



PS. Och vad är det du har för förkärlek till frågetecken? Räcker det inte med ett när du ställer en fråga, blir du upphetsad av formen eller är det för att du inte orkar skriva dom i texten?


oj oj oj jag mötte visst en öm punkt där. eller ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????+



//zzuxx


Det tror jag inte... som du kanske kan läsa i min signatur så ser du att jag inte har någon 740.

Tycker bara att det verkar vara en dum fråga att ställa på ett forum för folk som är intresserade av den bilmodellen du gnäller på.

Läs gärna inlägget som "MattisH" skrev. Tycker det stämmer väldigt bra in på dig.



Mvh /Micke
240 Turbo -81, 960 3,0 -97, 245 DL -75, 245 DL -76, 245 GL -91, 940 Polar -95.

jijson
Van forumsanvändare
Inlägg: 1774
Blev medlem: 16 maj 2005, 23:55
Ort: Växjö / Väckelsång
Kontakt:

Inlägg av jijson »

ïnte hört någon säga rakt till mig att min 744är ful, utan får bra kommentarar även om de kör EVO, Supra, Skyline eller Cosworth :P

lägger man ner tid och pengar på en bil så är det inte många som klagar..

men sladdar man runt korvmojjen och åker runt på stan med en massa fulla jävlar i baksätet som skriker könsord och annat. Tro fan Volvo 740 får ett dåligt ryckte...



( jag hatar folk som använder mer än tio stycken utav symboler som

"!" eller "?"
)
Bild

Lucif3r
Forumsnarkoman
Inlägg: 4001
Blev medlem: 06 jul 2005, 14:44
Ort: Sverige :)
Kontakt:

Inlägg av Lucif3r »

ZZUXX skrev:oj oj oj jag mötte visst en öm punkt där. eller ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????+



//zzuxx






men herregud... Bara för att du har svårt att fatta en mening med enbart ett frågetecken, så behöver du väl inte skriva hundratals som någon jävla fjortis...

Jag är 101% säker på att alla här inne (du räknas inte) förstår att en mening avslutad med ett frågetecken, är en fråga...
Bild

Glider runt i min blanka 945 <3

Soundrunner
Van forumsanvändare
Inlägg: 1517
Blev medlem: 12 feb 2006, 16:46
Kör: Bmw 325i Coupe
Ort: Gävle

Inlägg av Soundrunner »

Man lägger ner pengar på det man tycker är värt! Om du inte gillar Volvo tycker jag du ska söka dig till ett annat forum. Forumet är till för folk som faktiskt gillar att hålla på med sin bil för nöjjets skull.



Och om man inte har 600 000 att lägga på en sportbil, vilken bil är då inte en "punkt a till b bil" ? :|
Bild
Volvo 945-SE 2.3 LTT - http://garaget.org/Lumik" onclick="window.open(this.href);return false;

Kroona
Övningskörning
Inlägg: 207
Blev medlem: 29 jan 2006, 21:42

Inlägg av Kroona »

ZZUXX skrev:
Kroona skrev:Måste ställa mig emot här..

hallå jag gör väl inte om min bil för andras skull?

För o ragga?

Måste man ha bil för o ragga?

Har gått bra för mig innan jag hade bil..

Sen att jag har modifierat min 850 diskret är ju bara för jag gillar allt vad bilar är...inte för nån annans skull...

bilintressé i mina ögon kallas det..precis som hästar är för en del tjejer som exempel..

Har jag fel övriga?



och till dej som skrivit topic-Har du inte råd själv o köpa en finare bil och bygga om eller vad är det du vill säga?


jo då jag har råd med en annan bil men jag nöjer mig med min bil eftersom jag bara åker ifrån punkt a till b








Vill brudar åka med dig i din "police" bil?

Sluta skriv 7 miljoner frågetecken..

Användarvisningsbild
ZZUXX
Övningskörning
Inlägg: 106
Blev medlem: 02 apr 2006, 15:17
Ort: södern

Inlägg av ZZUXX »

wicked1 skrev:det e sånna töntar som du pratar om som förstör 740in, stora jävla klistermärken överallt å flames/tribals över hela bilen. Tro fan att folk tycker dom e fula då.



En hel 740, med fint polerad lack och några fina fälgar är så otroligt snyggt. Varför kan inte alla sluta förstöra sina 740is?


jag köpte min för att den är driftsäker och lättmekad och jag brydde mig inte så mycket om lacken. personligen är det för mycket jobb för att få den fin igen.

klagar dock inte på volvo 740. jag trodde inte det bara va här det klassades som en raggarbil utan att det va utspritt i sverige. från flera håll hör man ju det. därav min fråga.
Bild

Användarvisningsbild
ZZUXX
Övningskörning
Inlägg: 106
Blev medlem: 02 apr 2006, 15:17
Ort: södern

Inlägg av ZZUXX »

Turbo_Erik skrev:Bara sälja och köpa en M3 då... :roll:





Jag kör inte min volvo för att ragga fjortisbrudar eller för att burna vid fullsatta busshållsplatser...



Jag har inte min bil för någon annans skull, utan för min egen


jag ger samma sammanfattade svar till alla.

jag köpte min för att den är driftsäker och lättmekad och jag brydde mig inte så mycket om lacken. personligen är det för mycket jobb för att få den fin igen.

klagar dock inte på volvo 740. jag trodde inte det bara va här det klassades som en raggarbil utan att det va utspritt i sverige. från flera håll hör man ju det. därav min fråga.
Bild

Användarvisningsbild
ZZUXX
Övningskörning
Inlägg: 106
Blev medlem: 02 apr 2006, 15:17
Ort: södern

Inlägg av ZZUXX »

MattisH skrev:Letar han ovänner eller?? Varför i hela friden bara skriva ett sånt här inlägg som är inriktat på modellen han klankar ner på?



Jag har min för att den är skön att köra, går förbannat bra, rolig vinterbil, robust och säker. framförallt är det en riktigt billig och driftsäker bil.




jag ger samma sammanfattade svar till alla.

jag köpte min för att den är driftsäker och lättmekad och jag brydde mig inte så mycket om lacken. personligen är det för mycket jobb för att få den fin igen.

klagar dock inte på volvo 740. jag trodde inte det bara va här där jag bor den klassades som en raggarbil utan att det va utspritt i sverige. från flera håll hör man ju det. därav min fråga.
Bild

Användarvisningsbild
ZZUXX
Övningskörning
Inlägg: 106
Blev medlem: 02 apr 2006, 15:17
Ort: södern

Inlägg av ZZUXX »

Wirre740 skrev:
ZZUXX skrev:
Wirre740 skrev:Ja, varför lägger folk ner pengar på sina bilar?



Kanske för att man tycker att det är kul?

Kanske för att man gillar sin bil?



Varför lägger folk pengar på att få huset fint?

Kanske för att dom tycker om det?



Fattar ärligt talat inte att du inte förstår det själv utan att fråga här..



Mvh/Micke



PS. Och vad är det du har för förkärlek till frågetecken? Räcker det inte med ett när du ställer en fråga, blir du upphetsad av formen eller är det för att du inte orkar skriva dom i texten?


oj oj oj jag mötte visst en öm punkt där. eller ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????+



//zzuxx


Det tror jag inte... som du kanske kan läsa i min signatur så ser du att jag inte har någon 740.

Tycker bara att det verkar vara en dum fråga att ställa på ett forum för folk som är intresserade av den bilmodellen du gnäller på.

Läs gärna inlägget som "MattisH" skrev. Tycker det stämmer väldigt bra in på dig.



Mvh /Micke


av att dömma så har du en om det inte är en 760tic.

det är väl mest modellen jag tänker på inte motoralternativet.

jag ger samma sammanfattade svar till alla.

jag köpte min för att den är driftsäker och lättmekad och jag brydde mig inte så mycket om lacken. personligen är det för mycket jobb för att få den fin igen.

klagar dock inte på volvo 740. jag trodde inte det bara va här där jag bor den klassades som en raggarbil utan att det va utspritt i sverige. från flera håll hör man ju det. därav min fråga.
Bild

Användarvisningsbild
ZZUXX
Övningskörning
Inlägg: 106
Blev medlem: 02 apr 2006, 15:17
Ort: södern

Inlägg av ZZUXX »

Lucif3r skrev:
ZZUXX skrev:oj oj oj jag mötte visst en öm punkt där. eller ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????+



//zzuxx






men herregud... Bara för att du har svårt att fatta en mening med enbart ett frågetecken, så behöver du väl inte skriva hundratals som någon jävla fjortis...

Jag är 101% säker på att alla här inne (du räknas inte) förstår att en mening avslutad med ett frågetecken, är en fråga...


mm jag förstår hur du menar oxå angående frågetecken men eftersom du klagade istället för att kom med ett svar så kanske du inte förstod frågan.

jag ger samma sammanfattade svar till alla.

jag köpte min för att den är driftsäker och lättmekad och jag brydde mig inte så mycket om lacken. personligen är det för mycket jobb för att få den fin igen.

klagar dock inte på volvo 740. jag trodde inte det bara va här där jag bor den klassades som en raggarbil utan att det va utspritt i sverige. från flera håll hör man ju det. därav min fråga.
Bild

Wirre740
Van forumsanvändare
Inlägg: 1292
Blev medlem: 30 jan 2003, 23:23
Kör: 960 3,0 24V -97
Ort: Hagfors
Kontakt:

Inlägg av Wirre740 »

ZZUXX skrev:
av att dömma så har du en om det inte är en 760tic.

det är väl mest modellen jag tänker på inte motoralternativet.

jag ger samma sammanfattade svar till alla.

jag köpte min för att den är driftsäker och lättmekad och jag brydde mig inte så mycket om lacken. personligen är det för mycket jobb för att få den fin igen.

klagar dock inte på volvo 740. jag trodde inte det bara va här där jag bor den klassades som en raggarbil utan att det va utspritt i sverige. från flera håll hör man ju det. därav min fråga.




Om alla ska få samma svar så räcker det väl att du skriver det en gång?

Eller försöker du få mest inlägg per dag?



Mvh//Micke
240 Turbo -81, 960 3,0 -97, 245 DL -75, 245 DL -76, 245 GL -91, 940 Polar -95.

Användarvisningsbild
ZZUXX
Övningskörning
Inlägg: 106
Blev medlem: 02 apr 2006, 15:17
Ort: södern

Inlägg av ZZUXX »

Wirre740 skrev:
ZZUXX skrev:
av att dömma så har du en om det inte är en 760tic.

det är väl mest modellen jag tänker på inte motoralternativet.

jag ger samma sammanfattade svar till alla.

jag köpte min för att den är driftsäker och lättmekad och jag brydde mig inte så mycket om lacken. personligen är det för mycket jobb för att få den fin igen.

klagar dock inte på volvo 740. jag trodde inte det bara va här där jag bor den klassades som en raggarbil utan att det va utspritt i sverige. från flera håll hör man ju det. därav min fråga.




Om alla ska få samma svar så räcker det väl att du skriver det en gång?

Eller försöker du få mest inlägg per dag?



Mvh//Micke


hur ska du veta att det gäller dig då? det är många som skriver. //zzuxx
Bild

Henta
Färsk användare
Inlägg: 26
Blev medlem: 03 jun 2006, 19:15

Inlägg av Henta »

passar det inte så är du välkommen till något annat bil forum?

trött på folk som inet har annat för sig än att klaga på andras lycka!
740GL-87

Wirre740
Van forumsanvändare
Inlägg: 1292
Blev medlem: 30 jan 2003, 23:23
Kör: 960 3,0 24V -97
Ort: Hagfors
Kontakt:

Inlägg av Wirre740 »

ZZUXX skrev:
Wirre740 skrev:
ZZUXX skrev:
av att dömma så har du en om det inte är en 760tic.

det är väl mest modellen jag tänker på inte motoralternativet.

jag ger samma sammanfattade svar till alla.

jag köpte min för att den är driftsäker och lättmekad och jag brydde mig inte så mycket om lacken. personligen är det för mycket jobb för att få den fin igen.

klagar dock inte på volvo 740. jag trodde inte det bara va här där jag bor den klassades som en raggarbil utan att det va utspritt i sverige. från flera håll hör man ju det. därav min fråga.




Om alla ska få samma svar så räcker det väl att du skriver det en gång?

Eller försöker du få mest inlägg per dag?



Mvh//Micke


hur ska du veta att det gäller dig då? det är många som skriver. //zzuxx


Hur jag ska veta det? Kan ju bero på att du skrev "jag ger samma sammanfattade svar till alla" och då behöver du väl inte skriva det till alla?



Mvh //Micke
240 Turbo -81, 960 3,0 -97, 245 DL -75, 245 DL -76, 245 GL -91, 940 Polar -95.

rickard
Forumsfreak
Inlägg: 3142
Blev medlem: 22 jul 2003, 19:24
Kör: som en galning
Ort: Östervåla

Inlägg av rickard »

jadu.. att du inte får nåra brudar pga en gammal 744 som är ett rent ihopplock utav olika karossdelar, eller polismålad.. vad man nu ska kalla det.. eller kanske utav en krockad 745´a?? ska du nog vara glad över (dom kanske är lika risiga dom isf..??)



jag har haft volvo i blodet, farsan har kört volvo sen innan jag föddes, nu idag så har jag bara min 744gl (också krockskadad och ful... 8) ) bara för att den är billig i drift, samtidigt som den ger god komfort och bra krocksäkerhet. Mycket lågt inköpspris, extremt billiga reservdelar.. om något pajjar, å då är det lätt att laga själv.. också behövs bara trafikförsäkring. = Billiga mil trotts att jag ligger på strax över 10 kr /milen i bränsle.. hård körning.



765´an är en ren hobbybil. Varför det blev en sån..? JOdu, säg det. När den är klar kommer den vara lite speciell, trotts att det är en volvo :)



Jag har absolut inget emot andra märken, jag har ju t.ec en kingcab också, har planer på att införskaffa en bruks-jänk till nästa sommar, drömmer lite om en MB Geländewagen.. (får bli en sån då hummer är lite för dyra för mig..) :D



ps, köp en burk målarfärg å dra över samma färg på din 744 så ska du se att den inte skrämmer iväg brudarna för dig iaf.. om du nu tvunget ska ha den som raggarbil.
Bild

segdraget 765-88 t5-project, en massa skrotiga 740is och några v70is... toppat med några kingcabs!

Thomas_7i
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2345
Blev medlem: 14 mar 2005, 11:11
Kör: Citroen C3 II
Ort: Bålsta

Inlägg av Thomas_7i »

Men lååååås den här tråden!! Den är ju bara tragisk!



MvH Thomas

Peter Larsson
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 3087
Blev medlem: 25 nov 2004, 18:08
Kör: CBB
Ort: Stockholm Medlemsnr: 3

Inlägg av Peter Larsson »

Låser då denna tråd har spårat ur totalt.



Mvh/ Peter Larsson - Moderator
Hesselgren skrev:Skönt med ordentlig belysning i handskfacket när man käkar mosmeny i bilen nattetid..
|740 GL -88| |745 Turbo -88 USA-import| |760 GLE -83| |760 GLE Executive -90| |780 -87| |780 Turbo -89 USA-import|

Låst