silverräven skrev:
Förresten du mupp. Nu klagar du på din bränsleförbrukning. Du brukar ju skryta om hur LITE E85 din bil drar.....
Ja men jag har en del problem som har med det att göra som t.ex:
* Bromsarna fram har en skillnad på 29% mellan sig. En av dom ligger på. Bilen drar åt höger och höger framdäck är snedslitet.
* Hjulinställning verkar behövas
* Däcken läcker luft för att ventilerna är kassa.
* Däcken har storleken:
195/60 R14 vilket gör att mätaren ej stämmer med verklig fart och när jag ligger i
"110" så har jag en massa bilar som ligger i röven och trycker för att jag kör för sakta i verklig fart vilket får mig att trycka lite extra och då är varvräknaren uppe i mer än 3000rpm vilket suger soppa
* Förgasaren behöver rengöras.
* Växellådan har gått mer än 30k mil och har börjat slira en del.
Min lösning på problemet är dock följande:
* Byta A-kammen mot T-kammen som jag har liggandes
* Ventiljustering
* Höja tändningen från 8° till 12-15° precis som B230E har
* Köpa sportinsatsluftfilter
* Fixa med röret som går mellan luftburk och förgasare (har en försmalning precis innan förgasaren)
* Borra upp hål i luftburkens undersida
* Köpa extractorgrenrör
* Nya däck med rätt storlek
* 2.5" avgassystem
* Få mitt LH-2.4-insprut monterat på min B230A
Den drog 1.26l/milen motorvägskörning nu senast och då är det lite stad och bus inblandat. Jag räknade ut (med hjälp av polare) att den drar 0.85l/milen motorvägskörning på
BF98.