740 Turbo Intercooler Stulen! HJÄLP!

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
ToBb@
Forumsfreak
Inlägg: 3271
Blev medlem: 27 aug 2004, 17:46
Ort: Karlskoga Medlemsnummerr: 276 Volvo 740 GL-88

Inlägg av ToBb@ »

Blaxxor skrev:
ToBb@ skrev:
Nilaya skrev:Låter som om den där skroten inte är allt för pålitlig i mina ögon.



Hur fan kom din 740 upp på en 940 ? Är juh knappast så att grabbarna har kastat upp den.



JAG tror att skroten har snott din bil. Tagit det dom velat ha och sedan ställt den utanför.



Sen har dom ringt till dig å sagt att "ja din bil står här" !



Tror knappast att dom andra misstänkta (den förra ägaren) har tillgång till lastbil med kran.



Är juh iofs bara min tanke. Men ja skulle bli flyförbannad om någon gjorde såhär mot mig.



Hoppas att allting löser sig för dig.



/Micke


Hållermed det är välldigt märkligt


Ja, speciellt med tanke på att dom hade ditt mobilnummer ? :?


Om det nu inte satt några regplåtar eller någon sånt så kan man ju garanterat anta att det är bilskroten som har plockat delarna från din bil.



Kan ju va så att någon såg bilen och snodde den och kördeomkring med den och krockade med en stolpe eller körde av vägen, Sen kom bilskortens bärningsbil och plockadeupp bilen och plockadeav allt av värde för att sedan ringa dig och medela var bilen fanns men borde ju va smidigare för skroten att mosasönder bilen så alla spåren försvann men men finns ju folk till allt desvärre...
Volvo 740 GL 88B

Rikard_n
Van forumsanvändare
Inlägg: 1758
Blev medlem: 03 apr 2004, 01:13
Ort: Alingsås

Inlägg av Rikard_n »

fy fan säger ja... vilka svin det finns... finns ju tyvärr sådana som inte kan skilja på min och ditt :( :(
Bild

Användarvisningsbild
MattisH
Dags att bli medlem?
Inlägg: 5171
Blev medlem: 25 maj 2003, 23:24
Kör: Fabia & Vitara
Ort: Hässleholm

Inlägg av MattisH »

ToBb@ skrev:

Om det nu inte satt några regplåtar eller någon sånt så kan man ju garanterat anta att det är bilskroten som har plockat delarna från din bil.



Kan ju va så att någon såg bilen och snodde den och kördeomkring med den och krockade med en stolpe eller körde av vägen, Sen kom bilskortens bärningsbil och plockadeupp bilen och plockadeav allt av värde för att sedan ringa dig och medela var bilen fanns men borde ju va smidigare för skroten att mosasönder bilen så alla spåren försvann men men finns ju folk till allt desvärre...


Dom brukar inte vara så snabba med att plocka upp bilar!
Säger Mathias som kör Zukan
Bild

nitro87
Övningskörning
Inlägg: 133
Blev medlem: 20 mar 2005, 20:42
Ort: sverige

Inlägg av nitro87 »

Det är också en sak, bilen stod ovanpå en 940, utanför skroten, alltså inte innanför.

Och som jag hört lite så är det så att dom flesta tjuvarna dumpar stulna bilar just i det området, om man åker dit så ser man iallafall ett par misstänksamma säkert stulna bilar med diverse saker som tyder på stulet...

Östlund
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6877
Blev medlem: 03 sep 2004, 22:10
Kör: Volvo, Skoda
Ort: Nykvarn

Inlägg av Östlund »

Vilken skrot är det.. Någon i Gladökvarn??



Håller med, områden runt den skroten är inte dom trevligaste :?
Volvo 244 DL -77 Volvo V70 2,5t -05 Skoda Octavia 4x4 -14

Hellquist
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2995
Blev medlem: 25 jun 2005, 21:11
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av Hellquist »

FAN va arg jag blir när jag läser detta!!



Jag ska göra som Decibel (här på forumet), Köpa ett basbollträ och ha med mig överallt. Sedan när jag ser någon som försöker bryta sig in i min bil så ska jag slå till såå in i ********.



*Kollar så min bil står kvar här ute...*



Skroten och den tidigare ägaren behöver ju inte vara inblandade, Den tidigare ägaren har väl inte gjort något fel? Skroten kanske började demontera bilen och sedan upptäckte att det var din? Dock verkar det ju inte så...



Om du träffar dem, Ta ett extra slag ifrån mig.



Hoppas du får ersättning för bilen.





EDIT: Varför ska de ta en 740. Jag börjar bli orolig för 740 beståndet, De försvinner ju i ganksa rask takt... Usch..



Synd om dig
Bild
Busbil: Mitsubishi Evo VI GSR -99 380hk/500Nm

rickard
Forumsfreak
Inlägg: 3142
Blev medlem: 22 jul 2003, 19:24
Kör: som en galning
Ort: Östervåla

Inlägg av rickard »

jo detta verkar skumt.. hur fan fick de tag i ditt nummer?



Eller finns det något chassinummer någontsanns du missat?

jag kommer bara på två ställen där det står, under huven på en lös bricka samt instansat i chassit, synes om man öppnar höger framdörr..



Är också nyfiken på vilken skrot det är, Gladö? Mkt småskrotar där också å nåra fifflar säkert en del..
Bild

segdraget 765-88 t5-project, en massa skrotiga 740is och några v70is... toppat med några kingcabs!

nitro87
Övningskörning
Inlägg: 133
Blev medlem: 20 mar 2005, 20:42
Ort: sverige

Inlägg av nitro87 »

bromma bilskrot var det...



Jag hade inga dörrar, ingenting, det var bilskroten som sa att alla chassi nummer var borttagna...

dom som hade vart på bilen hade nån form av verktyg för att kapa olika metall saker... dom hade kapat dom där stolparna mellan fram och bakdörrarna...



Jag frågade sen hur dom fick mitt nr, och dom sa att dom kollat upp vem bilen stod på och kollat på eniro (efternamnet), ringt farsan som sen gav mitt nr till dom..

g0ury
Övningskörning
Inlägg: 279
Blev medlem: 14 jun 2005, 20:09
Ort: Karlskoga

Inlägg av g0ury »

Plockade de av allt utom regskyltarna alltså?

Eller hur fick de reda på att det var du som ägde den om alla nr var borta?



Kanske står tidigare men jag frågar iaf.



Mvh Peter
Volvo frälst

rickard
Forumsfreak
Inlägg: 3142
Blev medlem: 22 jul 2003, 19:24
Kör: som en galning
Ort: Östervåla

Inlägg av rickard »

jasså bromma. Hmm. jag var faktiskt där bara dagen efter du sa att du hittat bilen... stod ingen där då :o



Men om dom har kollat upp vem bilen stod på så måste ju chassinr &/eller regplåtar ha funnits. annars har dom gjort bort sig..
Bild

segdraget 765-88 t5-project, en massa skrotiga 740is och några v70is... toppat med några kingcabs!

nitro87
Övningskörning
Inlägg: 133
Blev medlem: 20 mar 2005, 20:42
Ort: sverige

Inlägg av nitro87 »

g0ury skrev:Plockade de av allt utom regskyltarna alltså?

Eller hur fick de reda på att det var du som ägde den om alla nr var borta?



Kanske står tidigare men jag frågar iaf.



Mvh Peter


regplåtarna var borta..

handboken till bilen låg på golvet i den, där stod regnummret enligt dom och så kolla dom upp och såg att jag stod på bilen, då kolla dom eniro..

m[a]ster

Inlägg av m[a]ster »

nitro87 skrev:
g0ury skrev:Plockade de av allt utom regskyltarna alltså?

Eller hur fick de reda på att det var du som ägde den om alla nr var borta?



Kanske står tidigare men jag frågar iaf.



Mvh Peter


regplåtarna var borta..

handboken till bilen låg på golvet i den, där stod regnummret enligt dom och så kolla dom upp och såg att jag stod på bilen, då kolla dom eniro..


ja tycker det är skumt... va var det för chassienummer? en del kan ju kopiera det och sätta på en annan bil ju...

nitro87
Övningskörning
Inlägg: 133
Blev medlem: 20 mar 2005, 20:42
Ort: sverige

Inlägg av nitro87 »

m[a]ster skrev:
nitro87 skrev:
g0ury skrev:Plockade de av allt utom regskyltarna alltså?

Eller hur fick de reda på att det var du som ägde den om alla nr var borta?



Kanske står tidigare men jag frågar iaf.



Mvh Peter


regplåtarna var borta..

handboken till bilen låg på golvet i den, där stod regnummret enligt dom och så kolla dom upp och såg att jag stod på bilen, då kolla dom eniro..


ja tycker det är skumt... va var det för chassienummer? en del kan ju kopiera det och sätta på en annan bil ju...




Kanske men jag är ganska övertygad om att det var min bil...

Den hade samma konstiga rull sak i bakluckan som jag aldrig sett förut, och exakt samma lack, och samma trasiga baklampa, och samma repa på sidan av lacken, m.m.m,, mkt tydde på att det var min bil som stod där, såpass fräsch 740 är svårt o hitta och svårt att göra så den ser ut som min...

NukeR
Övningskörning
Inlägg: 221
Blev medlem: 11 sep 2005, 21:15
Ort: Söderort / Sthlm

Inlägg av NukeR »

FY FAN ! :twisted:

nu e man förbannad ! :twisted:

Någon tipsade om siren jag ska fan koppla in min ambulans siren INNE i bilen som ansluts till larmet sen kan jag fan skratta gött åt den som snor min bil !
Min hemsida -> http://hem.bredband.net/tobkur/

Volvo 7/900 Download server http://nukerz.myftp.org/

g0ury
Övningskörning
Inlägg: 279
Blev medlem: 14 jun 2005, 20:09
Ort: Karlskoga

Inlägg av g0ury »

riktigt klantigt om de glömde kvar en bok där det stod reg nr. De har plockat allt annat men glömt de.



Var den fräsch i karossen??? De måste ju ha varit ute efter nått speciellt på bilen för annars så skulle den säkert ha rullat med annat nr nu.



Hur har det gått med ersättning?
Volvo frälst

Tomten
Van forumsanvändare
Inlägg: 1432
Blev medlem: 24 feb 2005, 20:24
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Tomten »

om du hittar personerna/personen så banka skiten ur dom/den



om dom snor min bil tror jag jag skulle dö...

sörjer med det mannen

JE Jr
Ledamot
Inlägg: 3369
Blev medlem: 14 apr 2003, 21:57
Kör: 740GLE
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av JE Jr »

Vad tråkigt!!



Den där bilen har jag sett i våras när jag var ner och hälsade på en kille på KTH, vi var ut och gick lite på kvällen, och den stod på en gata där i närheten, volvotok som man är så kikar man ju när man ser nån Volvo, och det är ju lite ovanligt med en 740 med en sån där rund blå dekal med "diplomat and special sales" eller vad det står!

rickard
Forumsfreak
Inlägg: 3142
Blev medlem: 22 jul 2003, 19:24
Kör: som en galning
Ort: Östervåla

Inlägg av rickard »

var å kikade på den andra 940in som stod där utan plåtar och regskyltar, med bortkapad balk där chassinumret normalt står, låg några parkeirngsböter i den (KLANTIGT att glömma dom när man lagt ner så mycket jobb på att kapa loss balkar & ta bort regplåtar..), så kollade vi upp den. Var ej stulen och vi ringde ägaren, han hade kört över några lyktstolpar med den sa han... å garvade typ :S
Bild

segdraget 765-88 t5-project, en massa skrotiga 740is och några v70is... toppat med några kingcabs!

ToBb@
Forumsfreak
Inlägg: 3271
Blev medlem: 27 aug 2004, 17:46
Ort: Karlskoga Medlemsnummerr: 276 Volvo 740 GL-88

Inlägg av ToBb@ »

rickard84 skrev:var å kikade på den andra 940in som stod där utan plåtar och regskyltar, med bortkapad balk där chassinumret normalt står, låg några parkeirngsböter i den (KLANTIGT att glömma dom när man lagt ner så mycket jobb på att kapa loss balkar & ta bort regplåtar..), så kollade vi upp den. Var ej stulen och vi ringde ägaren, han hade kört över några lyktstolpar med den sa han... å garvade typ :S




hahaha... Rattfyllo?
Volvo 740 GL 88B

nitro87
Övningskörning
Inlägg: 133
Blev medlem: 20 mar 2005, 20:42
Ort: sverige

Inlägg av nitro87 »

g0ury skrev:riktigt klantigt om de glömde kvar en bok där det stod reg nr. De har plockat allt annat men glömt de.



Var den fräsch i karossen??? De måste ju ha varit ute efter nått speciellt på bilen för annars så skulle den säkert ha rullat med annat nr nu.



Hur har det gått med ersättning?


Ingen ersättning, hann ju inte försäkra den...

nitro87
Övningskörning
Inlägg: 133
Blev medlem: 20 mar 2005, 20:42
Ort: sverige

Inlägg av nitro87 »

JE Jr skrev:Vad tråkigt!!



Den där bilen har jag sett i våras när jag var ner och hälsade på en kille på KTH, vi var ut och gick lite på kvällen, och den stod på en gata där i närheten, volvotok som man är så kikar man ju när man ser nån Volvo, och det är ju lite ovanligt med en 740 med en sån där rund blå dekal med "diplomat and special sales" eller vad det står!


Mm, stod USA diplomat nånting, en fin blå dekal på sidorutan..

nitro87
Övningskörning
Inlägg: 133
Blev medlem: 20 mar 2005, 20:42
Ort: sverige

Inlägg av nitro87 »

rickard84 skrev:var å kikade på den andra 940in som stod där utan plåtar och regskyltar, med bortkapad balk där chassinumret normalt står, låg några parkeirngsböter i den (KLANTIGT att glömma dom när man lagt ner så mycket jobb på att kapa loss balkar & ta bort regplåtar..), så kollade vi upp den. Var ej stulen och vi ringde ägaren, han hade kört över några lyktstolpar med den sa han... å garvade typ :S


Skumt, för bromma bilskrot sa att bilarna kom samtidigt, eller måste kommit samtidigt. Då måste han ha sett något eller nåt eller veta hur bilen kommit dit, och antagligen vet han hur min också kommit dit isånnafall.



Vad heter ägaren på 940n?

rickard
Forumsfreak
Inlägg: 3142
Blev medlem: 22 jul 2003, 19:24
Kör: som en galning
Ort: Östervåla

Inlägg av rickard »

du har PM...





tjadu som jag skrev i PM så var det ganska länge sedan 940in blev skrot, jag är mycket tveksam till att ägaren till den ens visste var bilen stod. Men det kan ju vara värt att ringa å fråga
Bild

segdraget 765-88 t5-project, en massa skrotiga 740is och några v70is... toppat med några kingcabs!

Skriv svar