dålig värme 740 turbo -90 AC

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
load3d
Övningskörning
Inlägg: 224
Blev medlem: 02 nov 2010, 16:21

dålig värme 740 turbo -90 AC

Inlägg av load3d »

hej,
har dålig värme när jag kör med bilen, har bytt värmepaket då de förra va trasigt, har kollat så att spjället i värmepaketet rör sig, när man vrider mellan kallt och varmt. Har även bytt värmeventilen som sitter på en slang in till värmepaketet som styrs av vakum.

båda slangarna är varma in till värmepaketet, men det är som bäst halv ljummen luft som kommer ut..

motorn bygger inget tryck i kylsystemet, tappar ingen kylarvätska.. börjar ändå misstänka att toppackningen är trasig?

lite tips å ideer skulle inte skada

sic
Övningskörning
Inlägg: 123
Blev medlem: 21 jun 2009, 09:32

Re: dålig värme 740 turbo -90 AC

Inlägg av sic »

Byt till en ny termostat 92graders för din verkar vara i öppet läge jämt.

load3d
Övningskörning
Inlägg: 224
Blev medlem: 02 nov 2010, 16:21

Re: dålig värme 740 turbo -90 AC

Inlägg av load3d »

har nyss bytt ska kolla om det blir nå bättre fnös, om bilen står inne och få bli genomvarm så har jag go-värme, men far man ut å kör (hårt) så börjar den blåsa kallt efter en stund....

load3d
Övningskörning
Inlägg: 224
Blev medlem: 02 nov 2010, 16:21

Re: dålig värme 740 turbo -90 AC

Inlägg av load3d »

nu har ja bytt termostaten också. Samma problem kvarstår, men har märkt att på tomgång (ute) så får jag ingen värme, håller jag den på 2500varv så kommer det bättre med värme men ändå klent.

Är ju som att det skulle vara dålig cirkulation i kylsystemet.

Skriv svar