Lite allmänt snacka om 740 Turbo

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Kx5
Övningskörning
Inlägg: 165
Blev medlem: 06 jun 2010, 21:37
Kör: Ford Escort Diesel
Ort: Örebro

Lite allmänt snacka om 740 Turbo

Inlägg av Kx5 »

Sitter här nu en seg och tröttsam lördagsnatt, och funderar lite över 740 turbo bilarna! Eftersom jag inte är nåt stort intresse för styling och massa trim. speciellt inte på en volvo i såna fall :lol:

Satt åh kollade lite info! Försökte kolla transportstyrelsen info om hur många turbosar det finns kvar av 700 modellen! men kunde ej hitta nåt. Kanske måste beställa uppgifter? :roll:
Ialafall vad jag har hört av er och andra! samt både sett åh märkt, Det e ju väldigt ovanligt med 740 turbo. De minskar tycker jag nåt enormt! ialafall sen jag var 17-18. Menar bara på 5 år? Satt och kolla lite på blocket. Hitta 2 sidor på volvo 740 Turbo till salu i hela sverige! och inte EN ENDA! Var orginal!??! :( Alla var söndertrimmade,fjortistylade,sönderkörda m.m.. visst de går väl åh rädda om man vill men e ju ett helvetes jobb!

Jämfört med 19-20 sidor på alla andra, GL,GLE och GLT! och de turbosar som fanns på blocket va de flesta från 90 talet! hitta några från 86. Samma om man kollar på garaget.org. Hittar inte många orginal :(

Åh jag tror inte att det e många förutom jag på denna forum som har eller renoverar en 740 turbo till orginalskick? eller 760!
Jag menar nästan varenda stylade volvo 700 ser ju likadana ut mer eller mindre,940 front,960 front,T5 motorer m.m? jag vill inget illa menat på er som håller på.. men om det nu är snack om att vi ska värna om våra 700/900 modeller! så tycker inte jag plast och massa trim gör det bättre! Vill bara få upp ögonen på att vi måste bevara fler orginalbilar! För en dag kommer de vara eftertraktade!

Jag tycker jag ser oftare en PV eller Amazon än jag ser en 740 turbo! men det är väl så att 740 har ju blivit sveriges med kända ungdomsbil med tanke på att det är lättskruvat,billiga reservdelar m.m, Men personligen tycker jag inte det är speciellt coolt åh rolla en 740 åh bondsänka den m.m.. ja ni förstår :roll:

Åh som perra? sa till mig! Det finns inga tidiga 700 turbosar kvar.. så som min 740 85 som e på G.. och Arlys165 760 turbo 84..
ialafall inte i bra skick eller orört skick! för det kommer ju sluta med att folk trimmar sönder de,sen krockar,sladdar åh tillslut går sönder? vad blir det då? Jo skroten! Vet inte hur många 740 turbo jag sett på skroten som nån har förstört helt åh hållet!

Volvos b23et och b230ET motorer klarar inte trimmning på 500-600. det går ett tag. men sen då? då skjuter man både blocket åh hela skiten. Jag menar ett b230ET block går väl inte att köpa nytt idag? antar jag :roll:

Ursäkta men ville bara skriva ner lite synpunkter på vad jag allmänt tycker! Personligen tycker jag det redan är illa nu! visst! folk får göra som de vill med sin 740 turbo.. men jag ser aldrig nån som orginalrenoverar någon förutom jag? eller bevarar den i orginalskick?

Skriv gärna vad ni tycker! åh era synpunkter! Hoppas jag inte ställer till bråk nu :D

Mvh Kristoffer!
Spännade Män Luktar Ofta Diesel

HenrikG
Sekreterare
Inlägg: 3431
Blev medlem: 10 mar 2003, 19:33
Kör: för lite..
Ort: Stockholm. Klubbens försäkringsansvarig för MHRF-försäkringen
Kontakt:

Re: Lite allmänt snacka om 740 Turbo

Inlägg av HenrikG »

Jag är ganska säker på att du slagit huvudet på spiken vad det gäller framtidens bilintresse.

En 740 turbo har ju "bara" varit en ungdomsbil, men jag tror att det kommer bli mer intressant med originalrenoveringar i framtiden. Problemet med att en bilmodell är extremt populär är att de fina "tar slut", ingen tänker att det skulle kunna vara något speciellt att spara en sådan bil eftersom det "bara" är en volvo, som det finns tusentals av, men plötsligt så finns det inte så många längre och de riktigt fina går på export till utlandet. Det är en trend man kan se på lite äldre samlarvolvos, ofta är det så att varje generation köper tillbaka "sin" ungdomsbil/drömbil, så just nu är efterfrågan på 700/900-bilar i originalskick väldigt låg medan amazon/140 håller ett högt värde. 200-serien har börjat öka i pris över linjen vad jag kan se, något som indikerar att de som tog körkort när 240 turbo kom -81 börjar kommer upp i åldern då det finns utrymmer för en entusiastbil, bara som exempel.

Många här på forumet kör ju nyare bilar till vardags och har en 7/900 som extrabil eller behåller intresset för att skaffa en när tillfälle finns, det är inte så ofta man ser riktigt fina 700-bilar eller ens välskötta 900-serien i trafik tyvärr, i alla fall inte här i stockholm. Då är det ju perfekt att det redan nu finns entusiaster som bevarar och originalrenoverar sina bilar som inspriration för de redan intresserade att ta steget och köpa sig en entusiastbil.


/Henrik
Bild
Invecklare
780 -90, 945 -98, 944 -91, 744 -88, 745 -88, XC70 -13, V60 -18

swec_fullmoon
Forumsfreak
Inlägg: 3799
Blev medlem: 15 aug 2007, 23:54
Kör: Högertrafik

Re: Lite allmänt snacka om 740 Turbo

Inlägg av swec_fullmoon »

Men det är så det är lite. Innan jag hade körkort såg man bra mycket mer 740's väldigt många fina i originalskick
Sen så ska man väl slå ett slag för diverse företag som säljer trim och styling. hade inte det funnits i samma utsträckning så hade nog intresset inte vara lika stort och mer bilar hade varit orginal.

Fast att det finns få är väl att ta i. visst få emot vad det har varit men man ser ju fortfarande 740's o någon turbo då och då. Men det börjar mattas av rätt mycket. folk går vidare till andra märken och har kvar en volvo som vinterbil och sladdar sönder. Sen så visst har jag kört hårt med min ibland men tar man hand om de så tål de lite hårdkörning sen så är en bil till för att användas och inte att poleras dagarna i ända och ha den på museum och inte våga köra med den när det är blött etc.

Jag står lika i kvalet att skicka min 740 till skroten. Inget fel på den. fungerar perfekt. men anser att det är för dyrt att äga två bilar och sen så börjar rosta komma på underredet så. man får ju ändå inte ut något vid en försäljning så varför sälja ett lik?

Visst det är roligt om det bevaras några bilar i originalskick eller näst där intill.
jag har själv planer på att skaffa en 740 turbo i framtiden men de blir nog svårt så de börjar bli svårhittade när folk inte har skruvat sönder de eller har gått för jävla långt.

Användarvisningsbild
Maxwell
Kassör & Medlemsansvarig
Inlägg: 6254
Blev medlem: 03 jul 2006, 15:58
Kör: En Volvo i taget.
Ort: Volvos huvudstad, Göteborg! Medlemsnummer: 183 Styrelseledamot i VROM
Kontakt:

Re: Lite allmänt snacka om 740 Turbo

Inlägg av Maxwell »

Ja 740/760 Turbo går ju samma väg till mötes som de flesta 240 Turbo gjorde på 90-talet. Stylade, trimmade, hårt körda och ägda av folk som är mindre nogräknade med service utan tycker att svina runt på varvstopp är det bästa som finns. Om 5-10 år kommer välbevarade 740/760 Turbo antagligen också kosta uppåt en 20-30.000:-, så som 240 i originalskick gör idag.

//M
Bild
760 GLE -88 // S90 3.0 -97

In The White
Moderator
Inlägg: 20260
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Lite allmänt snacka om 740 Turbo

Inlägg av In The White »

Det är ju så, att olika ålderskategorier har olika värderingar om hur saker ska vara och se ut. Så har det ju alltid varit och kommer
alltid bli. Dock verkar det som att fler yngre i dag börjar värna om att behålla i originalskick, och verkligen vårda sina bilar, vilket är
kul.

Jag tillhör ju den generationen som växte upp med tex 240 Turbo. Men när man var grabb tänkte man väl knappast på att vårda och
spara dom till eftervärlden, vilket man ju givetvis i dag ångrar bittert. Då var det ju bara en "värsting" man skulle piska skiten ur.

Lyckligtvis finns det ju även en äldre generation som alltid verkar värna om sin ungdoms bilar, som man renoverar och bevarar.
Men som sagt... Många yngre har ju även börjat ta till sig detta.

Hassell
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 2459
Blev medlem: 10 apr 2005, 12:39
Kör: 245 -90, 245 -93
Ort: Runhällen

Re: Lite allmänt snacka om 740 Turbo

Inlägg av Hassell »

Det är precis som det är med ALLA modeller av ALLA märken, tror knappast någon idag går och köper en V70 T5 R-design, fullsmetad med allt man kan få och tänker "Den här ska sparas till eftervärlden". Det var samma visa 1985...

Golf R32 är också ett bra exempel, man köper inte en sån bil för att köra lugnt, dom bilarna går hårt och det är likadant med "våra" turbobilar...

Största nackdelen (!) 740/760/940 osv har är väl att dom är förbannat lättskruvade och billiga att trimma....Det innebär att vilken tappad jävel som helst kan gå och skruva laddtryck osv utan att ha den blekaste aning vad det egentligen innebär.

240/260 har genomgått det värsta och priserna är på väg uppåt. Skedde ju en enorm utskrotning av 240 under början/mitten av förra decenniet och nu har 740/940 tagit dess plats som ungdomsbil...Priserna rasar på fräscha 740/760/940/960 och kepsvändarna handlar och ska vara värst runt korvkiosken..

Många tidiga 740/760 har garanterat dött av "naturliga orsaker" tex rost...Alla vet ju att dom inte har något under av rostskydd och även en välskött bil kan rosta tack vare saltet.

Användarvisningsbild
Marcus_89
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6040
Blev medlem: 14 okt 2007, 20:07
Kör: Brett
Ort: Ljungby

Re: Lite allmänt snacka om 740 Turbo

Inlägg av Marcus_89 »

GL Power skrev:Det är precis som det är med ALLA modeller av ALLA märken, tror knappast någon idag går och köper en V70 T5 R-design, fullsmetad med allt man kan få och tänker "Den här ska sparas till eftervärlden". Det var samma visa 1985...

Golf R32 är också ett bra exempel, man köper inte en sån bil för att köra lugnt, dom bilarna går hårt och det är likadant med "våra" turbobilar...

Största nackdelen (!) 740/760/940 osv har är väl att dom är förbannat lättskruvade och billiga att trimma....Det innebär att vilken tappad jävel som helst kan gå och skruva laddtryck osv utan att ha den blekaste aning vad det egentligen innebär.

240/260 har genomgått det värsta och priserna är på väg uppåt. Skedde ju en enorm utskrotning av 240 under början/mitten av förra decenniet och nu har 740/940 tagit dess plats som ungdomsbil...Priserna rasar på fräscha 740/760/940/960 och kepsvändarna handlar och ska vara värst runt korvkiosken..

Många tidiga 740/760 har garanterat dött av "naturliga orsaker" tex rost...Alla vet ju att dom inte har något under av rostskydd och även en välskött bil kan rosta tack vare saltet.

+1
Bild

jontemad
Färsk användare
Inlägg: 90
Blev medlem: 12 mar 2008, 18:07
Kör: Volvo 740GLE -88´
Ort: Skåne

Re: Lite allmänt snacka om 740 Turbo

Inlägg av jontemad »

Min uppfattning är att de flesta ägarna av en äldre volvo (200/700) resonerar som så att det inte är lönt att ta vara på en så pass gammal bil.
"Näee jontemad, det är inte lönt att renovera toppen" Kanske ett extremfall men ändå.

lite OT. men en arbetskamrat till mig har en röd 740GL med b230F. han berättade att han inte bytt motorolja sedan 2003. Gått igenom besiktningen var gång utan anmärkning :o
Skulle inte våga titta under ventilkåpan på den ^^
En riktig slitvarg med andra ord, bilen alltså :D

kmx
Forumsfreak
Inlägg: 3502
Blev medlem: 13 apr 2005, 13:20
Kör: ca 20 000 mil per år
Ort: Kil

Re: Lite allmänt snacka om 740 Turbo

Inlägg av kmx »

Jag gillar originalarna och kan upp skatta såväl en 244 L -77 som en toktrimmad 940 -98 och ungefär allt därimellan.
Är väl bara de värsta pilsnerhäckarna som jag undviker. En lagom insöpen pilsnerbil har sin charm den med, men fin a är dom inte.

Min 240 (besiktad i nu i juni) är ett riktigt lik. Skulle toppen gå i den skulle jag nog inte göra iordning den.

Min 740 Turbo -87 kan jag däremot plöje ner ofattbara pengar i. Men den blir inte original, men den ska bevaras, fast på mitt vis
Med tex 19t m.m.
2nd place is 1st loser

Dodge RAM2500HD -04
Tri-Star Ford F250HD -92
Volvo 740 GL/T -89
Volvo 740 Turbo -87
Volvo BM 400 Buster -69
Chevrolet Chevelle Malibu -69


Medlemsnummer 2006: 398 2007 o framåt: 53

Användarvisningsbild
GLoin
Uppkörning
Inlägg: 568
Blev medlem: 11 jan 2009, 16:43
Kör: V70II D5 Summum 08:a
Ort: Lerum

Re: Lite allmänt snacka om 740 Turbo

Inlägg av GLoin »

Jag vet inte om det är annorlunda i Gbg:området än resten av landet?

Jag håller med om den process som ni pratar om, men i mina ögon är 740:in nästan helt borta redan. Några rostfläckiga 90-92or och någon enstaka gubbkörd bil kvar.

940 har rostat hårt dom med (inte jämfört med andra jämnåriga bilar, men sånna finns det ju knappt längre), några av de sista 4 årsmodellerna i fint skick finns väl, men många ser ut som fan, och de skrotas på löpande band. Börjar bli glest mellan dom.

Ungdomarna jag ser här omkring kör inte 7/900 serien så mycket längre, de är för gamla/slitna/sällsynta.

De köper v70 om de alls köper en volvo...

Och originalintresset/renoveringsintresset dröjer väl till dess att de sista 940isarna trillar in på skroten under de närmsta 5 åren.

Är det annorlunda där ni bor?
Bild

Användarvisningsbild
GLoin
Uppkörning
Inlägg: 568
Blev medlem: 11 jan 2009, 16:43
Kör: V70II D5 Summum 08:a
Ort: Lerum

Re: Lite allmänt snacka om 740 Turbo

Inlägg av GLoin »

Gjorde ett inte helt vetenskapligt test på blocket...

Blocket sök 1980-1995 Västra Götaland och Gbg.

Märke: Antal: Andel:

Tyska: 12st 24%
Audi D 2st 4%
BMW D 4st 8%
MB D 2st 4%
VW D 4st 8%

Franska: 4st 8%
Peugeot F 2st 4%
Renault F 2st 4%

Japanska: 8st 16%
Honda J 1st 2%
Mazda J 1st 2%
Mitsubishi J 1st 2%
Nissan J 1st 2%
Suzuki J 1st 2%
Toyota J 3st 6%

Italienska: 1st 2%
Ferrari I 1st 2%

Brittiska: 1st 2%
Rover GB 1st 2%

Amerikanska: 2st 4%
Ford U 1st 2%
GMC U 1st 2%

Svenska: 22st 44%
Saab S 3st 6%
Volvo S 19st 38%

Det är väl svårt att säga något på dessa siffror mer än att Det inte finns något märke som utmärker sig i trafiken med gamla bilar så som Volvo. (De kanske iofs hade 38% marknadsandel under denna period ändå?)

Min undersökning har givetvis ett för litet underlag och ingen kontroll för skick på bilarna för att gå att lita på det minsta :p men den kan ändå säga något om hur det står till med den västsvenska bilparken.
Bild

swec_fullmoon
Forumsfreak
Inlägg: 3799
Blev medlem: 15 aug 2007, 23:54
Kör: Högertrafik

Re: Lite allmänt snacka om 740 Turbo

Inlägg av swec_fullmoon »

Efter att ha kollat lite så är de fan inte ofta man ser någon 7 eller 900. fast 200 serien är ju rätt utdöd med.- även 3 och 400 ser man ju fan aldrig några av knappt. :P

Fast de har ju ersatts med många nya saabar och v70 etc. Nästan varje ny bil man ser är ju en V70 tycker jag. sen så har väl många gamla Volvo folk hoppat till BMW. är ju rätt många här inne som har någon kärlek till de och ändå hänger de här [lol]

Man är ju född en sådär 5 år försent känns det som.

Men det händer ju alla märken förr eller senare. Volvo har ju varit bra generösa med reservdelar för låga pengar nu tills rätt nyligen tills vissa produkter skjutit i höjden. fast de har man nog mycket att tacka att 7 och 900 använder samma delar som även återfinns på tidigare och senare modeller.

Användarvisningsbild
Marcus_89
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6040
Blev medlem: 14 okt 2007, 20:07
Kör: Brett
Ort: Ljungby

Re: Lite allmänt snacka om 740 Turbo

Inlägg av Marcus_89 »

Är ju inte så konstigt, är inga nya bilar längre. Bilar håller inte i evighet, många äldre bilar som har gjort sitt, gäller ju alla märken.

Sen kvittar det vad man än kör, intresset kan ju fortfarande finnas kvar även om man kör japanskt, tyskt eller liknande. Annars hade man nog sketit i att vara här.
Bild

Användarvisningsbild
Vita_Vargen
Webshopansvarig
Inlägg: 2208
Blev medlem: 16 feb 2011, 21:55
Kör: Många bilar
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Lite allmänt snacka om 740 Turbo

Inlägg av Vita_Vargen »

Kan nog inte påstå att man börjar se få 7/900 bilar i Stockholm iaf, ser minst 3-4 st på väg till jobbet, säkert skulle man se ännu fler om man "letade" lite. Men att se en i hyfsat fint skick gör man väll rätt så sällan.
Smiley missbrukare [tyst]

Användarvisningsbild
Marcus_89
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6040
Blev medlem: 14 okt 2007, 20:07
Kör: Brett
Ort: Ljungby

Re: Lite allmänt snacka om 740 Turbo

Inlägg av Marcus_89 »

Här finns det många kvar med. Sen är det ju skicket som sagt. Men i mångas ögon är det väl inte mer än en gammal bil. Men sen finns det ju entusiaster :)
Bild

Användarvisningsbild
klarrre
Övningskörning
Inlägg: 136
Blev medlem: 14 nov 2009, 00:51
Kör: 744 Tic -90
Ort: Göteborgs utkant
Kontakt:

Re: Lite allmänt snacka om 740 Turbo

Inlägg av klarrre »

Det finns dock hyffsat fina 740 turbo kvar som inte är allt för sönderpillade.
Här kommer en bild på min iaf som lite motivation. Notera att främre kofångare skall bytas så blir jag av med lysena, hålen efter dem och får tillbaka nr plåten på rätt ställe. :)
Bild
Bild
Bild
Bild

Fungerande AC
Fungerande farthållare
Turbo + pkt (dock urkopplat)
Lamelldiff
m90 låda
och lite annat kul
740 turbo -90
http://www.garaget.org/klarrre" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Vita_Vargen
Webshopansvarig
Inlägg: 2208
Blev medlem: 16 feb 2011, 21:55
Kör: Många bilar
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Lite allmänt snacka om 740 Turbo

Inlägg av Vita_Vargen »

klarrre skrev:Det finns dock hyffsat fina 740 turbo kvar som inte är allt för sönderpillade.
Här kommer en bild på min iaf som lite motivation. Notera att främre kofångare skall bytas så blir jag av med lysena, hålen efter dem och får tillbaka nr plåten på rätt ställe. :)
[ http://i295.photobucket.com/albums/mm147/klarrre92/IMG_9908.jpg ]
[ http://i295.photobucket.com/albums/mm147/klarrre92/DSC00144.jpg ]
[ http://i295.photobucket.com/albums/mm147/klarrre92/DSC00145.jpg ]
[ http://i295.photobucket.com/albums/mm147/klarrre92/DSC00146.jpg ]

Fungerande AC
Fungerande farthållare
Turbo + pkt (dock urkopplat)
Lamelldiff
m90 låda
och lite annat kul
90> Turbo modeller är inte så farligt ovanliga tycker jag. Men 84-89 där emot... det tror jag knappt jag nånsin sett.
Smiley missbrukare [tyst]

Kx5
Övningskörning
Inlägg: 165
Blev medlem: 06 jun 2010, 21:37
Kör: Ford Escort Diesel
Ort: Örebro

Re: Lite allmänt snacka om 740 Turbo

Inlägg av Kx5 »

Gud vad svar man fick! Visst vissa bryr sig inte alls om hur det går för en gammal volvo 700.. Dock finns det massa GL,GLE och GLT kvar men däremot inga turbosar. inte de tidiga ialafall.. Åh visst folk får väl göra som de vill.. men jag tycker bara att får man tag på en tidig turbo åh man vet att de är ovanliga.. så borde man ju inte styla sönder den utan bevara den orginal.

Sen det där med olika märken? Alltså volvo är svenskt och känd för svenssonbilar! Tyska åh andra bilar skiter jag ärligt talat i.. för det är inget vi har skapat! Hade jag bott i tyskland åh varit född där så hade jag säkert älskat BMW m.m..

Volvo e ju som sagt en svenska uppfinning. åh jag tycker liksom vi svenskar ska ta vara på de så gott som det går... visst en stylad och ombyggd turbo kan man ju alltid återställa! Om det nu inte är massa plåtbreddningar m.m.. Skitsamma! Jag tycker det är synd bara... men är min åsikt!
Spännade Män Luktar Ofta Diesel

Användarvisningsbild
klarrre
Övningskörning
Inlägg: 136
Blev medlem: 14 nov 2009, 00:51
Kör: 744 Tic -90
Ort: Göteborgs utkant
Kontakt:

Re: Lite allmänt snacka om 740 Turbo

Inlägg av klarrre »

Vita_Vargen skrev:

90> Turbo modeller är inte så farligt ovanliga tycker jag. Men 84-89 där emot... det tror jag knappt jag nånsin sett.

Jag hade mig en fin 87a också innan den svarta. :) Gav 5000kr för den.
Bild

På bakluckan hade det stått "Gle intercooler" Något jag aldrig fick begrepp om. Den var en 87a
740 turbo -90
http://www.garaget.org/klarrre" onclick="window.open(this.href);return false;

GLT Glidaren
Uppkörning
Inlägg: 526
Blev medlem: 12 jan 2005, 18:39
Kör: Volvo 740 och Skoda
Ort: Arboga, Västmanland

Re: Lite allmänt snacka om 740 Turbo

Inlägg av GLT Glidaren »

Fick ge över tio för min 760 TIC men det tyckte jag det var värt på grund av att den ej har så mycket rost.
Motorn går bra men låda och bakaxel är slut. Sådana går ju dock ännu att hitta från nyare modeller.
Här i mälardalen ser jag mycket fina 740 och 760 turbo bilar på vägarna när jag är ute och kör taxi. Många lik med... :wink:
Men om jag hittar den där lågmilade som ny 760 Turbo Intercooler med helskin så kommer jag aldrig tveka att gå till banken och låna vad som behövs om det nu skulle vara aktuellt för att kunna köpa den.
Förutsatt att den är äldre än -85...
Kör:
Skoda Oktavia.

Å förfinar: Volvo 740 Turbo InterCooler -85

swec_fullmoon
Forumsfreak
Inlägg: 3799
Blev medlem: 15 aug 2007, 23:54
Kör: Högertrafik

Re: Lite allmänt snacka om 740 Turbo

Inlägg av swec_fullmoon »

ett par tusen extra för en bil som bara går och går är väl inte så farligt?

Känns bilen bra och man kan skruva lite o fixa något små fel är det ingen fara med att betala mer i min mening. Så länge bilen sköts bra tidigare så kan de vara värt de extra pengar man får lägga.

pim_pim
Färsk användare
Inlägg: 36
Blev medlem: 29 mar 2011, 00:51

Re: Lite allmänt snacka om 740 Turbo

Inlägg av pim_pim »

Mjo det är kul när dom är originala också, väntar själv på att farsans kusin ska sälja sin Volvo 740 tic-90. men han är så jävla nöjd över bilen så det kanske tar ett tag innan den säljs.. men den SKA jag köpa direkt när den säljs, den är helt orörd och har komplett ifylld servicebok. Så fort ja köper den kommer det nog komma upp en projekt tråd om den här, original renovering då :)

Skriv svar