Re: byte av torkarlänkage baklucka på 945 94

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
antemannen
Färsk användare
Inlägg: 2
Blev medlem: 25 feb 2011, 20:31

Re: byte av torkarlänkage baklucka på 945 94

Inlägg av antemannen »

har nu fått bytt motorn till torkaren i bakluckan, och det funkar. fast efter en massa försök att få armen och stanna i botten av rutan på höger sida, har jag nu gett upp, om jag körde motorn och den fick stanna, och sen satte på armen så går den ner över luckan istället men stannar i botten av rutan, men har nu fått den och gå från höger till vänster men stannar istället klockan 2 varje gång, hur i helsike ska det sitta? hur jag än gör så går den ner på luckan och stannar i botten av rutan. som den sitter nu är det närmaste korrekt jag lyckades hitta..

Användarvisningsbild
GLoin
Uppkörning
Inlägg: 568
Blev medlem: 11 jan 2009, 16:43
Kör: V70II D5 Summum 08:a
Ort: Lerum

Re: byte av torkarlänkage baklucka på 945 94

Inlägg av GLoin »

Nu minns jag kanske inte helt rätt. Men jag har för mig att du kan ta av hela torkararmen och sätta tillbaka den i rätt läge när motorn är still. Sen ska motorn köra armen i rätt intervaller o.s.v. om övrigt i länkaget är korrekt. Fast på din beskrivning låter det som att det är nått annat som trilskas?

Edit: du har inte lyckats spegelvända någon av armarna i länkaget som gör att den alltid stannar i fel lägen?
Bild

Skriv svar