Får inte till färgkoden..

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
swec_fullmoon
Forumsfreak
Inlägg: 3799
Blev medlem: 15 aug 2007, 23:54
Kör: Högertrafik

Får inte till färgkoden..

Inlägg av swec_fullmoon »

Tja.
har en 740 90 med färgkod 130-42 har köpt två olika burkar som bägge 'ska' vara rätt färg.

problemet är att burk1 är på tok för mörk silver.
Burk 2 är för mörk från sidan och ovanifrån medan färgmatchningen ser ut att stämma underifrån..

har även polerat både före och efter men får verkligen inte färgen att stämma.

Jag har lackerat mycket med 601 och aldrig haft några problem med att färgen skiljer sig så mycket. det är som natt och dag. Kan inte fått fel färg 2 gånger i rad av 2 olika affärer med både reggnummer och plåten som står i motorurtymmet.

De områderna som jag har problem med är vid Baklyserna , hjulhusen bak och en liten fläck på förardörren.

Lite äldre bild när jag var på första gången att få till det bra men misslyckades.

Slipat, grundat, evt spackel plus mer grund om det behövts. många tunna lager med färg har även rengjort ytorna innan för att få bort smuts och damm.

Alltid funkat på min röda så står mig kluven varför det inte funkar på den gråa? jobbig färgkod att lacka? som vit som finns i 10 olika färger i vit på samma färgkod?
Senast redigerad av 1 swec_fullmoon, redigerad totalt 8 gånger.

tommy34
Uppkörning
Inlägg: 659
Blev medlem: 07 jan 2006, 06:23
Ort: örebro

Re: Får inte till färgkoden..

Inlägg av tommy34 »

silver är svårt att få bra även med riktiga saker
Bild
744 gle b230e -88

Hesselgren
Moderator
Inlägg: 19505
Blev medlem: 21 apr 2005, 21:50
Ort: Stockholm

Re: Får inte till färgkoden..

Inlägg av Hesselgren »

var har du köpt färgen då?

ganska vanligt när det blandas i butik, att det inte stämmer.


volvos små burkar stämmer bra dock.

swec_fullmoon
Forumsfreak
Inlägg: 3799
Blev medlem: 15 aug 2007, 23:54
Kör: Högertrafik

Re: Får inte till färgkoden..

Inlägg av swec_fullmoon »

meca och mekonomen och bägge hävdar bestämt att de ska stämma till mer än 99%... Volvo kunde inte ta hem. (sen är de lite tröga där ibland gäller som alltid att ha art-nr om de ska orka beställa något)


Så någon som vill köpa en bil annars? :roll: :roll:

Hesselgren
Moderator
Inlägg: 19505
Blev medlem: 21 apr 2005, 21:50
Ort: Stockholm

Re: Får inte till färgkoden..

Inlägg av Hesselgren »

swec_fullmoon skrev:meca och mekonomen och bägge hävdar bestämt att de ska stämma till mer än 99%... Volvo kunde inte ta hem. (sen är de lite tröga där ibland gäller som alltid att ha art-nr om de ska orka beställa något)


Så någon som vill köpa en bil annars? :roll: :roll:
vad dom än säger så stämmer det ju inte.. :wink:

swec_fullmoon
Forumsfreak
Inlägg: 3799
Blev medlem: 15 aug 2007, 23:54
Kör: Högertrafik

Re: Får inte till färgkoden..

Inlägg av swec_fullmoon »

Hesselgren skrev:
swec_fullmoon skrev:meca och mekonomen och bägge hävdar bestämt att de ska stämma till mer än 99%... Volvo kunde inte ta hem. (sen är de lite tröga där ibland gäller som alltid att ha art-nr om de ska orka beställa något)


Så någon som vill köpa en bil annars? :roll: :roll:
vad dom än säger så stämmer det ju inte.. :wink:
Har förstått det [lol] [lol] .. hmm köpa tillräkligt många burkar och lacka om hela bilen kanske ^^

jdrotz
Van forumsanvändare
Inlägg: 1334
Blev medlem: 17 maj 2008, 22:10
Kör: XC60 Classic
Ort: Umeå

Re: Får inte till färgkoden..

Inlägg av jdrotz »

swec_fullmoon skrev:meca och mekonomen och bägge hävdar bestämt att de ska stämma till mer än 99%... Volvo kunde inte ta hem. (sen är de lite tröga där ibland gäller som alltid att ha art-nr om de ska orka beställa något)


Så någon som vill köpa en bil annars? :roll: :roll:
Far till din Volvohandlare och beställ, då blir det garanterat rätt. Här hos Bilbolaget i Umeå tror jag till och med att de finns hemma, så det ska inte vara nåt problem att ta hem. Jag vet att denna färg fortfarande finns hos Volvo, även om den börjar bli gammal. Vilken Volvohandlare har du varit hos?
940GL -91, B230FB, M46 (såld...)
http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?f=83&t=67182" onclick="window.open(this.href);return false;

swec_fullmoon
Forumsfreak
Inlägg: 3799
Blev medlem: 15 aug 2007, 23:54
Kör: Högertrafik

Re: Får inte till färgkoden..

Inlägg av swec_fullmoon »

Bil såld!

Skriv svar