Fråga om farthållare LÖST

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Användarvisningsbild
Freddie
Van forumsanvändare
Inlägg: 1483
Blev medlem: 23 apr 2005, 18:26
Kör: 940, V70, Mondeo Mk4
Ort: Malmbäck

Fråga om farthållare LÖST

Inlägg av Freddie »

Håller på att koppla in en farthållare i min 940. Men det är en sladd som jag inte vet riktigt vart den ska. Finns det en sladd som ska gå till bromsljuset? För i såna fall är det nog den. Den sitter vid pedalerna och är blå/röd.
Senast redigerad av 1 Freddie, redigerad totalt 9 gånger.
Bild
http://www.garaget.org/?car=94454" onclick="window.open(this.href);return false;

tommy34
Uppkörning
Inlägg: 659
Blev medlem: 07 jan 2006, 06:23
Ort: örebro

Re: Fråga om farthållare

Inlägg av tommy34 »

säkert, för att farthållaren ska ju brytas när du bromsar :)
Bild
744 gle b230e -88

swec_fullmoon
Forumsfreak
Inlägg: 3799
Blev medlem: 15 aug 2007, 23:54
Kör: Högertrafik

Re: Fråga om farthållare

Inlägg av swec_fullmoon »

Kommer inte redigt ihåg hur det ser ut där men till brytaren på pedalen/pedalerna (auto/manuell) så har du ju vacummslangen och sen två trådar till varje brytare som går där. sen går den ju in i ett kontaktstycke och där kan jag inte redigt säga om det ska kopplas något för jag hade framdraget i min så satte bara dit från kontaktstycket och kontakterna och slangen och 'boxen' där inne.

för bromsar du vanligt så är det ju vanligt bara att du ger farthållare systemet en signal att du bromsat/kopplat och släpper vakuum samtidigt och slår ifrån elektroniken. så jag tror inte du ska koppla in dig på den befintliga 'bromsljusbrytaren' med en tråd till iaf

Användarvisningsbild
Freddie
Van forumsanvändare
Inlägg: 1483
Blev medlem: 23 apr 2005, 18:26
Kör: 940, V70, Mondeo Mk4
Ort: Malmbäck

Re: Fråga om farthållare

Inlägg av Freddie »

Var bara att skarva ihop den med en kabel till bromsljuset, så nu fungerar den precis som en farthållare ska ! :D
Bild
http://www.garaget.org/?car=94454" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar